072-3300504

סטודנטים תובעים את סלע יוניברסיטי על הבטחות שווא

הסטודנטים טוענים כי הם קיבלו הבטחה מסלע יוניברסיטי שלאחר סיום הלימודים הם יופנו למקומות עבודה, אך ההבטחה לא מומשה; מסלע נמסר, כי הסטודנטים לא השלימו את כל התחייבותיהם הלימודיות

| 08-05-2002 12:36:00

10 סטודנטים לשעבר בסלע יוניברסיטי, מרכז הכשרה למקצועות ההיי-טק מקבוצת סלע (סלע: ת"א) , מתכוונים להגיש תביעה כנגד המכללה לתשלום מחצית שכר התמחותם. מתכתובת בין משרדי עורכי הדין המייצגים את שני הצדדים עולה כי הסטודנטים טוענים, באמצעות עו"ד אייל שטרנברג, כי בידיעון ההרשמה לשנת הלימודים 1999-2000 ובפרסומים שונים של המכללה, התחייבה סלע להחזיר ללומדים בה 50% משכר הלימוד ששילמו בגין שלב התמחותם במסגרת לימודיהם, אם לא תוצע להם עבודה מתאימה עד תום הסימסטר העוקב לתום לימודיהם. הסטודנטים טוענים כי עד היום לא מצאו עבודה מתאימה, זאת למרות שסיימו את לימודיהם באוגוסט 2001. לטענתם, הם זכאים לסכום הנע בין 7,000 ל-9,500 שקל לאדם.
מסלע נטען בתגובה, באמצעות משרד עו"ד קנטור ושות', כי הסטודנטים לא השלימו את כל התחייבויותיהם הלימודיות כגון השתתפות בקורס בחירה והגשת פרויקט, בעוד הסטודנטים טוענים כי התחייבויות אלו היו רשות ולא חובה, ואף טוענים כי כשניסו להרשם לקורס בחירה ו/או פרויקט גמר נתקלו בסירוב מטעם המכללה. החברה טוענת בתגובה כי מעולם לא נדחה סטודנט שרצה להרשם לקורס בחירה או פרויקט גמר. סלע טוענת כי לחלק מהסטודנטים הוצעו הצעות עבודה בחברת סלע מעבדות תוכנה, אף היא מקבוצת סלע, אך הם סירבו להצעה זו. הסטודנטים טוענים כי הצעה זו הוצעה על ידי החברה, תוך ידיעה כי אינה מסוגלת לקלוט את כולם, כאשר מטרתה להימנע מתשלום מחצית שכר התמחותם. כמו כן טוענים הסטודנטים כי הצעת העבודה כללה שכר ותנאים מינימלים החורגים "אף מהמותר על פי דין". לדבריהם, הוצעה להם משכורת התחלתית של 2,400 שקל למשך חצי שנה, כאשר בתום שנתיים תגיע משכורתם לכ-4,000 שקל. מסלע נמסר בתגובה שלסטודנטים הוצעה עבודה בשכר התחלתי של 3,500 שקל, כאשר תוך שנה וחצי יוכלו להגיע למשכורת של 8,000 שקל. סלע דוחה את הטענה כי הצעת עבודה בסלע מעבדות תוכנה נעשתה כניסיון להמנע מתשלום לסטודנטים. לטענתם, שיטה כזו משוללת כל הגיון עסקי, ואם אכן זו היתה מטרת סלע, היתה מעדיפה החברה לשלם סכום חד פעמי לסטודנטים, על פני הצעה שמטרתה העסקתם למשך תקופה ארוכה. עוד נטען על ידי סלע כי בית התוכנה קלט מאות בוגרים של סלע יוניברסיטי בעבר ואף קלט מספר בוגרים לאחרונה. עוד נטען על ידי סלע כי חלק מהסטודנטים ניסו להתחמק מהצעת עבודה זו, וזאת על מנת לקבל את התשלום לו הם טוענים כי הם זכאים. כמו כן טוענים בסלע כי הסטודנטים כלל לא ניסו לנהל מו"מ לגבי תנאי עבודתם, אלא דחו את ההצעה מראש. בסלע טוענים כי הסטודנטים לא חתמו על כתב התחייבות, בו הם מרשים לסלע יוניברסיטי להעביר את פרטיהם האישיים, קורות חייהם וגליונות ציוניהם למעסיקים פוטנציאליים. מסלע נטען כי חלק גדול מהסטודנטים במכללה "בחרו שלא לשתף פעולה מתוך כוונה לנסות לקבל את ההחזר הכספי". הסטודנטים, לעומת זאת, טוענים כי חתמו על כתב ההתחייבות. מנכ"ל סלע, דודו בסה, מסר בתגובה: "קבוצת סלע דוחה מכל וכל את טענות התלמידים. מדובר בקבוצת תלמידים אשר חברה יחדיו במטרה לסחוט כספים ממכון סלע, תוך ניצול ציני של התחייבות תמת לב של המכון. לצערנו, קבוצת התלמידים האמורה לא שיתפה פעולה באופן עקבי, והתחמקה בדרכים מדרכים שונות מנסיונותיו החוזרים והנשנים של מכון סלע למצוא להם מקומות עבודה ראויים". בסה מוסיף כי חלקם מהתלמידים סירבו להצעות עבודה ראויות וחלקם אף חיבלו באופן יזום בנסיונות מכון סלע למציאת עבודה עבורם. "כעת מנסה קבוצה זו לסחוט את מכון סלע, תוך ניסיון לפגיעה בשמו הטוב", הוסיף בסה.

אין תמונה
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד