072-3300504

הסטודנטים לרפואה מגבים את המתמחים

במסיבת עיתונאים שנערכה הבוקר הודיע נציג הסטודנטים לרפואה: "אין טעם לפתוח את שנת הלימודים"

עדי בילו | 10-10-2011 16:17:00

במסיבת עיתונאים שכונסה הבוקר, הודיעו נציגי הרופאים הבכירים מארגון רופאי בתי החולים ארב"ל שהוקם בעקבות המחאה שצברה תאוצה בחודשים האחרונים, שבניגוד לצווי המניעה ולהנחות הממשלה, לא תתאפשר פעילות סדירה בבתי החולים והדבר היחיד שכן יתבצע הוא פעולות חירום שלא סובלות דיחוי.

באותו מעמד הופגנה בגלוי תמיכתם של הרופאים המומחים, הסטאז'רים והסטודנטים לרפואה במתמחים שבכוונתם להתפטר, והיום בבוקר, הוכרזה הצהרה נוספת המדגישה את הקרע שנוצר אל מול הממשלה, כאשר נציג הסטודנטים לרופאה, אנטון ורשבסקי, אמר: "אנו לא רואים טעם לפתוח את שנת הלימודים. אנחנו לא מעוניינים להיכנס למערכת רפואה ציבורית שמנוצלת על ידי הממשלה".

עוד הוסיף ואמר ורשבסקי כי "הממשלה מנצלת ניצול ציני את שבועת הרופא וגוזלת את זכותם הבסיסית של רופאים לומר 'אנחנו לא מוכנים יותר'". ככל הנראה כרגע, לא תיפתח שנת הלימודים האקדמית בבתי הספר לרפואה ב-30 לאוקטובר.

כמה פעמים במהלך מסיבת העיתונאים הבהיר נציג הסטודנטים לרפואה כי עד שלא יימצא פתרון למשבר, לשביעות רצונם של המתמחים (בשל השפעת ההסכמים על עתידם המקצועי של הסטודנטים), הוא וחבריו לא יחזרו אל ספסל הלימודים. "לא נסכים לשבת בשקט בעוד מנהיגי המדינה מפקירים את מערכת הרפואה הציבורית".

כמו כן, נאמר בפורום המסוקר הבוקר כי ניתוחים לא דחופים יידחו, והסטאז'רים מבחינתם מתבצרים בעמדתם, ולא יחליפו את הרופאים המתמחים המתפטרים. נציג הסטאז'רים לרפואה, אלעד בן ארצי, הצטרף לדיון והביע זעזוע עמוק מהאופן בו מטפלת המדינה במשבר העמוק ביותר שידעה הרפואה הציבורית בישראל מאז היווסדה. "מדובר בפרפורי גסיסה של המערכת ואנו מביעים תדהמה, כרופאים לעתיד, מהתייחסות רשויות השלטון לעמיתנו המתמחים".

גם מתמחים, גם סטודנטים וגם הרופאים משתפים פעולה
גם מתמחים, גם סטודנטים וגם הרופאים משתפים פעולה
הוביל ותמך במאבק. ד"ר אידלמן
הוביל ותמך במאבק. ד"ר אידלמן

טוחנים משמרות
במסגרת הבעת התמיכה במתמחים שמגישים את התפטרותם חיזק ורשבסקי את צעדם באומרו: "אנו רואים כיצד רופאים מומחים ומתמחים עושים ימים כלילות, מקריבים את המיטב, ולעיתים גם את בריאותם, רק כדי לתת מזור למצוקת המטופלים. לא נסכים לשבת בשקט, בעוד מנהיגי המדינה מפקירים את הרפואה הציבורית".

בנוסף לנציגות של הסטאז'רים ושל הסטודנטים לרפואה, השתתף במסיבת העיתונאים גם ד"ר צבי קליין, מהמרכז הרפואי מאיר, אשר מכהן בעמדה בכירה בארגון רופאי בתי החולים. כמייצג את עמדתם של הרופאים הבכירים במחלקות חזר והדגיש כי מבחינתו ומבחינת הרופאים בבתי החולים לא יאפשרו הפעלה סדירה של בתי החולים, אלא רק פעולות חירום ופעולות דחופות. "המתמחים הם חוד החנית, אך כולנו איתם. זהו משבר של הרפואה הציבורית ממנהל המחלקות ועד לצעיר המתמחים. כולם סובלים מהמשבר".

קליין הבהיר כי אין בכוונת המשבר לגרום לנזקים לחולים ולנזקקים, אך החל מהבוקר מערכת הבריאות לא תעבוד במתכונת סדירה.

המיטות ישארו ריקות
המיטות ישארו ריקות
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד