072-3300504

במקום רסקיו, גור כלבים לכל סטודנט

על כלבים ותלמידים: אוניברסיטה בסקוטלנד תפתח חדר ליטוף גורי כלבים בתוך הקמפוס, במטרה להרגיע את הסטודנטים שלה במהלך תקופת הלימודים

אחינועם מזרחי | 04-04-2013 16:29:00

סטודנטים מאוניברסיטת אברדין שבסקוטלנד יתמודדו עם תקופת הבחינות הקרובה בדרך מקורית – באמצעות גורי כלבים. הסטודנטים לתואר ראשון באוניברסיטה יקבלו הזדמנות לבקר בחדר גורי הכלבים הראשון מסוגו בממלכה המאוחדת, בו הם יוכלו להירגע מהלחץ בעת משחק עם הכלבים הצעירים.

היוזמה באברדין התקבלה לאחר ששירות דומה הוצע באוניברסיטה בקנדה והכה גלים. "קיבלנו כמות עצומה של משובים חיוביים מסטודנטים לגבי יוזמה דומה שהוצאה לפועל באוניברסיטה קנדית בשנה שעברה", אומרת אמה קרלן, בכירה באגודת הסטודנטים באוניברסיטה, ל"דיילי מייל" הבריטי. "תלמידים רבים קראו על היוזמה הקנדית ובאו לבקש מאיתנו לפתוח תכנית דומה בסקוטלנד, ואנחנו לא חושבים שזה נעשה בבריטניה מתישהו בעבר".

תקופת ניסיון שהחלה במהלך חודש פברואר עם גורי לברדור וגולדן רטריבר עברה בהצלחה, ובעקבותיה תפעיל אגודת הסטודנטים באוניברסיטת אברדין את חדר הכלבים בחודש מאי, לאורך כל תקופת המבחנים. "על מנת לבחון את תגובות התלמידים הבאנו גורים למשך כמה שעות ממוסד המכשיר כלבי נחייה בסקוטלנד. קיבלנו תגובות מאוד חיוביות למהלך הזה, הן ממוסד זה והן מהתלמידים, מה שעודד אותנו להכשיר את הקרקע לתקופת המבחנים הקרובה", הוסיפה קרלן.

חברו הטוב של הסטודנט
חברו הטוב של הסטודנט

''חיוני לשמירה על בריאות הנפש''
'תכנית הגורים' כבר זמינה במספר אוניברסיטאות בצפון אמריקה, עם מוסדות כמו אוניברסיטת הרווארד, שמאפשרת לסטודנטים לשאול כלבים דרך אתר האינטרנט. "אנחנו מקווים שהכלבים ירגיעו את הלחצים והעצבים שמתעוררים אצל התלמידים ויעודדו אותם בתקופת הבחינות", אמרה קרלן.

לדעתה, 'חדר גורים' הוא חיוני כדי לשפר ולשמור על בריאות הנפש של תלמידים בתקופה הקשה ביותר של השנה האקדמית שלהם, ולעזור להם להרגיש בבית. "הסטודנטים נאבקים עם לחצים שמקורם בבחינות, במועדי הגשה של תזות ומאמרים שניתנים במקביל ובהתמודדות עם בעיות כספיות וחברתיות וריחוק מהבית.

"אנחנו מחלקים חבילות לסטודנטים, נותנים להם המלצות לגבי מה שעליהם לאכול ולשתות כדי לוודא שהם שומרים על הבריאות ומאפשרים להם לשתות קפה או תה בחינם לפני הבחינה. אנחנו גם עובדים עם צוות הספורט והפעילות הגופנית, שנותנים עיסויים ללא תשלום לתלמידים ומעודדים אכילה בריאה".

''מקווים שיפחיתו לחץ''
''מקווים שיפחיתו לחץ''
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד