072-3300504

סודות מן המטבח

יעל גולד יודעת שלשותף שלה אין שום סיכוי לעבור במבחני הכניסה למאסטר שף, אבל יש מצב שהוא היה זוכה ל-5 דקות של תהילה דווקא בפרקי הפדיחות. ''חשבונות משותפים''

יעל גולד | 24-08-2011 10:56:00

אפילו שאנחנו לא כל כך מסתדרים, השותף ואני, לפעמים אנחנו בכל זאת עורכים ארוחות צהריים משותפות. זה קורה בעיקר כשהוא חוזר הביתה עם מצב רוח טוב במיוחד, אחרי שהוא הצליח להגיש עוד מטלה שתזכה אותו בציון טוב, באחד משיעורי המשפטים המשמימים שלו.

יש חלוקת תפקידים ברורה: אני מכינה את הפירה או האורז, או כל פחמימה אחרת שלא דורשת יותר מ-20 דקות הכנה, ואת הסלט, והוא את השניצלים. זה לא שיש לו כישרון מיוחד לתיבול הציפוי של פירורי הלחם, זה פשוט שאני לא נוגעת בחיות לפני שלב וידוא ההריגה המבושל שלהן.

חוץ מזה שבאופן כללי אני לא מתעלפת על הרעיון להאציל עליו סמכויות במטבח. כבר חזיתי בכמה ניסויי מעבדה שהוא ערך, בעיסות שהורכבו מחומרים רנדומליים שנשלפו מהארון שלנו. אם הוא היה מתמודד במשימה בה צריך להרכיב מנת גורמה מהחומרים הכי לא קשורים, מבחינתי הוא היה מועמד להדחה.

"את קופצת לסופר?" הוא שואל אותי שנייה אחרי שהוא פותח את דלת המזווה הפעם. לא בדיוק הבנתי למה אני צריכה לקפוץ לסופר, כי תפוחי אדמה רגע לפני ריקבון יש, נתחי עוף ורדרדים יש, פירורי לחם, ביצים וירקות יש, אז מה עכשיו הוא רוצה? "מה אתה צריך?" עניתי בהפתעה, "שמן", הוא אמר. "אבל הבאתי מההורים שלי בקבוק שלם שבוע שעבר".

אייל שני אתה לא
אייל שני אתה לא
עד שזה לא מת אני לא נוגעת. וגם אז לא בטוח
עד שזה לא מת אני לא נוגעת. וגם אז לא בטוח

אני לא יודעת מהי כמות צריכת השמן הסבירה בבית רגיל, אבל אני לא טובלת את הקורנפלקס שלי בזה, במקום בחלב. ואנחנו, שלוש נפשות רזות בדירה, משום מה מצליחות לסיים בקבוק גדול של ליטר שמן בשבוע.

כשהסתכלתי בארון אני רואה שגם בקבוק שמן הזית נגמר. הוא קלט את המבט שלי, "כן, השתמשתי גם בזה לשניצלים, כי נתקעתי ברגע האחרון בפעם שעברה". מעבר לעובדה ששמן זית עולה פי 3 משמן רגיל, זה פשוט איכס. הטעם שלו על שניצלים לא מסתדר לי בראש, בטח שלא על הלשון. ועדיין, אפילו אחרי כל ההסבר שהוא נתן, אני לא מבינה איך סיימנו כמות כזו של שמן. זה הגיוני רק אם הוא היה שם ברווזוני גומי בבריכת השמן שבה הוא מטביע את השניצלים, והם היו שותים אותו תוך כדי הטיגון.

הוא זה שאוכל שניצלים, שהוא יקנה שמן. גם ככה קבענו שלא מתחלקים בקניות והדבר היחיד שחורג מהחוק הזה הוא נייר טואלט. אני לא קופצת ולא הולכת ובטח שלא רצה עכשיו לסופר, לקנות שמן כדי שהוא יוכל להטביע את השניצלים שלו.

מה יש, זאת נראית לי התחשבנות הגיונית ופיירית לגמרי, לאור העובדה שאני צריכה אחר כך לשטוף כלים, וגם לעבור אחריו על כל הכלים ששטף, כי הכל מלא בשמן שלו, שהוא לא יודע להוריד.

מוצר השנה בקטגוריית "הנצרך ביותר"
מוצר השנה בקטגוריית "הנצרך ביותר"
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד