072-3300504

הסגל הזוטר שובת

בכל האוניברסיטאות, מלבד בר אילן והטכניון, פותחים היום חברי הסגל הזוטר בשביתה ללא הגבלת זמן במחאה על תנאי העסקתם. בחלק מהקמפוסים יקיימו הסטודנטים הפגנות תמיכה

אביגיל גוטליב | 18-12-2011 11:48:00

כ-8,000 מתרגלים, מרצים ועוזרי הוראה יפתחו היום (א') בשביתה ללא הגבלת זמן בדרישה לחתימה על הסכם העסקה חדש בינם לבין ועד ראשי האוניברסיטאות (ור"ה). השביתה צפויה לגרום לביטול של כמחצית מהשיעורים בכל הקמפוסים, מלבד בר אילן והטכניון, והיא לא מוגבלת בזמן.

ארגוני הסגל הזוטר, המייצגים, בכלל האוניברסיטאות, כ-9,300 מתרגלים ועוזרי הוראה הלומדים לתואר שני או שלישי, וכן עמיתי הוראה, מורים לשפות, מורי מכינות ומורים מן החוץ, דורשים שיפור בתנאי שכרם ועבודתם והבטחת ביטחון תעסוקתי לחבריהם. כמו כן, דורשים חברי הסגל הזוטר להקצות כ-60 מיליון שקלים לטובת שיפור תנאי עבודתם ואפשרויות הקידום שלהם.

באוניברסיטת תל אביב תתקיים היום (א') בצהריים הפגנה של חברי הסגל הזוטר, בהשתתפות אגודת הסטודנטים. באוניברסיטה העברית בירושלים תתקיים מחר בצהריים הפגנה דומה, וכך גם בבאר שבע בהמשך השבוע.

השביתה תגרום לביטול כמחצית מהשיעורים
השביתה תגרום לביטול כמחצית מהשיעורים

שכר ממוצע של 3,000 שקלים בחודש
"אנחנו מגיעים היום לשביתה לאחר תקופה ארוכה של משא ומתן מול ראשי האוניברסיטאות" אומר סגן יו"ר ארגון הסגל הזוטר של האוניברסיטה העברית, איל אלישיב. "הדרישות שלנו עוסקות בתיקון בעיות ההעסקה של הסגל הזוטר, בעיות כמו העובדה שמתרגלים מועסקים ומפוטרים מחדש מסמסטר לסמסטר או העובדה שמרצים בתוכניות חוץ תקציביות מועסקים כמורים מן החוץ בשכר נמוך וללא תנאים" הוא מוסיף.

לדברי אלישיב אין אמת בטענות ור"ה כי כבר כיום מרוויח הסגל הזוטר מאות שקלים לשעת הוראה וכי השביתה היא מפגן שרירים שאין לו שום הצדקה.

אלישיב, דוקטורנט ומתרגל בפקולטה למדעי החיים, מסביר כי "אומנם נראה שהשכר לשעה גבוה אבל אסור לשכוח את שעות ההכנה הרבות - מתרגל צריך לענות למיילים מסטודנטים, להכין את המצגות, לתחזק את אתר האינטרנט, לבדוק עבודות וכדומה - על כל אלה הוא אינו מקבל שכר".

לטענתו של אלישיב תלוש שכר ממוצע של מתרגל מאסטרנט מגיע לכ-2,000-3,000 שקלים לחודש, בעוד דוקטורנט מרוויח מעט יותר. בתשובה לשאלה כמה זמן צפויה השביתה להימשך הוא עונה ש"האוניברסיטאות צריכות להחליט אם הן רוצות העסקה הוגנת, ואם כן אנחנו יכולים לסגור את העניין תוך זמן קצר".

"שאלה עקרונית של העסקה הוגנת"
"שאלה עקרונית של העסקה הוגנת"

מבקשים את תמיכת הסטודנטים
במכתב פתוח לסטודנטים של אוניברסיטת בן גוריון פנה יו"ר ארגון הסגל הזוטר שם, עופר חרומני, לסטודנטים בבקשה לתמיכה והבנה. "אנו יודעים ששביתה משמעה פגיעה מסוימת בכם הסטודנטים, שנאלצים לסבול מאי-ודאות ומפגיעה בלוח-הזמנים ובשגרת הלימודים השוטפת שלכם. עם זאת, אנו מבקשים את הבנתכם ואת הזדהותכם בשביתה ובמאבק של חברי הסגל הזוטר, חבריכם לאוניברסיטה, המתרגלים, המדריכים והמרצים שלכם", כתב חרמוני.

"הנושאים עליהם אנו נאבקים אינם רק עניינם של חברי הסגל הזוטר, אלא נוגעים ומשפיעים ישירות גם על טיבה של ההשכלה האקדמית לה אתם זוכים באוניברסיטה. המשך העסקה בלתי-הוגנת שלנו משמעה פגיעה באיכות ההוראה, התרגול והסיוע האקדמי להם אתם זוכים כסטודנטים" הוא הוסיף.

בין הסטודנטים במוסדות השונים קיימים כמובן חילוקי דעות בנוגע לנחיצות השביתה. חגי, סטודנט למדע המדינה באוניברסיטת תל אביב, מאמין כי רוב הסטודנטים מעניקים למתרגלים שלהם גב רחב. "דיברנו על זה הרבה ואנחנו מוכנים נפשית לשיעורי ההשלמה בעקבות השביתה" הוא אומר. דודו, סטודנט באוניברסיטה העברית, פחות אופטימי לגבי מידת התמיכה של ציבור הסטודנטים. "בהכללה הסטודנט הממוצע חושב רק על אופק הלימודים האישי שלו ולא על איכות ההוראה וכבוד למרצים. קשה להסביר לסטודנטים חסרי רגישות איך לא לחשוב רק על עצמם" הוא אומר.

הסטודנטים נותנים גב?
הסטודנטים נותנים גב?
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד