072-3300504

עדיף שותף רחוק מאבא קרוב?

סטודנטים קורעים את הארנק ומגרדים עוד כמה שקלים בעבודות שחורות כדי לעבור לדירת שותפים. אבל האם המקרר של ההורים והפינוק הכללי לא קוסמים לכם יותר?

אביגיל גוטליב | 10-11-2011 13:41:00

אחרי שהחלטתם איפה אתם רוצים ללמוד, אחת השאלות הקשות היא האם לשכור דירה ליד הקמפוס או במרכז העיר בה ממוקם המוסד האקדמי, או האם כדאי לחסוך לא מעט שקלים, ולהישאר לגור בבית עם ההורים. מלבד יוצאי דופן, כמו סטודנטים שלומדים בבאר שבע או בצפון ונהנים משכר דירה צנוע יחסית, מדובר בשאלה שמטרידה סטודנטים רבים, בעיקר בערים הגדולות והיקרות.

להישאר או לעזוב? שאלה קשה
להישאר או לעזוב? שאלה קשה

החדר האינטימי שלי?
אומנם יש מדינות בהן מקובל שהצאצאים נשארים בבית ההורים עד החתונה אבל אי אפשר להכחיש שאצלנו, כשילדים בני 18 הולכים לצבא, קשה להחזיר אחר כך את הגלגל לאחור. בין אם שירתתם רחוק או קרוב, סביר להניח שלא ראיתם את ההורים הרבה, ותחושת המרחק רק גברה אם אחרי השירות הצבאי גם ברחתם לכמה חודשים לדרום אמריקה או למזרח.

עכשיו אתם שוב כאן, ולא יכולים אפילו לחשוב על לחזור לגור עם צמד הזקנים האלה שרואים חדשות כל ערב ב-20:00 וחותכים לישון עוד לפני שהשעון מראה 22:00. גם אם הם לא כאלה, ואמא שלכם טוענת שהיא הכי מגניבה, המגניבות נגמרת ברגע שהיא שואלת עם מי אתם יוצאים, לאן ומתי אתם חוזרים, ואם לא שכחתם לסדר את החדר ולהרים את הבגדים מהרצפה.

הורים זה אומנם אחלה פתרון למצבים קשים של מקרר ריק, כביסה או לסופי שבוע מפנקים, אבל אחרי שכבר הייתם רחוקים ועצמאיים, אתם באמת חושבים שתוכלו לסבול אותם יותר מ-48 שעות ברציפות?

סטודנטים רבים בוחרים להישאר בבית כדי לחסוך. מדובר במטרה נעלה, אבל כשקיבלתם את ההחלטה האם גם שכנעתם את עצמכם שהנסיעות המתמשכות יהיו בסדר, ושהפקקים מכניעים רק את מי שמראש קמו בבוקר ממורמרים? חברים, הבעיה אינה אצלנו היא אצלכם. פקקים הם המכה האחת עשרה שאלוהים התכוון להפיל על מצרים ואיכשהו פספס קצת צפונה, אז תחסכו לנו עוד מכונית על הכביש, או עוד דחיפות ברכבת, צאו מהבית - וכמה שיותר קרוב לקמפוס יותר טוב.

אם נשארתם לגור אצל אמא ואבא, זה בעצם אומר שנשארתם תקועים עם החברים מהשכונה. אלה שלא שיתפו אתכם במחניים או אלה שארגנתם עליהם חרם כיתתי אי שם ביסודי. אבל סיטואציה גרועה עוד יותר היא אם גם הם כבר לא שם (כי הם דווקא קיבלו החלטה נבונה ובחרו ללמוד בקצה השני של הארץ), ואתם נותרתם, ובכן, חסרי חברים לחלוטין.

באשר לחברים מהלימודים שגרים באזור, אם צריך להזיז את האוטו ולחפש חניה, או להתקשר לאזור חיוג אחר, זו כבר לא אותה מדינה. תחשבו על זה – למי יהיה זמן, בשיא הלחץ של המבחנים והעבודות, "לקפוץ" לקפה בכזה מרחק?

"אמא שחררי"
"אמא שחררי"

קר שם בחוץ
החלטתם לפרוס כנפיים, לעזוב את הקן החמים ולצאת לחיים חדשים. ובכן, איך אומרים ההורים? החיים זה לא פיקניק, בטח לא כשהם מתנהלים בדירת סטודנטים. אתם צעירים והכסף שלכם לא קונה הרבה. זה אומר שדירה עם קיר מתקלף וג'וקים בהחלט יכולה להיחשב לדירה מבוקשת, יש כזה דבר ועד בית, וארנונה, ומים וחשמל, וכולם מצפים לצ'ק בסוף החודש, וקניות בסופר הופכות הרבה פעמים לקניות במקרר של ההורים.

כוכב נולד, מכירים? ובכן הגרסה האחרונה של התוכנית היא גרסת השותפים. מה כבר ביקשתם? חדר בדירה נחמדה, אנשים טובים בלי תחביבים הזויים או יותר מידי רעש. כל מה שנוכל לומר הוא - עמדו בתור חברים. לכל דירה שווה יש לעיתים עשרות מועמדים, ואודישן של כמה דקות הוא שייקבע אם אתם הזוכים המאושרים. בסוף תמצאו את עצמכם חולקים דירה עם בחור שמסרב ללכת לישון (ומונע גם מכם את שנת היופי) או עם בחורה שבטוחה שהסלון הוא המשך ישיר של החדר שלה.

אבל הצרות לא נגמרות גם אם אתם הייתם השופטים ובחרתם אפילו בחבר הכי טוב כשותף. חשבתם שזה שעברתם יחד טירונות, מסלול ורגעים קשים הוא ערובה לחיים נוחים? אז חשבתם. דווקא בפני האנשים הכי קרובים קשה לעיתים להודות במה שמפריע. כך קורה שאתם מוצאים את עצמכם לבד עם ערימת הכלים המלוכלכים, הסלון המטונף או הטלוויזיה המקולקלת. ועכשיו נראה אתכם לא בורחים לאמא ואבא.

איך בסוף תמיד אני נשארת לנקות את הכלים?
איך בסוף תמיד אני נשארת לנקות את הכלים?
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד