072-3300504

לא חוזרים ללימודים כסדרם

סופת איירין אשר תקפה את החוף המזרחי של ארצות הברית בשבוע שעבר אומנם לא הותירה נזקים רבים, אך באוניברסיטת ניו יורק עדיין לא ערוכים לקליטת הסטודנטים

עדי בילו | 05-09-2011 14:04:00

בארץ עתידים הלימודים להתחיל רק בעוד חודשיים, אבל בארה"ב כבר חזרו השבוע מרבית הסטודנטים אל ספסל הלימודים. זו לא הייתה חזרה שגרתית אל הקמפוס, במיוחד באזור החוף המזרחי, בשל נזקי סופת איירין שהותירה הרס במדינות המזרחיות.

איירין, אשר הייתה במהותה יותר רוח מטפטופים, הותירה בכל זאת כמה שכונות מוצפות בניו יורק, והותירה את התושבים ללא חשמל לפרק זמן ארוך יחסית, אבל בגדול, הנזק הכללי שנותר לאחריה היה פחות רציני מהצפוי. ההיערכות לסופה לא לוותה בהרבה היסטריה מצד האמריקאים, למרות שמרבית ההערכות קבעו כי הסופה תגרום לנזק רב ברחבי העיר. ובסופו של יום, כולם יכלו לנשום לרווחה – עוצמת הסופה הייתה חלשה יותר ממה שדווח בתחזית ולא ממש נחשבה כהוריקן מן המניין כשהגיעה לאזור מנהטן.

למרות אנחת הרווחה, על שהסופה עברה ללא כל תקלות בסגנון הוריקן קתרינה, השאירה איירין כמה מזכרות, בעיקר באזורי הפארקים, אך גם באוניברסיטת ניו יורק הידועה, השוכנת בלב מנהטן נראו סימנים להרס. על פי דובר האוניברסיטה, ג'ון בקמן, לא נפגעו ולא נפצעו סטודנטים או עובדי אוניברסיטה והנזק לבניינים הוא לא רב.

"הקהילה באוניברסיטת ניו יורק היא במיטבה דווקא כשהדברים נראים הכי גרוע" אמר בקמן, במייל תפוצה רחב אשר נשלח לקהל הסטודנטים וחברי האוניברסיטה. "כולם התמודדו עם המצב – עם ההיערכות, הסופה ותוצאותיה בדיוק ברמת הנחישות והסבלנות הנדרשת".

העיר כבר יבשה אבל האוניברסיטה עוד לא מוכנה
העיר כבר יבשה אבל האוניברסיטה עוד לא מוכנה

קבלת הפנים נדחתה
למרות שהנזק שנגרם לא רב, הסופה שיבשה את תוכניות האוניברסיטה אשר נערכה לקבלת וקליטת הסטודנטים בתחילת השבוע שעבר. האוניברסיטה הודיעה כי היא דוחה את יום המעבר למעונות של הסטודנטים החדשים שהיו אמורים להתחיל את שנה א', פעם ראשונה מזה 30 שנה, וכל התהליך התעכב בשבוע בערך.

כתוצאה מהשינוי הבלתי צפוי, גם אירועי קבלת הפנים המיוחדים אשר אורגנו לקראת בואם של הסטודנטים החדשים נדחו ואף בוטלו. האירוע הבולט ביותר הוא אירוע בהשתתפותו של נשיא האוניברסיטה אשר עורך טקס קבלת פנים לתלמידי השנה הראשונה, אשר נדחה. בנוסף לכך נדחתה גם ההצגה "The Reality Show" אשר מועלה בפני כלל הסטודנטים החדשים מידי שנה. מדובר במעין מחזמר בידורי, המוצג על ידי סטודנטים מהקמפוס אשר עוסק בהסתגלות לחיי הקולג' החדשים. שתי מסורות אלו לא בוטלו אלא נדחו בשבוע.

"אנחנו עובדים על הנושא במלוא המרץ, על מנת לערוך את שבוע קבלת הפנים כראוי, וכדי לוודא שהסטודנטים החדשים לא יפסידו דבר ממה שתוכנן עבורם מראש", אמרה מאיה ארדון, מהמרכז הסטודנטיאלי בקמפוס.

כמה מתקנים ושירותים נוספים אחרים נפגעו כתוצאה מהסופה. ביניהם המרכז הרפואי בקמפוס אשר נאלץ לבצע העברה של 400 פציינטים לבתי חולים באזור, משום שמיקומו של המרכז נכלל באזור בו הוכרז כי הפינוי הוא חובה בטיחותית. בנוסף לכך הוצפו דירותיהם של שלושה סטודנטים בשל הסופה, אך הם לא פונו משום שמצבם וכן מצב הדירות לא הוגדר כחמור.

האוניברסיטה פרסמה כי נעשית בדיקה של כל מתחמי המגורים, המסדרונות, הבניינים והתשתיות שבאזור הקמפוס

חוזרים לנסוע בסאבווי, אבל לא אל הקמפוס
חוזרים לנסוע בסאבווי, אבל לא אל הקמפוס
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד