072-3300504

של מי הציון הזה לעזאזל?

סטודנטים באוניברסיטת ליברפול התעוררו בוקר אחד לסיוט נורא: האוניברסיטה טעתה ושלחה אליהם מיילים עם ציונים של סטודנטים אחרים

אחינועם מזרחי | 15-07-2013 15:32:00

אם יש דבר אחד שסטודנט לא מתלוצץ עליו לעולם הוא ציון בבחינה. מרגע סיום הבחינה עד לרגע בו החרשן הראשון מתריע על קבלת הציונים במייל, אין סיכוי שסטודנט ממוצע יתגרה במזל שלו וישוחח עם מישהו על הציון המשוער.

לכן, תוכלו רק לתאר לעצמכם איזו עוגמת נפש חשו סטודנטים מאוניברסיטת ליברפול שבבריטניה, כשאצו לבדוק את ציוניהם וגילו להפתעתם שהציון שקיבלו שונה מאוד מזה שציפו לו. אתר הפינגטון פוסט מדווח כי הסטודנטים לתואר ראשון קיבלו מהאוניברסיטה מיילים עם ציוני מבחן שגויים, בשל מה שהוגדר כ"טעות אנוש".

'אולי נפלה טעות?' הפעם כן
'אולי נפלה טעות?' הפעם כן

גילו את הטעות אחרי 3,000 מיילים
הסטודנטים שנפגעו מהתקרית הבלתי נעימה קיבלו מייל נוסף באותו יום, שהתריע בפניהם על הטעות, והתבקשו לא לחלוק את הציונים שלהם עם אחרים. אולם, בשלב זה כבר היה מאוחר מידי – כ-3,000 סטודנטים כבר קיבלו את המידע השגוי, וחלקם אף בחרו לדווח על כך בפייסבוק באופן מכוון.

האוניברסיטה התנצלה עבור הבלגן שיצרה, שהוגדר על ידה כטעות אנוש נוראית. הווארד ניובי, סגן נשיא האוניברסיטה, הגיב בצורה קשה ותיאר את התקרית כ"סיוט". "זה נורא ואיום ואני מבקש להתנצל מעומק ליבי בפני הסטודנטים וכל מי שנפגע", הוא אמר. "אנחנו באמת חשים צער בגלל מה שקרה, זה לא מסוג הדברים שהיינו רוצים לקשר אותם לאוניברסיטה. נתקלנו במחדל טכני שמנע מאיתנו להגן על נתונים של סטודנטים ויש לטפל בזה בהקדם".

ניולס מארשל, סטודנט למנהל עסקים, היה בין התלמידים שנפגעו מהתקרית המביכה, סיפר כי היה מודאג בתחילה "משום שלא הבנתי שהציון הזה היה מיועד למישהו אחר. הסתכלתי בתוצאות והן לא היו מה שחשבתי שאקבל", הוא תיאר. "זה היה בוקר נוראי ומעצבן, האוניברסיטה צריכה להשקיע כסף במערכת (ממוחשבת) טובה יותר".

לא מדובר בפדיחה הראשונה של אוניברסיטה בממלכה הבריטית. בחודש פברואר האחרון, סטודנטים מאוניברסיטת נוטינגהם קיבלו תוצאות שגויות של מבחנים שעשו, בעקבות בעיות במערכת התקשורת הפנימית. סטודנט אחד קיבל שני ציונים שונים, אף אחד מהם לא היה שלו, בזמן שסטודנט אחר הצליח להיכנס למידע מסווג של סטודנט נוסף ולראות את ציוניו.

''מחדל טכני''. אוניברסיטת ליברפול
''מחדל טכני''. אוניברסיטת ליברפול
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד