072-3300504

הטלוויזיה החינוכית

בתקופת המבחנים, כולם נזכרים פתאום לעשות מרתונים של סדרות כדי לדחות את הלמידה. אז אם כבר אתם מתכננים לרבוץ מול המסך, הנה כמה המלצות לסדרות שאולי יהיו חזרה על החומר

הדס תורג'מן | 28-02-2012 15:28:00

לא משנה עד כמה אתם אוהבים את התחום שבחרתם ללמוד, בתקופת המבחנים אף אחד לא נהנה. העומס, הלחץ וכמויות החומר שצריך לזכור הם עצומים, ולכן לא מעט סטודנטים פונים לפתרון ההגיוני היחיד – דחיית הלמידה לרגע האחרון. פתאום ממש חייבים לנקות את הבית, להתמסר לפייסבוק או למצוא תחביב חדש, ובעיקר – לפצוח במרתון סדרות שזנחתם עד עכשיו, בשילוב התירוץ המושלם "אני בהפסקה, רק הפרק הזה ואני חוזר ללמוד".

אז אם כבר אתם מתכוונים לבהות בטלוויזיה במקום לחרוש למבחן המתקרב, תרשו לנו לעזור למצפון שלכם עם כמה הצעות לסדרות שהן גם מצוינות ואולי גם יעזרו לכם ללמוד משהו על הדרך.

לכם קשה? לה קשה יותר
לכם קשה? לה קשה יותר

אם אתם תלמידי החוג למשפטים - "האשה הטובה"
בנוסף לשלל התיקים והדיונים בבתי המשפט, שיהיו תרגול לא רע של החומר, "האשה הטובה" תגרום לכם בעיקר להרגיש טוב עם עצמכם כעורכי דין צעירים לעתיד. נכון, זה לא קל ועולם המשפטים שאליו תכנסו בקרוב הוא מאוד תחרותי ואפילו חסר רחמים לפעמים, אבל לעומת מישהי שאמורה להתמודד עם העולם הזה בתוספת חרפת בגידה פומבית, גידול ילדים וזלזול מקולגות צעירים ממנה בעשרים שנה, מצבכם ממש טוב.

ואם אתם בקטע של ביזאר: "אלי מקביל". משרד עורכי דין מטורף לחלוטין, שילמד אתכם איך לנצח במשפט באמצעות טיקים נוירוטיים.

אם אתם רופאים לעתיד – "האוס"
מי לא רוצה להיות רופא גאון שמקבל רק חולה אחד בכל פעם ויש לו צוות שעושה בשבילו את כל העבודה השחורה? אם גם אתם רוצים להגיע לשם, כדאי להתחיל בנסיונות לפצח יחד עם הדמויות את שורת הסימפטומים שמביא איתו החולה התורן. היתרון בעניין הזה, מלבד כמובן הישיבה על הספה עם בקבוק בירה ביד, הוא שגם אם לא הצלחתם לבד, בסוף כל פרק, יגלו לכם את כל התשובות.

ואם אתם חובבי נוסטלגיה: "ER". אקשן של מצבי חירום, ריצות, אמבולנסים, איברים מדממים ושחקן צעיר ומבטיח בשם ג'ורג' קלוני.

מי לא היה רוצה את הג'וב שלו?
מי לא היה רוצה את הג'וב שלו?

אם בחרתם בממשל ופוליטיקה – "הבית הלבן"
אם כבר פוליטיקה – תחשבו בגדול. כי עם כל הכבוד לח"כים שלנו ולרביצה במזנון הכנסת, מי שבאמת יודע לנהל קמפיין בחירות, לסחוף קהל וגם לייצר שערוריות כמו שצריך, נמצא בוושינגטון. הכל נראה יותר טוב, יותר גדול ובעיקר יותר חשוב, כשאתה מנהל את העולם ולא רק מדינה קטנה ובעייתית במזרח התיכון. אנחנו ממליצים לצפות וללמוד, בתקווה שאולי בזכותכם משהו מהאלגנטיות הזו ידבוק בפוליטיקה המקומית.

ואם בכל זאת הכנסת מדברת אליכם – "פולישוק". כי המצב פה גם ככה קטסטרופה, אז שלפחות נצחק על זה.

פוליטיקה, אבל בסטייל
פוליטיקה, אבל בסטייל

אם אתם סטודנטים לפסיכולוגיה – "בטיפול"
עם כל הכבוד לתיאוריות שמלמדים אתכם, אף פעם לא מוקדם מדי לנסות ולהתאמן באופן מעשי. ומכיוון שאתם כנראה לא רוצים לקחת אחריות על ניסויים שתעשו בחברים שלכם, כדאי להתחיל בדמויות פיקטיביות עם בעיות מאוד אמיתיות, שיבקרו אתכם על בסיס שבועי. על הדרך תלמדו איך מתמודדים עם השאלה הנצחית, "אני בעצמי מתוסבך, איך בדיוק אני אמור לעזור לאחרים?"

ואם אתם מעדיפים ריאלטי - תמיד תוכלו לראות "האח הגדול" ולטעון שיש רבדים פסיכולוגיים וסוציולוגיים עמוקים מתחת לכל העילגות.

בסוף כולנו מתוסבכים. אסי דיין במיוחד
בסוף כולנו מתוסבכים. אסי דיין במיוחד

אם אתם לומדים פיזיקה – "המפץ הגדול"
האמת, לא נראה לנו שיש שם הרבה חומר לימוד שיועיל לכם, מצד שני, אתם כנראה סוג של גאונים אז עם המבחן כבר תסתדרו. את הסדרה הזו שווה לכם לראות בעיקר כדי להתלהב שאתם ממש מבינים את בדיחות הגיקים ועל מה שלדון מדבר, וכמובן לקוות שיום אחד, גם לכם תהיה חברה שווה כמו פני. בעינינו, הצלחה בחיים היא לא רק בתחום האקדמי.

ואם המציאות קצת קטנה עליכם – "גולשים בזמן" המיתולוגית. אולי גם אתם תמציאו מכונה שתיקח אתכם ליקום מקביל. כזה שאין בו מבחנים, למשל.

בדיחות פיזיקה, זה אומר לכם משהו?
בדיחות פיזיקה, זה אומר לכם משהו?
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד