072-3300504

הגאדג'ט שינקום בסטודנטים

האם הומצא המכשיר שיכחיד את השימוש של סטודנטים במכשירים סלולאריים בשיעור? אולי. מה שבטוח הוא, שהמורים והמרצים יכולים עכשיו לשים סוף להעתקות במבחנים

אחינועם מזרחי | 26-08-2013 11:25:00

העולם הזה, על כל הפיתוחים הטכנולוגיים שבתוכו, שייך לצעירים. ככה אומרים, אלא שהגיע היום בו קם הגאדג'ט על יוצרו ושיתף פעולה עם אויבו הגדול של כל התלמיד – המורה. מהיום, כל הסטודנטים שמעתיקים בעזרת הנייד, דינם להתגלות ואף אחד לא חף מהחשד להעתקה.

פוקט-האונד (צייד כיס) – כך נקרא המכשיר החדש, שיחסוך ממרצים את הצורך להיות דרוכים ולעמוד על המשמר, ובמקביל יתן להם את הכוח להשליט קצת סדר בכיתות שסובלות מעודף תקשורת סלולארית.

על פי אתר חדשות הטכנולוגיה 'מאשאבל', המכשיר, שפותח על ידי חברה אמריקאית בשם Berkeley Varitronics Systems, נועד לעזור למחנכים לשלוט בבלאגן שיש בכיתה, עקב שימוש מופרז במכשירים סלולאריים. למעשה, הפוקט-האונד, הוא גלאי סלולארי נישא (נייד), שעוצב כמכשיר קטן, חמוד ושאיננו מתבלט, המסייע לאנשי החינוך לעקוב בחשאי אחר תלמידים.

הסוף למעתיקים? פוקטהאונד
הסוף למעתיקים? פוקטהאונד
אין מקום לאייפונמן
אין מקום לאייפונמן

איך זה עובד?
אם עד היום נעזרתם בנייד במהלך המבחנים, היום תאלצו לחזור לפתרון הלואו-טק - שליפים.

אז איך זה בעצם עובד: כשהגלאי חש בנוכחותו של מעתיקן, הוא רוטט ומאיר, ובכך מאותת על תשדורת סלולארית בקרבת מקום ועל עבריין בפעולה. כשמכשיר כזה נמצא ביד של מורה, הוא יכול לאתר ולהפליל את העבריין ביתר קלות.

לפוקט-האונד חיי סוללה של שעתיים ועלותו 500 דולר (כ-2,000 שקל), הוא מתחבר לאנטנת multiband נסתרת, סורק באופן מתמיד פעילות סלולארית ומשתמש באלגוריתם מתוחכם שדוגם באופן קבוע את רעש גלי הרדיו ומבחין בין פעילות סלולר אמיתית לבין רעש גלי רדיו סביבתי.

זה אולי נשמע מאיים, אבל פיתוח זה הוא שלב נוסף (ומתבקש) במערכת בטיחות אלקטרונית שנועדה לעזור להורים, מורים ומחנכים לשמור טוב יותר על התלמידים וביטחונם. ובעוד ל'פוקט-האונד' השלכות שליליות מצד אוכלוסיית התלמידים, מכשיר ידני אחר עורב לביטחונו של הילד באמצעות טכנולוגיית ג'י פי אס וגלאי המתכות ממשיך לאפשר לקציני הביטחון למנוע הברחות של נשק לבתי הספר.

בסין נאלצים סטודנטים להמציא אישורים מיוחדים לקוצבי לב ושתלים מתכתיים אחרים שנמצאים בגופם, ואף להימנע מלבישת חזיות ברזלים, בעת הגעה למבחן הכניסה הארצי לאוניברסיטה - הגאוקאו, זאת לאחר שבמועד הבחינה אשתקד עצרה המשטרה למעלה מ-1,500 נבחנים על העתקה והחרימה יותר מ-60,000 מכשירים אלקטרוניים שונים.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד