072-3300504

השיעור המשעמם ביקום? אל תיכנעו לו

מי מאיתנו לא נפל על שיעור מיותר באוניברסיטה, כזה שקולו של המרצה הופך לבליל מילים מהדהד בראש וכל מה שרוצים באותו הרגע הוא להיעלם. ובכן, לא עוד, קבלו את עשרת הדרכים להפיג את השעמום

18-05-2014 15:16:00

במסגרת התואר האקדמאי, ובייחוד בתואר הראשון, הרבה משמות הקורסים יכולים להצטייר כמעניינים וסוחפים, אולם בפועל מגלים שהבחירה באותו שיעור היתה טעות מהדהדת, עם חומר משעמם ומרצה בלתי כריזמטי בעליל. במקרה כזה, עדיף כבר לנצל את הזמן בחוכמה ולמצוא דרכים יעילות לנצל את הזמן האבוד. למרות שחשוב לזכור - בסוף כולם נפגשים במבחן.

היזהרו סכנת הירדמות לפניכם
היזהרו סכנת הירדמות לפניכם

תכנון המשך היום
נכון שאת זמן השיעור אין להשיב ובחירת הקורס ככל הנראה הייתה בזבוז זמן רציני, אך מה לגבי שאר היום? נסו לשכוח מהשיעור המייגע ופתחו את היומן האישי שלכם, רשמו לפניכם דברים חשובים שרציתם להספיק במהלך היום ותרגישו כי ניצלתם את הזמן לתועלת האישית שלכם.

עכשיו הכל יותר ברור, ניהול זמנים ביומן
עכשיו הכל יותר ברור, ניהול זמנים ביומן

ניהול תקציב
אין זמן נכון יותר משיעור מעורר פיהוק, כדי לבדוק מה מצב חשבון הבנק האישי שלכם. עברו על מספרי העובר ושב שלכם, הסיקו מסקנות לאחר סוף השבוע הבזבזני שהעברתם ותכננו לכם את התקציב החודשי האולטימטיבי עבורכם, כך בסיום השיעור תרגישו מחושבים יותר ותדעו שלפחות חסכתם בזמן.

הסמארטפון כמציל חיים
נשמע לכם כמו שם של קורס? כמעט, במהלך שיעור יבש וחסר טעם, הנייד יהיה החבר הכי טוב שלכם. עברתם כבר על ימי ההולדת של חבריכם בפייסבוק ובירכתם בברכה מקורית? מה לגבי רענון בטינדר, חידוש קשרים בוואטסאפ, שבירת שיא בקנדי קראש, צילום סלפי מנומנם בשיעור וכמה לייקים באינסטגרם.

עוד לפני שתשימו לב, המרצה ידבר על המטלות לשבוע הבא ואתם תשכחו מהשיעור שעבר עליכם באותו רגע.

איזה מזל שיש לי סוללה
איזה מזל שיש לי סוללה

ניקוי אורוות
הארנק שלכם מפוצץ בקבלות שונות מלפני שנה ובתיק אין מקום ללפטופ מרוב חשבונות ארנונה, מים וחשמל? התחילו לעבור על כל הניירת ולמיין את הטפסים לפי נושאים. ביציאתכם מהשיעור חפשו את הפח הקרוב ביותר והעיפו את כל הניירות המיותרים.

עיתון מונע אסון
במידה וזה אינו ביקור ראשון שלכם בקורס, הגיעו מוכנים מבעוד מועד ורכשו עיתון לפני הכניסה לכיתה.

לאחר שהמרצה סימן נוכחות ואינו מחפש קשר עין, עברו לשבת בשורות האחוריות והתחילו להתעדכן מה קרה היום.רק שימו לב שאתם לא מרעישים בזמן העברת העמודים.

למגדילי הראש מבניכם, גם מגזין, כתב עת או חוברת תשבצים תעשה את העבודה.

מעביר את הזמן במהירות
מעביר את הזמן במהירות

השלמת פערים
הגעתם עם לפטופ לשיעור? החלטה מדהימה, הפכו את חוסר התועלת של השיעור להשלמת פערים בסדרה האהובה עליכם.

במידה ומדובר באחת מהסדרות החמות כגון: משחקי הכס, בלש פרטי או שובר שורות, רק שימו לב שאתם לא הורסים לשאר הכיתה עם ספויילרים.

בכל מקרה, פרק של 50 דקות יעשה את העבודה מצויין והשהות בשיעור תהפוך לניצול זמן מרבי.

איזה מתח
איזה מתח

פעם סטודנט, תמיד סטודנט
נכון שנקלעתם לסיטואציה לא נעימה והשיעור לא מעניין אתכם בשום צורה אפשרית, אך את השעה הפנויה במהלך היום, תוכלו לנצל ולקרוא מאמרים הקשורים לקורס אחר.

במידה והמטלה היא בזוגות, סמסו לסטודנט שבחרתם לעשות עימו את העבודה והתחילו לחשוב ביחד על נקודות מרכזיות לראשי פרקים ומאמרים נבחרים.

כי זה רק ספורט
פספסתם את משחק העונה? לא יודעים מה התוצאה בדרבי? התעדכנו במהלך השיעור בפרטים רלוונטים סביב הקבוצה האהובה עליכם בארץ וגם בעולם.

יש לכם מספיק זמן גם לגלוש לתחומי ספורט אחרים שתמיד רציתם לדעת ולא העזתם לשאול כמו: בוסקינג שחמט, תחרות מירוץ נגד סוס וגלישת עפיפונים.

תמיד יש זמן לטיפוח
הטיפ הבא מיועד לסטודנטיות שאוהבות לטפח את עצמן בכל רגע נתון. כבר הבנת שהשיעור לא יקדם אותך לשום מקום, אז למה לא לנסות את הלק החדש שקנית?

וודאי כי התיישבת בשורה האחורית של הכיתה והתחילי במניקור אקספרס שגם יעביר לך את הזמן וגם יעניק לך מראה עדכני בהפסקה הבאה.

חופשת קיץ
הנטייה בשיעור משעמם להחריד היא בדרך כלל להמריא על כנפי דמיון ולפנטז על החופשה החלומית הבאה שלכם.

נצלו את הזמן למציאת דילים שווים לקראת חופשת הקיץ ושתפו את החברים הקרובים שלכם בתכניות. מי יודע, אולי משיעור מיותר, תצא החופשה החלומית הבאה שלכם.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד