072-3300504

לבשה ורוד והותקפה מינית

סטודנטית באוניברסיטת 'קירו' שבקהיר הגיעה לבושה בחולצה וורודה וג'ינס צמוד. הסטודנטים במקום לא קיבלו את העניין בצורה טובה והחלו להטריד אותה מינית

26-03-2014 19:02:00

בעוד שבאוניברסיטאות שונות בארץ סטודנטים מתלבשים כאוות נפשם, במקומות שונים בעולם זה יכול להיות מסוכן. סטודנטית לבושה בג'ינס צמוד וחולצה ורודה ארוכה, הגיעה ליום לימודים שגרתי באוניברסיטת 'קירו' שבקהיר, אולם היא לא תיארה לעצמה שצבע החולצה שלה יגרור תגובות בלתי הולמות, הטרדה מינית והתעללות נפשית, כפי שדווח באתר הבריטי 'דה אינדפנדנט'.

הסטודנטית לבושה בורוד באוניברסיטת 'קירו'
הסטודנטית לבושה בורוד באוניברסיטת 'קירו'

מחסה בתא השירותים
ברגע שהבחורה נכנסה לקמפוס חבורת גברים החלה לעקוב אחריה, לצעוק לעברה ביטויים מיניים ולשרוק לכיוונה, כל זאת בשל הלבוש שלה.

לאחר פרק זמן מסוים קבוצת הגברים ניסתה להסיר ממנה את הבגדים, הסטודנטית מצידה ניסתה לברוח מהם ומצאה מחסה בתוך תא השירותים. לאור התקרית, קבוצת מאבטחים של האוניברסיטה הגיעה וליוותה אותה מהמקום בכדי שלא תיפגע.

חשוב לציין שרוב הסטודנטיות באוניברסיטת קירו מגיעות לקמפוס לבושות בג'ינס וחולצה, אך נמנעות מבגדים חושפניים צעקניים או זרחניים, כפי שמרבית הנשים מתלבשות במצרים. דיקן בית הספר למשפטים באוניברסיטה, גאבר נאסר, טען שהלבוש של הסטודנטית היה "קצת לא שגרתי".

לאחר שקיבל הדיקן תגובות חריפות, הוא מיהר להסביר את כוונותיו ואמר לערוץ ONTV המצרי ש"הבחורה נכנסה לאוניברסיטה כשהיא לבושה בגלימה מסורתית והורידה אותה בקמפוס. היא הופיעה עם הבגדים האלה (הוורודים), וזה מה שגרם למאורע לקרות, אבל זה לא מצדיק את זה".

הסטודנטית והבחורים שהקיפו אותה באוניברסיטה
הסטודנטית והבחורים שהקיפו אותה באוניברסיטה

רוב הנשים במצרים מוטרדות מינית
מרים קירולוס, פעילה למען זכויות נשים, צייצה בטוויטר ורשמה שהדיקן צריך "להיחקר ולגורש", והוסיפה, "חקירות האירוע צריכות להתחיל בהקדם". נאסר מצידו טוען שסילפו את מילותיו והוא מצטער על המאורע החמור שקרה לסטודנטית. גם הוא צייץ בטוויטר, ורשם "אני מבטיח שהמילים שנאמרו אינן נכונות, אני מתנצל על אי ההבנה וחוזר ואומר – מי שפגע בבחורה ייענש בחומרה".

הנושא סוקר בתוכניות אירוח פופולאריות שונות, כאשר מארח טלוויזיה בערוץ המצרי שאל בתוכנית שלו "אם רואים בחורה ערומה, זה אומר שצריך לקפוץ עליה?". כנראה שיש סטודנטים שחושבים שכן, אך האוניברסיטה לא תעבור על זה לסדר היום ולפי המשתמע, תטפל בנושא כראוי.

בדו"ח שנערך על ידי האו"ם בשנה שעברה, נמצא כי 99.3 אחוזים מהנשים והנערות במצרים סבלו בחייהן מהטרדה מינית. בנוסף, למרות הניסיונות הרבים להכניס את הנושא אל מחוץ לחוק, הטרדה מינית במצרים לעת עתה אינה נחשבת לעבירה.

הטרדה מינית היא לא עבירה חוקית
הטרדה מינית היא לא עבירה חוקית
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד