072-3300504

מחיר הפסקת השביתה: 40 מיליון שקל

המכללות הטכנולוגיות עדיין שובתות במחאה על דלות תקציבית. התנאי להפסקת השביתה: 40 מיליון שקל. משרד התמ"ת: נגיע להבנות

אחינועם מזרחי | 28-10-2012 12:46:00

הבוקר (א') נפתח בסערה בתחום האקדמיה בישראל, כאשר המחאה של המכללות הטכנולוגיות הגיעה לפתחה של הממשלה. ההפגנה שהחלה בשעות הבוקר מול משרד ראש הממשלה, היא אקט נוסף, שמלווה את הדרישה המתמשכת של פורום המכללות הטכנולוגיות לסיוע תקציבי.

פורום המכללות דורש ממשרד האוצר ומשרד התמ"ת תקציב נוסף בסך 40 מיליון שקל, ומאיים בהשבתה ארוכת מועד של הלימודים במכללות.

"הסיבות להפגנה הן שלא הועבר תקציב מזה עשרות שנים למכללות הטכנולוגיות. התנאי לקיום משא ומתן עם הממשלה הוא 40 מיליון שקל, ובנוסף אנחנו דורשים להשוות את התקציב של המכללות הטכנולוגיות למכללות האקדמיות", אומרת אביבית הדר, דוברת הפורום.

מה שמהווה את טיוטת הבסיס למאבקו של פורום המכללות הטכנולוגיות, הוא דו"ח שפורסם לפני מספר שבועות, על ידי שמואל סלבין, מנכ"ל משרד האוצר לשעבר, המזהיר מפני מצבם הקשה של הלימודים הטכנולוגיים בישראל.

"מהדו"ח המקצועי של מנכ"ל משרד האוצר עולה שנדרשת השקעה של כחצי מיליארד שקלים לטובת המכללות הטכנולוגיות. מדובר במכללות שנמצאות בפריפריה, שהמרצים בהן לא זוכים לשכר הולם ותנאי הלימודים של הסטודנטים נפגעים. אנחנו דרושים להגדיל את התקצוב של ההנדסאים, לזה של סטודנט למוזיקה או פילוסופיה", הדר מוסיפה.

על פי הדו"ח, התקציב שהועבר למכללות בשנת הלימודים שעברה עמד על 163 מיליון שקל, אולם על פי פורום המכללות אין בו כדי לאפשר לימודים ברמה נאותה. "התקציב של השנה הנוכחית נפתח בדיוק כמו זה של השנה הקודמת, ולא היה בו שום שינוי", נמסר מדוברות משרד התמ"ת. "היום בשעות הצהריים תתקיים ישיבה משותפת עם ראשי המכללות ואנחנו מקווים שבמסגרתה נגיע להבנות".

דורשים תנאים טובים יותר
דורשים תנאים טובים יותר
על עתיד המכללות הטכנולוגיות?
על עתיד המכללות הטכנולוגיות?
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד