072-3300504

ירידה בביקוש למקצועות הלימוד הפופולאריים

בשנת 2012 ירד בצורה משמעותית הביקוש ללימודי מקצועות מנהל עסקים, מדעי המחשב, תקשורת ופסיכולוגיה

מערכת יורם לימודים | 07-11-2012 09:30:00

בשנת 2012 חלה ירידה משמעותית בביקוש למקצועות הלימוד הפופולאריים: מנהל עסקים לתואר ראשון, פסיכולוגיה, תקשורת ומדעי המחשב, זאת לעומת אותה תקופה אשתקד, כך עולה מנתוני אתר "יורם לימודים" מבית וואלה!, שבדק את מידת ההתעניינות של מועמדים ללימודי תואר ראשון.

הירידה החדה ביותר בהתעניינות ללימודי תואר ראשון נרשמה בלימודי פסיכולוגיה והיא עומדת על 24% פחות מאשר שנה שעברה. גם תחום לימודי התקשורת, שהיה פופולארי במיוחד בעשור האחרון, יורד ב- 21%.

ההתעניינות בלימודי מנהל עסקים וכלכלה, ובלימודי מדעי המחשב יורדת השנה ב- 13%, בכל אחד מהתחומים הללו. לעומת זאת, חלה עלייה דרמתית של 35% בהתעניינות בלימודי סיעוד, וכן עלייה של 8% בהתעניינות בלימודי חינוך והוראה.

ירידה חדה בתחומים הפופולאריים
ירידה חדה בתחומים הפופולאריים

זיהוי מדויק של מגמות הביקוש ללימודים
ממצאים אלו עולים מהנתונים שפרסם אתר "יורם לימודים" מבית וואלה!, אשר פיתח השנה מערכת ראשונה מסוגה בארץ המאפשרת לזהות מגמות בביקוש ללימודים. מערכת המדד של "יורם לימודים" הינה מערכת ייחודית המבוססת על דטא-בייס של 20,000 מועמדים שונים מדי חודש, ומאפשרת לקבל מידע בנוגע לכל המגמות בענף הלימודים – אילו קטגוריות לימודים התחזקו ואילו נחלשו, מהם התחומים הפופולאריים ואיזה מקצועות נוספים מעניינים את המועמדים.

לדברי מנכ"ל "יורם לימודים", שמעון כהן, "עד היום, ניתן היה לקבל מידע על ביקושים למקצועות לימוד רק בדיעבד, כאשר המל"ג היה מפרסם את הדוחות השנתיים. המערכת שאנחנו מציעים מאפשרת למוסדות הלימוד ולעוסקים בענף הלימודים לקבל און ליין את כל הנתונים אודות הביקוש, כמו גם להשוות לשנים קודמות ואף לבדוק אילו מקצועות נוספים מעניינים כל מועמד. המטרה שלנו היא לסייע לענף ההשכלה הגבוהה להבין טוב יותר את המגמות בשוק ולהיערך בהתאם".

מה מעניין את המועמדים?
מה מעניין את המועמדים?
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד