072-3300504

ניסוי הקוקאין של הסטודנטים

מסניפים סמים בחסות האקדמיה: סטודנטים לתואר ראשון בלונדון התבקשו לקחת את הסם קוקאין במסגרת ניסוי קליני שבוחן את השפעתו על גוף האדם

אחינועם מזרחי | 26-02-2013 17:25:00

מעבדות המחקר באוניברסיטאות ידועות בניסויים מגוונים ובמשימות מוזרות, שמטרתן איננה מובנת לסטודנטים הנסיינים. ועדיין, תציעו לממן להם את ארוחת הצהריים בקפיטריה, והם יצטרפו לניסוי שלכם בלי לחשוב פעמיים. מחקר שנערך באוניברסיטת קינגס קולג' בלונדון כלל לא דיבר על תמורה מסוג זה, אלא רתם את הסטודנטים לתהליך ארוך שכולל התנסות בקוקאין.

הסטודנטים לתואר ראשון באוניברסיטה קיבלו הזמנה להשתתפות בניסוי קליני מורכב, הכרוך בהסנפה של סם הקוקאין דרך האף. במייל שנשלח בסוף השבוע שעבר נאמר למשתתפים הפוטנציאליים כי לא תהיה להם תועלת ישירה מהשתתפות בניסוי, אולם הם יוכלו לצפות ל"פיצוי כספי סביר" בתמורה לזמן ולמאמץ שהשקיעו.

דובר אוניברסיטת קינגס קולג' הסביר כי "זהו מחקר מדעי חשוב באמצעותו ניתן לחקור את אופן ההשפעה וההתפשטות של הקוקאין והתהליך המטבולי שלו בגוף האדם. כל האישורים האתיים הדרושים למחקר כבר התקבלו, והוא יבוצע תחת הרמה הגבוהה ביותר של השגחה רפואית".

למען המדע
למען המדע

התנאי: לא עושים סמים באופן קבוע ולא מסתפרים
במייל, עמדו עורכי המחקר על כך שהחומר שיוסנף על ידי הנסיינים במסגרת הניסוי נמצא בפיקוח אדוק. הניסוי, שכרוך בשבעה ביקורים בבית חולים בפרק זמן של למעלה מ-120 ימים, פתוח רק בפני גברים בגילאי 25-40, שלא משתמשים בסמים בדרך כלל.

על פי הדיווח ב"טלגרף" הבריטי, בשלב הראשון, תיבדק התאמת הנסיינים למהלך המחקר, ובביקור השני שלהם בבית החולים הם יקבלו את הסם. נשמע פשוט? זה לא נגמר פה. בחמשת הביקורים שנותרו הנסיינים יתבקשו לתת דגימות דם, שתן, שיער, זיעה ונוזלים דרך הפה, על מנת שהחוקרים יוכלו להעריך כיצד מתפשט הסם דרך הגוף.

המתנדבים שנרתמו למחקר הוזהרו על ידי החוקרים, כי הם לא יכולים להסתפר או לצבוע את השיער במהלך תקופת הבדיקות והמעקבים, וכי אקט שכזה עלול להוביל להרחקה מהניסוי. באופן אירוני, מבין כל המשתתפים הפוטנציאליים הודרו דווקא הסטודנטים לרפואה, שלא הורשו לקחת חלק בניסוי.

ועדת האתיקה למחקר בלונדון אישרה את הניסוי, שיתקיים בבית החולים סנט תומאס בבירת הממלכה מאוחדת.

האתיקה מאפשרת. קינגס קולג' בלונדון
האתיקה מאפשרת. קינגס קולג' בלונדון
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד