072-3300504

לאהוב מרחוק

זוגות רבים מבלים ביחד כל הזמן ולא יכולים לדמיין שיגורו בשני קצוות שונים, אבל מה עושים כשלימודים נכנסים לתמונה והם בוחרים ללמוד במוסדות אקדמיים מרוחקים אחד מהשנייה?

יסמין לידסקי | 13-09-2012 13:50:00

כשמאוהבים יש תחושה כזאת שכל הזמן רוצים להיות ביחד, אבל ישנם זוגות שגם כשהתחושה הזאת מגיעה, הם נאלצים לנער אותה במהירות ולחכות לסוף השבוע הבא. קבלו כמה זוגות שחיים הכי רחוק שאפשר אחד מהשנייה, אבל שופכים אור חיובי על התמונה ואומרים המרחק קשה, אבל הגעגועים והמאמצים להתאחד גם הם תורמים לקשר ולאהבה.

דנה וחגי, יוצאים ביחד עוד מימי התיכון והזוגיות שלהם שרדה גם את השירות הצבאי המרוחק. היום, שניהם סטודנטים והבעיה מתחילה כשהיא לומדת בעמק יזרעאל והוא לומד בקצה השני של המדינה – באוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע.

למזלם של השניים, הם גדלו באותו מקום ככה שסופי שבוע הם כמעט תמיד מתראים. "אנחנו מתראים רק בסופי שבוע", מספרת דנה. "אנחנו משתדלים לחזור לכפר ורדים, אבל אם זה לא מסתדר אז צריך לנסוע שלוש שעות אחד לשנייה".

לדבריה, קשה לנהל מערכת יחסים כזאת, אבל כמו בדברים רבים בחיים החסרונות הם למעשה גם היתרונות. "זה קשה, אבל אנחנו מכירים כבר המון זמן ואנחנו די מתורגלים לנסיעות האלו מהצבא, אבל אני גם חושבת שזה עושה טוב לקשר", היא אומרת.

"מתגעגעים, הופכים להיות יותר עצמאים ולא תלויים אחד בשנייה כי לו יש את החיים שלו ולי יש את שלי". לדבריה, למרות שהם רק בתחילת התואר, היא לא חושבת שהם ישכרו דירה בקרוב וכנראה שימשיכו בחייהם המרוחקים – לפחות עוד כמה שנים.

לומדים להסתדר לבד
לומדים להסתדר לבד

להיות בקשר וירטואלי
יניב וגל גם כן מנהלים מערכת יחסים זוגית מרחוק. בעוד שיניב גר ולומד בירושלים, בת זוגו גל גרה ולומדת בתל חי שבצפון הארץ. לדבריו של יניב, מערכת היחסים שלהם התמקדה בפגישה שבועית אחת בלבד.

"זה נוראי וכל מי ששומע על זה אומר שזה לא הגיוני ואיך אנחנו עושים את זה, אבל זה עניין של אופי ואני יודע שיש הרבה אנשים שלא היו מסוגלים להחזיק מעמד בקשר רחוק והם אפילו אומרים שזה סוג של הימור, אבל כשיש לך משהו טוב ביד ואתה בטוח בקשר אז מסתדרים".

לדבריו של יניב, לומדים לתקשר ולהעביר חוויות בדרכים וירטואליות. "הווטסאפ הציל לנו את הקשר היינו שולחים איזה 700 הודעות ביום וגם בסקייפ היינו מתקשרים הרבה", הוא מספר. "הנסיעות הלוך ושוב הם מאד יקרות כי זו נסיעה של שלוש שעות ומיכל דלק שלם כמעט, אז היינו נכנסים המון ללוחות טרמפים בפייסבוק וזה מאד עוזר".

לדבריו הקושי הכי גדול במערכת היחסים מרחוק, היא הויתור המוחלט על הספונטניות בקשר. "אין ספונטניות בקשר מהסוג הזה ולכן מי שאוהב ספונטניות זה לא בשבילו. היה לנו לוח זמנים מאד מסודר ואתה יודע בדיוק כל שבת איפה אתה נמצא. הכל מאד מאורגן, אין מקום להפתעות ויותר מזה צריך למזער את האפשרות שמשהו יפתיע אותך בעיקר בתקופות מבחנים".

יניב מספר שבתקופות לחוצות היו זמנים שגם לא נפגשו במשך חודש שלם ולכן ממש לא יכלו להרשות לעצמם שמשהו יפריע להם בדרך לפגישה המיוחלת, אבל באותה נשימה הוא משדר אופטימיות לזוגות האחרים ומציין כי הנסיעות הארוכות והגעגועים הממושכים יהפכו בקרוב להיסטוריה כי בימים אלו השניים מסיימים ללמוד ומתכננים לשכור יחד דירה במרכז הארץ.

חולמים על עתיד משותף
חולמים על עתיד משותף
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד