072-3300504

לא מתקדמים: משרת סטודנט לנצח

סטודנטים רבים בוחרים לדחות את הקריירה שלהם לשלב מאוחר יותר בחיים ולמרות שסיימו את התואר ותלו את התעודה על הקיר, עדיין נמצאים בעבודה הסטודנטיאלית בה עבדו בלימודים

יסמין לידסקי | 10-07-2012 16:28:00

הזמנים השתנו והיום אנשים מתחילים את 'החיים האמיתיים' בגילאים יחסית מבוגרים. אחדים לוקחים את המציאות הזאת צעד אחד קדימה ובוחרים להמשיך ולעבוד בעבודתם הסטודנטיאלית למרות שכבר סיימו מזמן את הלימודים.

השיקולים לכך הם מגוונים: חיסכון כלכלי, צבירת ניסיון ניהולי או פשוט ניסיון לנצל את הזמן הפנוי וליהנות מהחיים כל עוד הם צעירים.

גור ירמיהו, בן 30 מתל אביב הוא בעל תואר ראשון במדעי החברה מ"האקדמית תל-אביב-יפו" ותואר שני בפילוסופיה מאוניברסיטת תל-אביב ועדיין עובד כמלצר במסעדת "צפוני" שבטיילת.

"אני עובד כמלצר מכמה סיבות קודם כל הלייף סטייל, אני לא סתם מלצר אני מלצר בים וזה חופש ופתוח. בנוסף, עושים מה שרוצים, הכסף אדיר, קמים כל יום מאוחר ויש מלא זמן פנוי. אני אוהב את סגנון החיים הזה ולא אוהב את ה'סיסטם'", מסביר ירמיהו.

לדבריו, הוא לא רוצה כרגע להתחיל לעבוד ב"עבודה של גדולים" כי כמלצר הוא יכול ליהנות מההטבות שבחיים חופשיים. "אני לא נותן לחברה להשפיע עלי ולא מסתכל על הדברים כמו התפיסה החברתית המקובעת", מצהיר ירמיהו.

"אני לא מקנא בחברים שלי שעובדים בעבודת רציניות ואפילו מרחם עליהם, הם לא מרוצים מהעבודה שלהם, ולמה הם שם? כי הם נפלו להשפעות החברתיות. לי בעבודה יש רק שמש, צחוקים ובחורות בבקיני, אני כל הזמן רק מבלה – אלו החיים. לדעתי, כל אחד צריך לעשות מה שהוא באמת רוצה ולא להיות מונע מפחדים".

עובד כמלצר בשביל הלייף סטייל
עובד כמלצר בשביל הלייף סטייל

לא רוצים לחזור לשכר מינימום
מאור כהן, בן 25 מירושלים, בוגר תואר במדעי המדינה ויחסים בינלאומיים באוניברסיטה העברית, חשב שהוא יסיים את התואר וילך לעבוד במשרד האוצר, אך תוכניות נועדו כדי שישברו אותן וכהן אומנם סיים את התואר, אך הוא עובד כמנהל משמרת במסעדת מונה, בה עבד כמלצר במהלך הלימודים.

בניגוד לירמיהו, מאור דווקא לא מחפש את החיים הטובים ומעדיף להישאר בעבודתו הנוכחית מסיבות רציונאליות לחלוטין.

"אני נשאר לעבוד בירושלים כי זה מכניס לי יופי של כסף יותר מכל החברים שלי ללימודים", אומר כהן. "ההיצע של עבודות בתחום שלי בעייתי, במיוחד לאנשים שאין להם ניסיון וזה לא זורם מבחינתי לעבוד במשרד החוץ או במשרד האוצר כי אני אקפוץ לשכר מינימום ואני לא שם כבר כמה שנים.

"חוץ מזה אני בינתיים מתקדם בערוצים אחרים, אני מתכנן להתחיל תואר שני כדי שאוכל להגיש מועמדות למשרות שיותר מעניינות אותי, ועד אז אני רוכש ניסיון ניהולי במסעדה - דבר שאני לא אקבל במשרה ראשונה אחרי תואר הראשון. זה חשוב כי היום אם אתה לא יוצק תוכן עסקי או כלכלי למגזר הציבורי אתה לא שווה שום דבר".

בני יוסף, בן 28 בעל תואר בתקשורת חזותית בבצלאל עובד בביטחון בקניון דיזינגוף סנטר בתל-אביב ומעצב בזמנו הפנוי. לדבריו, למרות שסיים את התואר הוא מתכוון להמשיך בעבודתו כמאבטח ובמקביל לבנות את עצמו בתחום אותו למד.

"עבדתי בזה במהלך כל התואר כי זו עבודה נוחה למרות שאין בה זוהר, אני מרוויח הרבה יותר מכל החברה שלמדו איתי", אומר יוסף.

"אני בהחלט רוצה לעבוד בתחום שלי אבל לוקח זמן לבנות עסק ובינתיים העבודה שלי נוחה לי וגם בדיוק הציעו לי העלאה אז אני מתכוון להישאר לפחות עוד שנה. בשעות הפנאי שלי אני עוסק בתחום שלי ומעצב - זה עוד דבר נוח בעבודה בביטחון, היא משאירה לי פנאי לעשות את הדברים שאני באמת אוהב".

עדיין עובדים במשרת סטודנט
עדיין עובדים במשרת סטודנט
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד