072-3300504

אז יאיר לפיד לא יהיה דוקטור?

האם מאז שהודיע לפיד על כניסתו לפוליטיקה מתנכלים לו בכוונה? עכשיו מנסה המל"ג לסכל את סיכוייו ללימודים גבוהים, כי אין ברשותו תואר ראשון

עדי בילו | 01-02-2012 14:15:00

האם יכול להיות שיאיר לפיד לא יקבל את מבוקשו ולא יוסמך לתואר דוקטור? הוועדה לפיקוח ואכיפה של המועצה להשכלה גבוהה, דנה בישיבתה היום (ג') בתנאי הקבלה לתואר שני ושלישי ללא תואר ראשון. זאת לאחר שפורסם בעיתון "הארץ" על קבלתם ללימודים של סטודנטים וביניהם אנשי רוח ובידור כמו לפיד עצמו, לתארים מתקדמים באוניברסיטת בר אילן, בעוד שאין ברשותם תואר ראשון.

מסקנות הוועדה קובעות פה אחד כי על אוניברסיטת בר אילן להפסיק מיידית קבלת סטודנטים לתוכניות לימוד מתקדמות מבלי שאין בידיהם את תעודת התואר הראשון. עוד קבעה הוועדה, כי האוניברסיטה תוכל להעניק תואר שני ושלישי לכל הנמצאים כעת במסלולים אלו, רק לאחר שישלימו את לימודיהם לתואר ראשון, כמו כל סטודנט רגיל אחר.

הוועדה הצהירה כי חלה חובה על האוניברסיטה לדווח על מספר הסטודנטים הנמצאים כעת בתוכניות האלו ללא תואר ראשון, וכי זוהי סטייה מהותית מאמות המידה האקדמיות הראויות. מנכ"ל המועצה להשכלה גבוהה, משה ויגדור, אמר בישיבה כי אוניברסיטת בר אילן חרגה מהנחיות המועצה להשכלה גבוהה, והבטיח כי המועצה תתכנס כדי להחליט "אילו צעדים לנקוט נגד האוניברסיטה".

לא שונה מאף אחד אחר
לא שונה מאף אחד אחר

אז מה אם הוא מלך - הוא כמו כולם
"יש פה חריגה מאוד ברורה מסטנדרטים אקדמאיים", אמר ויגדור, "אין שום אפשרות ללמוד תואר שני בלי תואר ראשון. מוסד אקדמי יכול להחמיר בתנאי קבלה - אך לא להקל בהם. מבדיקה שעשינו באוניברסיטאות בארץ, מסתבר שאין דבר כזה בשום מקום".

הוועדה הוסיפה כי על אוניברסיטת בר אילן להודיע בהקדם האפשרי על ההחלטה לכל הסטודנטים שהדבר נוגע להם, ביניהם לפיד. כמו כן, הבהירה הוועדה כי החלטה זו תקפה לכל מוסדות הלימוד. מבדיקה בנערכה על ידי המועצה להשכלה גבוהה נראה כי אוניברסיטת בר אילן היא האוניברסיטה היחידה מבין מוסדות ההשכלה הגבוהה אשר מקבלת מועמדים ללא תואר ראשון לתארים מתקדמים.

לדברי אוניברסיטת בר אילן, אותם סטודנטים מתקבלים תוך "נוהל קבלה קפדני" אשר בו נדרשת הסכמה גורפת על קבלת הסטודנט. הכמות המשוערת של הסטודנטים הנמצאים כעת בתוכניות לימוד "מקוצרות" מסוג זה הם עשרה לערך, ולכולם אין תואר ראשון ביד.

אוניברסיטת בר אילן הודיעה בתגובה להחלטת הוועדה כי היא תערער על ההחלטה. "אוניברסיטת בר אילן מצרה על החלטתה של ועדת המשנה של המועצה להשכלה גבוהה. האוניברסיטה הודיעה כי תערער לפני מליאת המועצה על ההחלטה, כקבוע בתקנון המל"ג".

בר אילן. מנסה להגמיש את החוקים?
בר אילן. מנסה להגמיש את החוקים?
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד