072-3300504

פרויקט Y: למה דור המילניום הצליח בגדול

נולדתם איפשהו בשנות ה-80 המאוחרות? וואי וואי וואי מה אתם בטח מעבירים את ההורים שלכם. אבל הכתבה הזו מיועדת למי שעוד לא הבין אתכם, כי יותר מחקרים מראים שדור ה-Y הוא ערכי יותר מכל דור אחר

אחינועם מזרחי | 13-11-2013 14:46:00

אמרו עליהם שהם חושבים רק על עצמם, מוצצים להורים את חשבון הבנק בזמן שגזרו על עצמם אבטלה עד להודעה חדשה, והכי גרוע, לא מפנים את החדר החמישי בוילה של ההורים, שכבר מזמן יכול היה להיות אחלה חדר טלוויזיה.

אבל סקרים ומחקרים שהתפרסמו באינטרנט ובאתר החדשות הפינגטון פוסט האמריקאי מוכיחים שלבני דור ה-Y יש גם לא מעט יתרונות, כמו אקטיביזם חברתי ואמונה בזכויות אדם. השאלה היא מי רואה בהן ככאלו.

'על חשבון הברון'. דור ה-Y
'על חשבון הברון'. דור ה-Y

הדור שמאמין בזכויות הלהט"ב
מחקר שנערך השנה מצא ש-70 אחוז מבני דור ה-Y תומכים בקידום זכויות הלהט"ב, ובראשן הזכות לחתונה. סקר נוסף שערך הוושינגטון פוסט הראה ש-81 אחוז מהצעירים בגילאי 18-29 תומכים במהלך שיקבל את ההומואים והלסביות אל החברה באופן מלא.

אולם, רק 49 אחוז מבני דור ה-X תומכים בנישואים חד מיניים ועוד פחות מזה מבני דור הבייבי בום.

אזרחים שווים. קהילת הלהט''ב
אזרחים שווים. קהילת הלהט''ב

הדור שרוצה לעזור לאחרים
בני דור המילניום שמעו לא פעם את ההורים שלהם אומרים "תרמנו כבר", ולמדו שצריך להתנהג כלפי המניעים של התורמים בחשדנות. למרות זאת, שלושה רבעים מבני המילניום בגילאי 20 עד 35 השיבו לסקר אונליין כי תרמו כסף לצדקה בשנת 2011, ו-63 אחוז אמרו שהתנדבו בעבר.

בנוסף, בני דור המילניום נחשבים לבעלי התודעה האזרחית הגבוהה ביותר ונוקטים באקטיביזם חברתי.

תרמנו כבר, אז מה?
תרמנו כבר, אז מה?

הדור שלא מוותר על השכלה
מחקר שנערך בשנת 2011 מצא שרוב בני הדור מוכנים להקריב הרבה מאוד במרדף אחר ההשכלה. בארצות הברית, בני דור ה-Y הם משכילים מאוד, וליתר דיוק, הם הדור המשכיל ביותר בהיסטוריה האמריקאית, שאחוז גבוה ממנו למד ולומד בקולג'ים.

''מוכנים לעשות הרבה למען השכלה''
''מוכנים לעשות הרבה למען השכלה''

הדור שדואג לאיכות הסביבה
המילניומים מוצאים בהתחממות הגלובלית איום ממשי על עתיד האנושות, מאמינים שנגרמה בידי האדם ושבידיו האפשרות לשנות אותה. לכן, רובם מאמינים שהאנושות צריכה לעשות כל מה שביכולתה כדי להגן על הסביבה, כולל הטלת תקנות ממשלתיות מחמירות. 71 אחוז תומכים בפיתוח מקורות צריכת אנרגיה אלטרנטיביים ו"ידידותיים" לסביבה ושני שליש ממחזרים.

דואגים לסביבה ולא לעצמם
דואגים לסביבה ולא לעצמם

הדור שלא מעוניין להתעשר
מחקר אמריקאי מגלה שבני הדור חושבים שהדבר החשוב בחיים הוא להיות הורה טוב, יחד עם תחזוק זוגיות מצליחה ועזרה לאחר בעת צרה. השיגים שנחשבים היום לפסגת השאיפה, כמו פרסום או קריירה מכניסה, נשארים מבחינתם בתחתית סדר העדיפויות.

שני שליש מבני הדור מגדירים הצלחה בלהיות חכמים ומשכילים, 84 אחוז אומרים שיצירת שינוי בעולם חשובה יותר מהכרה מקצועית, ו-92 אחוז מאמינים שעסקים צריכים להימדד על ידי יותר מהרווח שלהם.

למרות שחלק ניכר מהם טוען שאיננו משתייך לשום דת, הרוב עדיין מאמינים שאלוהים קיים, ו-72 אחוז מזהים את עצמם "יותר רוחניים מאשר דתיים".

לא את הכל קונים בכסף
לא את הכל קונים בכסף
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד