072-3300504

מדעי המיטה

בווינה שבאוסטריה נפתחה האקדמיה הראשונה בעולם לסקס. מה לומדים שם, כמה זה עולה ומה חושבים על כך הסטודנטים הישראלים

אביגיל גוטליב | 14-12-2011 12:11:00

בית הספר הבינלאומי הראשון לסקס (AISOS- Austrian International School Of Sex) נפתח לאחרונה בווינה וכבר מעורר הדים במדינה. המוסד ממוקם כחצי שעה נסיעה מעיר הבירה באחוזה מן המאה ה-18, שעוצבה מחדש ומצוידת בחדרי לימוד עם טכנולוגיה מתקדמת ומעבדת פיזיקה. מקימיו טוענים כי מטרתם היחידה היא ללמד את הסטודנטים שלהם איך להיות מאהבים טובים יותר.

מנהלת הבית הספר, אזרחית שוודית לשעבר בשם מריה תומפסון, מספרת שכל גבר ואישה שעברו את גיל 16 מוזמנים להירשם למה שהיא מתארת כ"קולג' הראשון בעולם למיניות יישומית". הסטודנטים שיבחרו לגור במעונות, אגב, מתגוררים בבניין מעורב (גברים ונשים יחד), שם מצופה מהם לחזור על החומר הנלמד בכיתה. כרגע מדובר במעונות שמיועדים לכ-20 סטודנטים בלבד, ובעתיד הקרוב יוקמו במתחם גם חדרי הרצאות וחדר אוכל.

אך לפני שאתם ממהרים להירשם שימו לב, מדובר בריגוש שרחוק מלהיות זול. סמסטר אחד בלבד בבית הספר הייחודי יעלה לתלמידים 1,400 פאונד (כ- 8,180 שקלים).

"מיניות יישומית", הייתם לומדים את זה?
"מיניות יישומית", הייתם לומדים את זה?

קורסים מגוונים וביקורות נוקבות
אז מה בעצם תלמדו במידה ותבחרו להירשם למוסד יוצא הדופן הזה? לדבריה של תומפסון, חומר הלימוד מגוון, החל מטכניקות ליטוף, התנוחות הכי נכונות ועד מאפיינים אנטומיים. חשוב לה גם להוסיף כי חומר הלימוד מועבר בצורה מעשית כמובן. באתר המוסד תוכלו למצוא מידע מפורט נוסף על הקורסים אליהם ניתן להירשם. "תיאוריה היסטורית ומודרנית של סקס, עם דגש על איך להיות מאהב טוב יותר" נכתב שם.

"כבר אימנתם את המוח, את השרירים, את הגוף, אבל כמה זמן אתם מקדישים למיומנות החשובה באמת, אהבה? " שואלת מנהלת בית הספר באתר. תומפסון, אגב מוכרת באירופה בעיקר בזכות תערוכות האומנות שלה, ובכללן תערוכה אחת יוצאת דופן בה הציגה 100 תבניות גבס של אברי מין נשיים.

בית הספר אומנם עוד לא פתח את שעריו באופן רשמי (הלימודים יחלו ב-9 בינואר), אך ההרשמה כבר החלה, ולדברי תומפסון יש קורסים שכבר לא נותר בהם מקום פנוי. למרות ההתלהבות שנרשמת כנראה, נשמעת באוסטריה גם לא מעט ביקורת על המוסד החדש. הפרסומת שלו, שיש שיכנו אותה וולגרית ובוטה מדי, מציגה זוג מקיים יחסי מין, וכבר נאסרה לשידור על יד הטלוויזיה האוסטרית. אחד המתנגדים לתשדיר תיאר אותו כ"פרסומת שעטופה בכיסוי סטייליסטי ואופנתי, אבל בעצם סתם מוכרת סקס".

באתר בית הספר הוטחה ביקורת קשה במקבלי ההחלטות שאסרו על הקרנת הפרסומת. "זה מה שנאסר על הקהל האוסטרי לראות" נכתב שם בצירוף הסרטון המקורי. "בכל יום נראות על מרקע הטלוויזיה כ-12 רציחות בממוצע המוצגות כבידור. הסלון שלנו מוצף דרך קבע בתמונות של אלימות, אבל להראות תמונות יפות של זוג מאוהב זה כנראה יותר ממה שהקהל האוסטרי מסוגל להתמודד איתו. מה יותר טבעי, מוות או סקס?" תוהים מייסדי בית הספר.

הקהל האוסטרי לא עמד בפרסומת
הקהל האוסטרי לא עמד בפרסומת

"מעדיף לשמור על זה כתחביב"
ומה אומרים הסטודנטים בארץ? לי, 26, סיימה לאחרונה את התואר הראשון בתקשורת וממשל ושוקלת לימודי המשך. היא אומרת שבמידה ומדובר במוסד אקדמי לגיטימי ייתכן שאף הייתה שוקלת לימודים במקום. "אם באמת הייתי יכולה ללמוד מה שאני רוצה בלי קשר לפרקטיקה או לכסף, נראה לי שהייתי הולכת ללמוד שם. לא בשביל לדעת איך עושים את זה יותר טוב, אבל אולי הלימודים שם היו יכולים לעזור לי לעזור לאחרים, להיות סקסולוגית או משהו דומה" היא אומרת ומסבירה, "לכל אחד יש את הידע הבסיסי שהוא מכיר ויודע, ואנשים מתיימרים לדעת הכי טוב, אבל הם יודעים רק מניסיון קודם, תמיד מעניין ללמוד עוד".

דוד, 25, סטודנט לכלכלה, אומר ש"הנושא מאד מעניין, אבל זה כמו לאהוב משהו כתחביב ואז גם ללמוד עליו - זה קצת מוציא מהעוקץ, אז אני מעדיף לשמור על זה כתחביב". בתשובה לשאלה האם מוסד דומה יכול היה להצליח בארץ אומר דוד כי "אני מאמין שהיה יכול להיפתח כזה בית ספר, אבל האם המועצה להשכלה גבוהה הייתה מקבלת את זה כמוסד אקדמי באמת? אני לא יודע. מצד שני, יש בארץ את המרכז לאומנות הפיתוי, יש סקסולוגים, אז אין סיבה שלא יהיה בית ספר כזה".

"תמיד מעניין ללמוד עוד"
"תמיד מעניין ללמוד עוד"
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד