072-3300504

סופית: אוניברסיטה באריאל

המועצה להשכלה גבוהה של יהודה ושומרון קבעה כי המרכז האוניברסיטאי אריאל יהפוך לאוניברסיטה. תהיה זו האוניברסיטה השמינית בישראל

אחינועם מזרחי | 17-07-2012 19:55:00

המועצה להשכלה גבוהה (מל"ג) של יהודה ושומרון החליטה הערב (ג') כי המרכז האוניברסיטאי באריאל יוכר כאוניברסיטה. 11 מחברי המועצה הצביעו בעד, ושני נציגים התנגדו. תהיה זו האוניברסיטה השמינית בישראל, והראשונה שהוקמה מעבר לקו הירוק. בכך הוכרע סופית הדיון שנמשך זה חמש שנים בנוגע לעתידו של המוסד באריאל.

ההחלטה להפוך את המרכז האוניברסיטאי אריאל לאוניברסיטה הגיעה לאחר שהמועצה לתכנון ותקצוב (הות"ת) של המועצה להשכלה גבוהה המליצה בשבוע שעבר שלא להכיר במרכז באריאל כאוניברסיטה, עד להשלמת בחינה מעמיקה בנושא מבנה מערכת ההשכלה הגבוהה בישראל.

אולם, לפי החוק בישראל, בשל העובדה שהמרכז האוניברסיטאי יושב מעבר לקו הירוק, ההחלטה הסופית בעניינו צריכה היתה להתקבל בידי המועצה להשכלה גבוהה ביהודה ושומרון, ואלו כאמור, בחרו לאשר את הפיכת המוסד לאוניברסיטה.

האוניברסיטה החדשה בישראל. אריאל
האוניברסיטה החדשה בישראל. אריאל

הממשלה תומכת במהלך
בישראל פועלות כיום שבע אוניברסיטאות. אוניברסיטה נוספת באריאל תחייב את המל"ג לתקצב את המוסד בעוד עשרות מיליוני שקלים בשנה – מהלך לו מתנגד ועד ראשי האוניברסיטאות, שטוען כי ראוי שכל תקציב נוסף להשכלה הגבוהה יופנה לאוניברסיטאות המחקר הקיימות ולא לאחת חדשה.

בהקשר זה כתב שר האוצר, יובל שטייניץ, מכתב לשר החינוך, גדעון סער, בו הוא מתחייב להעביר לאוניברסיטאות תוספת תקציב של עשרות מיליוני שקלים, במטרה לאפשר את הפיכת המוסד האקדמי בשומרון לאוניברסיטה ובכדי שלא להקטין את חלקן של האוניברסיטאות האחרות בארץ בעוגת התקציב.

האוניברסיטה הראשונה מחוץ לקו הירוק
האוניברסיטה הראשונה מחוץ לקו הירוק
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד