072-3300504

משתכרים בחסות האוניברסיטה

מי אמר שאי אפשר ללמוד ולשתות? אוניברסיטת 'קנטאקי' בארצות הברית החליטה לשנות את מדיניות האלכוהול ולאפשר לסטודנטים לשתות בסביבת הקמפוס. מי בא להרים צ'ייסר?

27-04-2014 16:36:00

יצא לכם פעם להיכנס לשיעור כשאתם תחת השפעת אלכוהול? אוניברסיטת 'קנטאקי' בארצות הברית, החליטה לשנות את הכללים ולאפשר לסטודנטים לשתות אלכוהול.

על פי דיווח של האתר האמריקאי 'טיים', הנוהל החדש הגיע מתוך הרצון של הקמפוס לפקח על שתיית האלכוהול של הסטודנטים ולמנוע מהומות שנובעות משיכרות. שכן, לפני השינוי, שתו הסטודנטים אלכוהול ללא בקרה מחוץ לקמפוס והסתובבו שיכורים ברחובות.

שותים בהפסקות של השיעורים
שותים בהפסקות של השיעורים

השתכרו והציתו ספות
אוניברסטאות שאסרו על שתיית אלכוהול בעבר, רצו להראות שהם מספקים סביבה בריאה לסטודנטים שלהם. אוניברסיטת 'קנטאקי' אסרה על שתיית אלכוהול בשנת 1997 מפני שניסתה למגר את תופעת צריכת האלכוהול, אך 17 שנה אחרי הבינה שזה עושה את הפעולה ההפוכה. איסור שתיית האלכוהול בקמפוס, בעצם העבירה את הבעיה אל מחוצה לה, והותירה את הסטודנטים שיכורים ללא כל פיקוח על מעשיהם.

במרץ האחרון עלתה קבוצת הכדורסל של האוניברסיטה שלב אחד לקראת הגמר, האוהדים יצאו לרחובות וחגגו את הניצחון תוך שתיית אלכוהול, מרוב אלכוהול הם איבדו את השליטה, הציתו ספות ועקרו שלטים ממקומם. מהומות כאלה ואחרות גרמו לנזק רב ולמעצרם של סטודנטים רבים. ולכן ההחלטה לשנות את נוהל האלכוהול בקמפוס נובעת בחלקה ממקרים שכאלה.

מהומות של סטודנטים שיכורים ממרץ האחרון
מהומות של סטודנטים שיכורים ממרץ האחרון

אפשר לפקח על הסטודנטים
ביום חמישי האחרון נשיא האוניברסיטה, אלי קפילוטו, הודיע על שינוי מדיניות שתיית האלכוהול. המהלך מעיד שהאיסור על שתיית אלכוהול לא באמת מנע את הצריכה, אלא רק הרחיק את המהומות והשתייה מהאוניבריסטיה. כעת, תאפשר האוניברסיטה לשתות אלכוהול באזורים מסויימים בקמפוס, בהתאם להנחיות ותנאים שיקבעו מראש.

"איסור על שתיית אלכוהול הוא בעיה מאוד רצינית באוניברסטאות", הסבירה ג'ניפה קרימנס, חוקרת מדיניות צריכת אלכוהול באוניברסיטאות. "אני חושבת שהרבה מהקמפוסים עוברים למדיניות של הפחתה באלכוהול, כדי שיוכלו לפקח ולשלוט על השתייה של הסטודנטים ולא מנסים לעצור אותה לגמרי".

סטיוארט יוסדן, מחוקרי התופעה הסביר כי "הרעיון הוא שאם זה יהיה יותר בסביבה מבוקרת, ניתן יהיה לפקח על השתייה. לכן היתר שתיית אלכוהול בקמפוס, יכולה להחזיר לאוניברסטאות את השליטה והבקרה בנושא".

אוניברסיטת 'קנטאקי' עדיין לא החליטה באילו תנאים יתירו לסטודנטים לשתות אלכוהול, אבל הם מקווים ששינוי זה ימנע שתיית אלכוהול מוגזמת ומהומות בסביבה.

שתיה תתאפשר בהתאם לתנאים שיקבעו מראש
שתיה תתאפשר בהתאם לתנאים שיקבעו מראש
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד