072-3300504

אוניברסיטת חיפה מתאימה עצמה למוסלמים

הסטודנטים באוניברסיטת חיפה יקבלו ימי חופש מהלימודים בחגים של נוצרים ומוסלמים, בנוסף למועדים חשובים לדת היהודית. נשיא האוניברסיטה: ''החלטה תקדימית''

אחינועם מזרחי | 28-05-2013 12:22:00

סנאט אוניברסיטת חיפה, בראשותו של רקטור האוניברסיטה, הפרופ' דוד פרג'י, החליט על הענקת שלושה ימי חופש לסטודנטים באוניברסיטה, לציון חגי שלוש הדתות: נוצרית, דרוזית ומוסלמית. ימי החופש ינתנו לכלל הסטודנטים, בנוסף לימי החופש הקבועים כיום. אוניברסיטת חיפה אחראית למהלך, שנבחן על ידי ועדה מיוחדת שהורכבה לשם כך.

לפי ההחלטה, שתיכנס לתוקף כבר בשנת הלימודים הנוכחית, הסטודנטים במוסד הלימודים יקבלו יום חופש נוסף לציון חג המולד, חג הקורבן ויום סיום צום הרמדאן. ימי החופש לא יבואו במקום ימי חופשה של חגים יהודיים ולא יורדו ימים ממכסת הלימודים הקיימת.

ללא הבדלי דת. אוניברסיטת חיפה
ללא הבדלי דת. אוניברסיטת חיפה

''הפסידו בחנים בגלל הקריסמס''
דניה גיא-רון, סטודנטית לפסיכולוגיה באוניברסיטת חיפה, קיבלה את השינוי בלוח החופשות בהפתעה. "לא שמעתי שדיברו על זה באוניברסיטה ולפי התגובות של חברים שלי בפייסבוק הם גם לא שמעו", היא אומרת, ומציינת שלמרות שהדעות סביבה חלוקות, יש בהחלטה על הוספת שלושה ימי חופש פיתרון נוח גם למסתייגים.

"אנשים סתם עושים עכשיו פרנציפים, כי הם יודעים לבכות כל שנה על זה שאין חופש בפסח. אז הנה, קיבלתם חופש בכריסמס, לא צריך לבכות על כל דבר", היא מוסיפה. "אנשים אומרים 'מה, לתת חופש בגלל הערבים?', יש להם דעות קודמות והם חושבים שבגלל שזו מדינה יהודית ואוניברסיטה יהודית רק ליהודים מגיע".

ההחלטה לא רק מאדירה ערכים כסובלנות ופלורליזם, אלא עתידה לתקן התנהלות קלוקלת, שיצרה חוסר שוויון מהותי בין הסטודנטים. "השנה, למשל, היה לנו בוחן בכריסמס וסטודנטים הפסידו אותו והיו צריכים להשלים", מספרת גיא-רון, "אני חושבת שהיוזמה הזו טובה כי היא מצמצמת את הפער הזה. לסטודנטים שלומדים איתנו מגיעות את אותן הזדמנויות כמונו".

"עד עכשיו, החופשים היו בחגים היהודים המקובלים בדרך כלל בכל האוניברסיטאות, כשניתנה בחירה לסטודנטים מדתות אחרות - דרוזים, מוסלמים ונוצרים - לבחור איזשהו יום חופש בשנה שלא יחשב להם כחיסור", מסביר אור מורדו, דובר אגודת הסטודנטים באוניברסיטה. "בעקבות כל מיני תלונות של סטודנטים במהלך השנים, הסנאט של האוניברסיטה החליט בשיתוף אגודת הסטודנטים החברה בסנאט על שלושה חגים שבהם יהיה חופש כללי לכלל האוניברסיטה, בנוסף לחגים המקובלים עד כה".

לדברי נשיא אוניברסיטת חיפה, עמוס שפירא: "מדובר בהחלטה תקדימית שמשקפת את החזון שלנו. המצוינות האקדמית במחקר והוראה היא ייעודנו הראשון במעלה ואנו חותרים לעשות זאת בתרבות של סובלנות ופתיחות". שפירא מוסיף כי "הסטודנטים שלנו לומדים ביחד, חוקרים ביחד ונראה לנו רק טבעי שגם יוכלו לציין את החגים החשובים להם ביחד".

''היו זכאים ליום חופש בשנה''
''היו זכאים ליום חופש בשנה''
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד