072-3300504

בזכות הסטודנטים תאכלו גבינה זולה

חרם הצרכנים שמעודדת אגודת הסטודנטים מתחיל להניב פרי: תנובה תוזיל את מחירי הגבינות ב-15 אחוזים

עדי בילו | 02-10-2011 17:23:00

יו"ר חברת תנובה, זהבית כהן, הודיעה הבוקר על התפטרותה מחברת מוצרי החלב, ובמקביל לכך מגמה נוספת אשר תחל בימים הקרובים היא הוזלת מחירי הגבינות הלבנות, הצהובות ומעדני תנובה ב-7% עד 15% על ידי תנובה עצמה.

בתנובה אומרים כי מדובר בהנחה ובהוזלה קבועה ולא במבצע, כפי שקרה עם מחירי הקוטג' בתחילת הקיץ, כשרק התחילה המחאה החברתית. את השינוי החד שחל במדיניות החברה אשר לא הייתה מוכנה להוזיל את עלויות מוצריה בתחילת המחאה, מייחסים מקורות תקשורת שונים לחרם הצרכנים שהובילה עד כה אגודת הסטודנטים, כשעודדה שלא לקנות את המוצרים, בפייסבוק ובקמפיינים חתרניים נוספים.

יו"ר אגודת הסטודנטים באוניברסיטת תל אביב, אורי רשטיק, משבח את ההצלחה בשלב זה של המאבק, כחלק מתהליך שעוד ימשיך להשפיע על הצרכן הישראלי במטרה להילחם בהתייקרות המוצרים. "אנחנו רואים בהתפטרותה של זהבית כהן הודאה בכך שהתנהלותה של חברת 'תנובה' הינה בעייתית והוכחה נוספת לכך שחרם הצרכנים על החברה מצליח".

למרות תוצאות מעודדות של המאבק עד כה, היה לרשטיק חשוב להדגיש כי המחאה הצרכנית מכוונת כנגד חברת תנובה כולה ולא כנגד פרסונה אחת ספציפית בה, "ולכן ממשיכים גם השבוע בחרם הצרכנים, במהלכו נקיים משמרות מחאה נוספות בסופרמרקטים ברחבי הארץ". רשטיק מנצל את המעמד ואת הבאזז התקשורתי הקטן שנוצר וקורא לשלמה רודב, מחליפה הנוכחי של זהבית כהן, אשר יכהן כיו"ר דירקטוריון תנובה, להודיע על הוזלת מחירים קבועה, ולא הוזלה דמה- באמצעות מבצעים זמניים, באופן מיידי.

על אף ההישג הזמני, והורדת המחירים של תנובה על מוצרים ספציפיים, רשטיק מתכוון לצדד בהמשך המאבק. "הוזלות המחירים עליהן הכריזה חברת "תנובה הבוקר" הן הישג משמעותי הנובע מהמחאה הצרכנית שהחלו הסטודנטים לפני כחודש. יחד עם זאת, הישג זה איננו מספק", הוא קובע.

עוד הוא מוסיף ואומר כי על פי פרסומים בכלי התקשורת הרווח התפעולי של קבוצות שונות בתנובה בשנת 2010 עולה על מיליארד שקלים, מה שמצביע בחשבון פשוט על כך שההוזלה הנוכחית תעלה לחברה 125 מיליון שקלים. "תנובה יכולה להכפיל את גובה ההנחה לצרכן ל-30% ועדיין להרוויח היטב", טוען רשטיק.

רשטיק מסביר כי גם ההוזלה הנוכחית למעשה יקרה יותר מהמחיר המקורי שהוצע עבור גבינה לבנה, וזו רק דוגמא אחת. "הגבינה הלבנה שנמכרה עד היום במבצע במחיר של 4.16 ש"ח ל-250 גרם, מוצעת כרגע במחיר 'מוזל' של 6.33 ש"ח. בהשוואה למחירה האחרון שעומד על 7.45 ש"ח מדובר אומנם בהוזלה אך ברור כי תנובה יכולה יותר. אנחנו קוראים למנהלי תנובה לפתוח בהידברות עם נציגי הצרכנים על מנת לתקן את הטעויות שנעשו עד כה".

גם הצהובה תהיה זולה יותר
גם הצהובה תהיה זולה יותר
איך אומרים? ב-תאבון
איך אומרים? ב-תאבון
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד