072-3300504

הסרטים הישראלים שאסור לפספס

השם סרג'יו קונסטנצה אומר לכם משהו? ומה לגבי מיקו? יום העצמאות הוא הזדמנות מצוינת להשלים פערים בתולדות הקולנוע הישראלי ולהבין על מה כולם מדברים. הפופקורן כבר במיקרו?

גל יונגר | 05-05-2014 12:36:00

שותפים לשיחות סלון בנושא קולנוע ישראלי ומרגישים אאוטסיידרים? שימו סוף לבורות הקולנועית ונצלו את יום העצמאות ה- 66 לצפייה נוסטלגית שתעשה לכם סדר. מעבר להנאה בצפייה בסרטי הקולנוע שנחשבים לאבני דרך בתרבות הישראלית, תקבלו גם שיעור בהיסטוריה ובמלחמות ישראל.

השלמת פערים בעצמאות
השלמת פערים בעצמאות

גבעת חלפון אינה עונה
מותו של אסי דיין הוא הזדמנות רלוונטית במיוחד לצפייה בסרט הפולחן שכולם אוהבים לצטט. השחקן, התסריטאי ובמאי הקולנוע דיין נחשב לגיבור תרבות בחברה הישראלית ואף לאחד מהיוצרים האהודים, הפוריים והמצליחים שנראו בישראל.

דיין נמנה כמעט עם כל סוגיו הז'אנרים הקולנועיים ברזומה העשיר שלו, אך ההצלחה של 'גבעת חלפון אינה עונה' נחשבת לפנומנאלית. הקומדיה מ-1976 בכיכובה של שלישיית 'הגשש החיוור', מציגה את ההתנהלות המבולבלת בבסיס הצבאי שעל הגבול המצרי, ובכך מביא רוח התקופה של המילואימניקים בתום מלחמת יום הכיפורים.

לכל אחת מהדמויות סיפור מוטרף ההופך את המוצב לקרנבל שלם. בכיכובם של: שייקה לוי, ישראל פוליאקוב ז"ל, גברי בנאי, חנה לסלאו, ניצה שאול ומיקי קם.

שיר נולד: 'תן לשים ת'ראש על דיונה'.

שעה, שעה שאני מחפש את הים
שעה, שעה שאני מחפש את הים

שלאגר
סוס מנצח לא מחליפים, וגם כאן בקומדיה המוזיקלית וחסרת ההיגיון 'שלאגר' מככבים שלישיית 'הגשש החיוור' בניצוחו המבריק של אסי דיין.

המיוזיקל הישראלי מ-1979 מציג חבורת חובבנים המנסים להרכיב להקת ריקודים ולהיטי שלאגר וכל זאת במסגרת הצלת עסק של חברם הטוב. בכיכובם של עפרה חזה, צביקה פיק, רבקה מיכאלי, ירון לונדון, שייקה לוי, ישראל פוליאקוב ז"ל וגברי בנאי.

שיר נולד: 'בא לי לצעוק אני פרחה'.

בא לה לצעוק
בא לה לצעוק

הלהקה
ממתי לבן הפך להיות כל כך אטרקטיבי? כנראה מאותה סצנה בלתי נשכחת בה השחקן אלי גורנשטיין שופך אחד כזה על עצמו ובכך מונע את פירוק הלהקה הצבאית בסרט.

בבימויו של אבי נשר, הסרט זכה להצלחה אדירה בבתי הקולנוע בארץ ואף דורג במקום ה-37 ברשימת 50 שוברי הקופות של ארצות הברית. נשר העמיד שורה של טובי השחקנים הידועים בישראל ומרכיבים להקה צבאית (בדומה ללהקת הנח"ל) יוקרתית ונחשבת.

הלהקה מ-1978 מלווה בשירי הלהקות הצבאיות מביאה את סיפורי התככים והמזימות בין חברי הלהקה הוותיקים והחדשים. בכיכובם של: גידי גוב, ששי קשת, דפנה ארמוני, גלי עטרי, גילת אנקורי, טוביה צפיר, מאיר סוויסה, אורי זוהר ועוד.

שיר נולד: 'שיר הלהקה'.

כל הכוכבים בלהקה אחת
כל הכוכבים בלהקה אחת

השוטר אזולאי
תפקידו המעורר הערצה של השחקן שייקה אופיר ז"ל בדמותו של השוטר אזולאי יחקק בזכרונם של הצופים עוד שנים רבות.

סרטו של הבמאי אפרים קישון מציג סיפור כואב ורגיש של השוטר אברהם אזולאי אשר לא מצליח להתקדם בדרגתו במשך כל שנות שירותו במשטרה. הסרט מ-1972 זכה בפרס גלובוס הזהב בקטגוריית הסרט הזר ואף היה מועמד לפרס האוסקר.

בכיכובם של: שייקה אופיר ז"ל, זהרירה חריפאי, יוסף שילוח, אריה אליאס, ניצה שאול וגבי עמרני.

שיר נולד: 'בלדה לשוטר'.

השוטר שנחרט בזיכרוננו
השוטר שנחרט בזיכרוננו

צ'רלי וחצי
"מה רוצה התולעת? מחפשת חכה", אם אינכם מכירים את הציטוט המפורסם ובאיזה הקשר הוא נאמר, זה בדיוק הזמן לצפות בקומדיית הפולחן הישראלי המזקקת עבורכם את כל הסטראוטיפים הקיימים בסרט מצחיק אחד. יצירת הבורקס צ'רלי וחצי מ-1974 המציגה פערים בין תרבויות, סצנות הזויות וסיפור אהבה אחד נעשתה בבימוי של בועז דוידזון.

בכיכובם של: זאב רווח, יהודה ברקן, טוביה צפיר, אריה אליאס, גאולה נוני, משה איש כסית.

שיר נולד: צ'רלי וחצי.

סרט הבורקס בטוב ביותר
סרט הבורקס בטוב ביותר
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד