072-3300504

לקחת פסק זמן ולא לחשוב

המבחנים, העבודות והשיטוטים האינסופיים בספרייה כבר מאחוריכם. חופשת הסמסטר היא זמן מעולה להרים את הראש מספרי הלימוד כדי לראות קצת עולם

ענת קייזר | 04-07-2011 13:10:00

סטודנטים רבים מנצלים את חופשת הסמסטר לחידוש מצברים לקראת שנת הלימודים הבאה. היעדים המועדפים על הסטודנטים הם: בורגס, האיים היווניים (כרתים, רודוס, קוס, איוס וכו'), ברלין, לונדון ואמסטרדם.

אלו שמעדיפים טיולים למקומות רחוקים יותר, מבלים את חופשת הסמסטר באתרי התרמילאות הקלאסיים שישראלים אוהבים לפקוד – הודו, תאילנד, מרכז אמריקה ועוד.

לא חייבים לרוקן את הכיסים על מנת לנצל את חופשת הסמסטר כהלכתה. סוכנויות הנסיעות מציעות שלל מבצעים ייחודיים לסטודנטים, כאשר המחירים מתחילים ב- 400 דולר ליעדים הזולים יותר (בורגס, האיים היווניים) ויכולים להגיע ל – 1,000 דולר ויותר, תלוי בטיבם של התנאים המוצעים בדיל.

אז מה אפשר לעשות בכל אחד מהיעדים הפופולאריים בלי לשבור חסכונות? הנה כמה הצעות לבילויים זולים או חינמיים ביעדים שסטודנטים הכי אוהבים.

להקרין סרט שלכם בלונדון
להקרין סרט שלכם בלונדון

לונדון
על העיר הציורית עם התושבים הצבעוניים והמבטא הבריטי הכבד, נאמר כבר הכול. אז נכון שידוע שזו לא העיר הכי זולה בעולם, אבל אם למות כמו כלבה, לפחות שהטלוויזיה תהיה טלוויזיה והאמת – אפשר אפילו להתפנק כמו מלכים מבלי לשלם דבר.

למרות השם שעלול להטעות, פסטיבל פורטבלו אינו מיועד לחובבי הפטריות. מדובר בפסטיבל הגדול והמוכר ביותר באירופה לסרטים עצמאיים. סטודנטים לקולנוע ישמחו לגלות שגם הם חופשיים להשתתף בפסטיבל, כל מה שצריך לעשות הוא להעביר את הסרט למארגני האירוע והם כבר ידאגו להקרנתו. ההשתתפות בפסטיבל, שיחול השנה בתאריכים 18-1 לספטמבר, אינה כרוכה בתשלום.

אטרקציה נוספת שמציעה העיר הקסומה הזו היא מוזיאונים איכותיים. הכניסה לכל המוזיאונים בעיר היא, תאמינו או לא, בחינם.

ברלין
גם השנה ברלין היא יעד מוביל בקרב סטודנטים. ברלין של היום היא עיר מלאה בצעירים ומציעה שפע של מקומות בילוי, מסעדות משובחות ופסטיבלים ססגוניים וכן, גם מוזיאונים על השואה.

יש רק דבר אחד טוב יותר מלקבל משהו במחיר זול וזה כמובן - לקבל משהו בחינם. מדי יום חמישי, ארבע שעות לפני הסגירה, תוכלו ליהנות מכניסה חופשית לכל המוזיאונים בעיר.

אם חשקה נפשכם בארוחה טובה, כדאי שתנסו את מסעדת פארטר המפורסמת. טווח המחירים נע בין 8 ל – 15 יורו.

בשבוע האחרון של אוגוסט מתקיים פסטיבל הבירה הקייצי בליבה של ברלין. הפסטיבל מהווה מוקד משיכה מרכזי לצעירים מכל רחבי העולם ומציע לא פחות מ- 1,750 סוגים של בירות. הכניסה לפסטיבל - חינם.

ואז ניקח את ברלין
ואז ניקח את ברלין

אמסטרדם
"כשהגעת לאמסטרדם, מיד רצית לנסוע, לא מצאת מרגוע..." הו אמסטרדם, בין שיטוט ברחובות העיר הקסומים למסעות שופינג סוערים, כדאי שתבקרו בשוק הפרחים הססגוני. זהו השוק היחיד בעולם לפרחים צפים. לא צריך לקנות דבר על מנת ליהנות מהשוק, אפשר פשוט להתענג על הצבעים האקסטרווגנטיים והריחות המיוחדים.

בין מרכז העיר לצפונה שוכן ה"IJ" (מבוטא eye), חלקו העתיק ביותר של נמל העיר. אם תכננתם לשוט במעבורת, למה שלא תעשו זאת בחינם? על אף שמדובר בסיור שאורכו כחמש דקות בלבד, הוא מאפשר ליהנות מנקודת תצפית ייחודית על העיר וכאמור, אינו עולה כסף.

ברובע המוזיאונים מוצגות עבודותיהם של בוגריהם של המוסדות המקומיים ללימוד מחול ותיאטרון. למרות שמדובר באמנים בראשית דרכם, ניתן לחזות במופעים מרשימים ומרביתם אינם עולים פרוטה.

הו, אמסטרדם
הו, אמסטרדם

בורגס והאיים היוונים
לא בכדי מדובר ביעדים הפופולאריים ביותר בקרב סטודנטים. אלו יעדים זולים ומרבית הדילים שמוצעים לאתרים אלו כוללים טיסה, מלון ושתי ארוחות (חצי פנסיון). השנה, מרבית הדילים המוצעים לבורגס מעט זולים יותר מהדילים לאיים היוונים.

לאורכה של בורגס שוכנים חופים מרהיבים ביופיים. בעיירה העתיקה נסבאר תוכלו לערוך סיור בין דוכני הרחוב, לקנות מזכרות ולקנח בקפה באחד מבתי הקפה הציוריים שבמקום.

מן המלונות המקומיים תוכלו לצאת לסיורים יומיים בכפרים האותנטיים שברכס הרי הבלקן, עם או ללא ארוחת צהריים. מחירי הסיורים נעים בין 30 – 45 דולרים.

באיים היווניים תוכלו ליהנות ממראות היום יום האופייניים לערי נמל יווניות – שווקים אפופי ריחות, טברנות רועשות ועוברי אורח נעימי סבר רכובים על אופניים.

הבלקן ביט בוקס
הבלקן ביט בוקס
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד