072-3300504

אתר סטודנטים לדירוג בחורות

איך היית מגיבה לו תמונתך הייתה מוצגת לשם דירוג באתר אינטרנט שמיועד לסטודנטים? זה מה שקרה למאות סטודנטיות באוניברסיטת קורנל. אחת הנפגעות: ''אתר מחפיץ ובלתי נחוץ''

אחינועם מזרחי | 19-08-2013 17:43:00

נכנסתם לאתר חדש וראיתם תמונות של שני אנשים שאתם לא ממש מכירים. עכשיו תתחילו לדרג. אלו "ההנחיות" שניתנו למשתמשי אתר אמריקאי בשם CornellFetch, שפתחו סטודנטים מאוניברסיטת קורנל שבניו יורק. המיזם הפך תוך ימים ספורים לאחד האתרים הכי נצפים בקרב סטודנטים מקורנל ואוכלוסיות דומות.

איך זה עובד? המקימים השתמשו בתמונות פייסבוק של מאות סטודנטיות ופרסמו אותן בפלטפורמה האינטרנטית זו מול זו, כשעל המשתמש לבחור ביניהן. על סמך מה בוחרים? לא בדיוק ברור - וזו הסיבה שהאתר עורר הדים שליליים וטענות לפגיעה בכבודן של נשים.

משחקים על חשבונן
משחקים על חשבונן

הלכתם עם הרוב? 10 נקודות
על פי הדיווח באתר ה"דיילי מייל" הבריטי, מטרת הדירוג איננה ברורה. המצולמות נחשפות בשמן, שמצוין מעל התמונה, וכן, מוזכר שם האחווה אליו הן משתייכות. האתר מעודד פעילות משתתפים על ידי צבירת נקודות. בחרת בתמונה שזכתה למספר רב יותר של הצבעות - קיבלת עשר נקודות, כשיש באפשרותך לצבור עד 1,000 נקודות.

"כל מה שאנחנו עושים זה מכירים בקונצנזוס שטרם דובר. אנחנו לא אומרים שהתפיסה הכללית הזו היא צודקת ואפילו פירית. אנחנו רק אומרים שהיא קיימת", אמרו המקימים, שבחרו להישאר תחת מעטה אנונימיות. בשלב זה לא ברור מתי יסירו את האתר מהאוויר. לדבריהם, הם מתכוונים לחשוף בקרוב את המידע שנצבר ברשותם על דפוסי ההצבעה של המשתמשים.

על סמל מה תקליקו?
על סמל מה תקליקו?

''דירוג מחפיץ על פי מראה''
על פי דובר אוניברסיטת קורנל, בית הספר מצפה שמקימי האתר יורידו אותו. "למרבה המזל, מצאנו בעבר שחברי הקהילה הוירטואלית באוניברסיטה מצליחים למתן את עצמם ולהפעיל רגולציה עצמית על אתרים מסוג זה. נקווה שההיסטוריה תחזור על עצמה גם במקרה הזה".

היילי קרורט שמצאה באתר את תמונתה, אמרה עליו שהוא ילדותי, מחפיץ ולא נחוץ לחלוטין. "כל מי שיכנס יחשוב שזה דירוג של אנשים על פי המראה שלהם", היא אמרה. "כי בזמן שסטודנט בקורנל יכיר מעט מן האנשים הללו וזה ישפיע על החלטתו, הוא לא יכיר רבים מהם, ויכריע בתחרות על פי המראה החיצוני - חשבתי שגמרנו עם חלוקת ציונים על סמך פופולאריות בתיכון".

קרוקט סיפרה ששלחה מייל מיידי לאתר כדי לבקש שתמונתה תורד, ואכן, המקימים השאירו טופס פנייה במקרים כאלו, אבל אמרו שזה תהליך שעלול לקחת זמן. אם למדוד על פי התגובות, בזמן הקרוב נראה שיהיו עסוקים בלהסיר עוד ועוד תמונות של נשים מהאתר.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד