072-3300504

ארה''ב: סטודנטים למשפטים ייצגו בביהמ''ש

זהו החלום הרטוב של כל סטודנט לתואר ראשון במשפטים: לייצג בבית משפט עוד בטרם סיים ללמוד. בקרוב החלום הזה עומד להתגשם עבור סטודנטים אמריקאים שמעוניינים לעבוד בתביעות

יסמין לידסקי | 23-07-2012 10:09:00

דופי סטון ידע שהוא רוצה להיות תובע עוד לפני שהתקבל ללימודי המשפטים שלו. היום הוא פעיל בתוכנית חדשה, אשר מציעה לסטודנטים שחולמים להיות תובעים את האפשרות לעמוד מול שופט וחבר מושבעים ולדון בתיק - וכל זה כשהם עדיין יושבים על ספסל הלימודים.

התמחות במשרדי עורכי דין אינה דבר חדש, אבל בדרך כלל מיועדת לבוגרי תואר במשפטים. תוכנית ההתמחות החדשה, אשר קמה בשיתוף עם בית הספר למשפטים צ'רלסטון והאוניברסיטה של דרום קרולינה, תפתח את שעריה בפני סטודנטים לשנה שלישית שרוצים להיות תובעים ותאפשר להם להתנסות בייצוג כבר בשלב המוקדם בו הם נמצאים בקריירה המשפטית שלהם.

הסטודנטים, אשר ייבחרו על ידי צוות יועצים מהפקולטה למשפטים, יוצמדו לתובע ויאומנו על ידיו במשך השנה. ביחד איתו הם יוכלו להעמיק בתיקים אמיתיים ולהיפגש עם שוטרים וקורבנות עבירה בעת תפקידם. לקראת סוף התפקיד שלהם ובליווי המאמן הצמוד, יוכלו הסטודנטים לטעון בבית משפט ולמעשה לסיים את הלימודים כאשר הם כבר התנסו ב"לייב" בליטיגציה משפטית.

"אחרי שהסטודנטים יתרגלו ויעברו על החוקים, הם יורשו לייצג בבית המשפט את הלקוחות שלהם וזאת בכפוף לרישיון, כישרון של הסטודנט ואישור של עורך דין מדרום קרולינה", אמר מנהל התוכנית, ג'ים קליין. "עורכי הדין יפקחו על הסטודנטים ויאמנו אותם בתוכנית לימודים אינטנסיבית, עד שאט אט בהדרגה יביאו אותם למצב בו יוכלו להופיע מול שופט".

עומדים מול שופט במהלך התואר
עומדים מול שופט במהלך התואר

יורשו לייצג: עד עונש מקסימאלי של שנה
הסטודנטים יורשו לייצג בבית משפט שלום ובתיקים פשוטים למדי, כאשר העונש המקסימלי אותו יוכלו הקליינטים לקבל לאחר הרשעה הוא שנה בלבד. הליטיגטורים הצעירים אומנם לא יזכו לקבל תשלום עבור עבודתם, אבל יקבלו נקודות זכות במוסד האקדמי. בנוסף, הם יזכו לעשות את טבילת האש הראשונה שלהם עוד בטרם הם מנסים להתקבל לעבודה.

"לנו זה נותן את ההזדמנות להכיר אנשים פוטנציאלים לתעסוקה עתידית", אומר סטון. "לסטודנטים זה נותן את ההזדמנות לראות אם זה באמת מה שהם רוצים, ולבית הספר למשפטים זה מספק תוכנית לימודים חדשנית אשר מתבססת על התביעה. דבר שעד היום לא היה קיים בבית הספר למשפטים".

בארץ, בדומה לארה"ב, סטודנטים למשפטים אינם מורשים לייצג בבתי משפט ונאלצים לחכות לשלב בו יקבלו את רישיון עריכת הדין שלהם. עם זאת, בודדים בלבד מצליחים לייצג כבר בזמן הסטאז' וגם הם מוגבלים לתנאים מיוחדים, כגון אישור לייצג רק בחציה השני של השנה, בבית משפט שלום בלבד ובליווי המאמן האישי או באישורו של שופט.

"בתור סטודנטית רק חלמתי לייצג בבית משפט", אומרת עו"ד ליאור כהן, שסיימה רק לא מזמן את בחינות הלשכה ונכנסה לשוק העבודה. "אני זוכרת ששקשקתי כשעמדתי פעם ראשונה מול שופט. יש להם הזדמנות נדירה שלנו לא הייתה בזמן הלימודים ואני בטוחה שהיא תתרום להם הרבה גם במציאת התמחות וגם בעבודתם העתידית".

בודקים את החלום בשלב מוקדם
בודקים את החלום בשלב מוקדם
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד