072-3300504

בדרך לאוניברסיטה עוצרים בתל אביב

הלימודים בפתח וסטודנטים רבים אורזים את החפצים ועוברים לעיר בה הם נרשמו ללימודים. רבים מהם עוברים לעיר החטאים ונתקלים בבעיה איך משלבים לימודים עם בילויים אינסופיים?

יסמין לידסקי | 10-09-2012 11:34:00

תחילת שנת הלימודים בפתח וסטודנטים רבים כבר מוכנים לארוז מזוודות ולעבור דירות – הכל כדי להיות קרוב למוסד האקדמי ולא להעביר את כל התואר בנסיעות. כנראה שהסטודנטים שהכי מתרגשים מהמעברים הם אלו שעוברים לעיר הגדולה מהפרברים. הם מגיעים לתל אביב ופתאום מגלים חיים חדשים, פרועים וצעירים, אבל איך בדיוק משלבים לימודים בעיר החטאים?

רוני, מחדרה במקור, עברה לגור בתל אביב אחרי שנרשמה ללימודי תואר ראשון בתקשורת וניהול במסלול האקדמי המכללה למנהל. המכללה אומנם נמצאת בראשון לציון, אבל רוני בחרה לעבור לעיר הגדולה, כי אם היא כבר עוזבת את ההורים לפחות שתהנה מעיר של צעירים ולא תעבור רק למטרות לימודים. "הייתי בדיוק אחרי פרידה מחבר וזאת הייתה עוד סיבה שבגללה עברתי לתל אביב" מספרת רוני.

"התחלתי לעבוד כמלצרית בברים ודאנס ברים וגרתי עם שותפים בפעם הראשונה בחיים. בשנה הראשונה רק ביליתי, כל ערב הייתי יוצאת למועדונים, ברים – הכל. הכרתי מלא אנשים ובעלי ברים וככה הפכתי לאט לאט להיות יחצנית ואז באמת חייתי סביב הבילויים".

לדבריה של רוני, מאחר והייתה עובדת כמעט ורק בערבים, לשלב את העבודה והבילויים עם הלימודים לא היה דבר פשוט בכלל ואם היה צריך לבחור – תמיד הבחירה הייתה המועדונים. "מגיעים למצב שזה מה שעושים כל הזמן", היא אומרת. "תל אביב זה עיר של פיתויים ופתאום אחרי שנה הבנתי את הבועה הזאת שהכל סביבי זה רק ברים ומסיבות. אז החלטתי לקחת את עצמי בידיים וללמוד, אבל עדיין בדיעבד אני יכולה להגיד שאם הייתי נשארת אצל ההורים במהלך התואר הציונים שלי היו הרבה יותר גבוהים כי בחדרה פשוט אין פיתויים".

מבלים כל ערב
מבלים כל ערב

"ביום שעברתי לתל אביב השתנו לי החיים"
גם יסמין, מזיכרון יעקב במקור, עברה לתל אביב כדי ללמוד לתואר כללי באוניברסיטה הפתוחה. לדבריה, השילוב בין לימודים לבילויים במקרה שלה היה קל יותר בשל אופי הלימודים באוניברסיטה הפתוחה, אבל בכל זאת היא הייתה צריכה לקום כל בוקר לעבודה וכשמבלים כל הלילה – זו משימה בכלל לא פשוטה.

"בשנה הראשונה שלי בתל אביב יצאתי המון", היא מספרת. "בזיכרון יעקב חייתי אצל ההורים אז לא התנהגתי באותה צורה וכשעברתי לתל אביב התפרקתי בהתנהגות שלי. את כבר לא במסגרת המשפחתית ואת יכולה לעשות ככל העולה על רוחך. כשעברתי פתאום יכולתי לצאת כל ערב ותמיד היה לי עם מי, זה לא ככה במקומות אחרים".

לדבריה גם מבחינה זוגית דברים משתנים כשמגיעים לעיר הגדולה, יש אופציות רבות וקשה שלא לרצות לטעום ולנסות. "יצאתי להרבה דייטים, ביליתי, חייתי את תל אביב ובעיקר הכרתי המון בחורים", היא מספרת בפתיחות.

אבל בילויים זה לא הכול ויסמין מספרת שדווקא בתל אביב היא מצאה את עצמה מבחינה מקצועית. "פתאום גיליתי את העיר גם בעיניים בוגרות יותר", היא מספרת. "החלטתי לעסוק במה שאני אוהבת באמת. אני יכולה להגיד שמהבחינה הזאת ובכלל השתנו לי החיים ביום שעברתי לגור בתל אביב".

עיר ללא הפסקה
עיר ללא הפסקה
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד