072-3300504

המרצה שהביך את עצמו

מרצה הולנדי נתפס צופה בפורנו, ובישראל הפרופסורים חייבים לדבר על מין - החיים של אנשי ההוראה באקדמיה לא תמיד פשוטים, במיוחד כשהסטודנטים לא שוכחים פדיחות

אחינועם מזרחי | 21-03-2013 13:53:00

הם מהלכים במסדרונות האוניברסיטה כמו סלבריטיז, וסטודנטים מצטטים את דבריהם כאילו היו תורה מסיני. להיות מרצה במוסד לימודים אקדמי וודאי יכול לגרום לאדם להתבלבל, לשחרר משפטים אומללים לחלל הכיתה ולהתבזות בשל בדיחה שהשתבשה - הנה הפדיחות הגדולות של מרצים בארץ ובחו"ל.

חולים על תופעות ויראליות
חולים על תופעות ויראליות

צפה בפורנו ונתפס
פרופסור בהולנד נתפס כשהוא צופה בפורנו בכיתת ההרצאות. הפרופסור בסך הכול עשה מה שרבים אחרים עשו לא פעם במהלך עבודתם המשרדית והמשעממת, אלא שטעות רגעית הפכה את המעשה מפרטי ומכוער לציבורי ומכוער – המרצה בן ה-69 שכח כנראה לנתק את מסך המחשב מהמקרן והפורנו הוצג על גבי המסך הגדול שבכיתה.

אבל לא די היה במקרה אחד של חוסר אונים, אדם מול מכונה, הסאן הבריטי מדווח, שמצלמות שהותקנו בכיתה וצילמו את משך ההרצאה, תיעדו גם את התקרית המביכה. וכפי שנוהגים כנראה באוניברסיטת ווגנינגן שבהולנד, נשלחה ההרצאה המצולמת, על כל התכנים בה, לסטודנטים, וזה שלא דופק חשבון דאג לעדכן את כל חבריו בהפתעה שמצפה להם בסופה.

לא עבר זמן רב והידיעה הופצה בפייסבוק והגיעה גם לטוויטר, עד שעשתה את דרכה להנהלה. הפרופסור קיבל הודעה על סיום עבודתו כמרצה אורח לכימיה במוסד הלימודים, על אף שהסביר כי הגיע לאתר הפורנו בטעות, משום שלא הכיר את המחשב הנייד.

פורנו ועבודה באקדמיה לא הולכים יחד
פורנו ועבודה באקדמיה לא הולכים יחד

אסור להגיד, אז אומרים
הסטודנטים במחלקה לעיצוב גרפי בבצלאל מתעסקים עם המון נייר. כל כך הרבה נייר, שכבר בשנה א', שתי סטודנטיות לתקשורת חזותית (דהיינו עיצוב גרפי) הגיעו לכיתה עם פוסטרים בגודל ענק, וניסו לגלגל אותם כדי להקל על הסחיבה. המרצה הפעורה ראתה את השתיים והעירה ש"ניירות לא אוהבים שמגלגלים אותם".

ויש המשך. אותה מורה בחרה להגיב גם כשהסטודנטים התבקשו לבצע תרגיל בו מכינים את אותיות הא"ב בתלת מימד והעירה: "זה נראה כאילו מישהו שפשף את הזין יותר מידי".

עוד פליטת פה מקרית? מרצה לפיסיקה באוניברסיטת בן גוריון ניסה ללמד את התלמידים מהו 'כלל יד ימין', וכמו בשביל לזרום עם מה שבוודאי עבר לסטודנטים בראש באותו רגע ממש, הוסיף שהוא מכיר עוד כמה שימושים ליד הזאת. בחייך, כולנו עברנו את גיל 18.

לא דופקים חשבון. הסטודנטים
לא דופקים חשבון. הסטודנטים

ניסו להתחבב על הסטודנטים
מרצה בחוג לפילוסופיה במסלול האקדמי המכללה למנהל ביקש להוכיח איזו שהיא טענה באמצעים מוחשיים. אחת הסטודנטיות שטרחו להגיע לשיעור מתארת את הריצה שלו על הבמה, את הרגע בו הראש שלו נדפק בקיר, את הנפילה שבאה לאחר מכן ואת המשקפיים שנשברו. אולי הקיר זו אלגוריה לתפוח, והמרצה בטוח שהוא אייזיק ניוטון.

חברי הפקולטה למשפטים באוניברסיטה העברית נדהמו למצוא את המרצה שלהם במסיבת דירה של אחד הסטודנטים בחוג. הוא ישב, הוא שתה, הוא עישן והתמסטל. סטודנטית שמתקשה לשכוח את המאורע סיפרה, שהסטודנטים הגיעו למסיבה ולא ידעו איך להתנהג – אם לעשן, אם לפלרטט ואם לצחוק או לבכות.

צעד אחד רחוק מידי
צעד אחד רחוק מידי
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד