072-3300504

איך מתקדמים מכאן הלאה?

אם אתם רוצים להתקדם, אבל לא יודעים איך, אולי לימודים זה הפתרון בשבילכם. אילו חוגים מציע התואר השני, ומה כוללת האפשרות של לימודי תעודה

יורם לימודים | 01-06-2011 18:40:00

הימים בהם אנשים עבדו באותה משרה במשך 20 שנה עברו מן העולם. אז היה מושג של קביעות, ואף אחד לא רץ להחליף תפקיד כל שנתיים-שלוש, בטח שלא מקצוע. גג החליפו עציצים במשרד. היום אין קביעות במרבית מקומות העבודה, ויותר מכך, אנשים אוהבים להחליף תפקיד ומקום כל כמה שנים, מה שמעורר את התחלופה המהירה בשוק, ומגביר את הרצון להתקדם ולעבור למשרות אחרות באותו מקום או אפילו להחליף תחום, ולעיתים כדי לעשות את זה צריך לחזור אל ספסל הלימודים.

מחפש כיוון?
מחפש כיוון?

ללכת עד הסוף
אם החלטתם ללכת על כל הקופה, ולהירשם ללימודי תואר שני, עומדות בפניכם מספר אפשרויות. תוכלו לבחור בין מסלול מחקרי הכולל תזה, למסלול שאינו מחקרי ומאפשר את סיום התואר ללא כתיבת עבודת המחקר. ישנם מסלולים למנהלים המאפשרים את סיום התואר תוך שנה אחת בלבד ולעומתם מסלולים הדורשים השקעה של שנתיים- שלוש לפחות.

יש נטייה לחשוב שתואר שני רב תחומי, המאפשר לכם נגיעה במספר תחומים, פותח מגוון רחב יותר של דלתות בהמשך, אבל מרבית הסטודנטים מעדיפים דווקא להירשם לתואר ממוקד בעל התמחות ספציפית.

למשל, תואר בהנדסת תעשייה וניהול, מוכר נכון? נשמע כללי למדי, ומאגד בתוכו המון אפשרויות תעסוקה. אלו שבוחרים ללמוד תואר שני במקצוע זה, בוחרים במסלול ספציפי המאפשר התמחות ממוקדת בנושאים נקודתיים, כמו למשל חקר ביצועים, ניהול שרשראות אספקה ותורת ההחלטות. זאת מתוך המחשבה שהתמקצעות תוביל מהר יותר לדרגות ניהול ולעלייה בשכר.

בדומה, תואר שני במנהל עסקים מציע מגוון אפשרויות קידום. רבים הם אלו שבוחרים ללמוד תואר זה ללא קשר לתחום בו התמקדו בתואר הראשון. כמובן שמי שעשה תואר ראשון במנהל עסקים, זה רק קל וטבעי יותר עבורו להתמחות במסלול מסוים בתואר שני זה, אבל גם הרבה משפטנים ורואי חשבון למשל בוחרים בתואר זה כתואר שני מועדף.

בסופו של דבר, למרות האפשרות לבחור בתואר שני השונה בתחומו מן התואר הראשון, יש משקל רב לבחירה שעשיתם עוד אז, כשהחלטתם להצטרף לשורות האקדמיה בפעם הראשונה. יש תארים שמראש מצריכים תואר שני, ואין דרך להימלט מזה. הנרשמים לתואר ראשון בפסיכולוגיה לא יוכלו לקבל את תעודת הפסיכולוג המבוקשת אלא אם יעשו תואר שני בתחום. בדומה לכך בהרבה מתחומי מדעי החיים, אין מה לעשות עם התואר הראשון לבדו וכמעט תמיד יש חובה בתואר שני שירחיב את התמונה ויעמיק אותה.

תואר שמציע אפשרויות קידום
תואר שמציע אפשרויות קידום

תעודה מוכרת
ההחלטה להירשם ללימודי תואר שני היא החלטה שדורשת מחויבות ורצינות. לכן, לפני שבוחרים במסלול ספציפי כדאי אולי לשקול קורסים מקצועיים בנושא ספציפי או אפילו לימודי תעודה. לימודים אלו אורכים פחות זמן, דורשים פחות השקעה מבחינת המטלות ועדיין מקנים ידע מקצועי ותעודה רשמית בסופם.

חשוב לבחון לימודי תעודה בגוף מוכר, ולא ללכת שולל אחר כל קורס אזוטרי במקומות שאינם מוסמכים למתן תעודה המוכרת על ידי משרד התמ"ת, חברות מסחריות או עסקיות.
בין האפשרויות העומדות בפניכם, ישנה אופציה להירשם לקורסים במוסדות אקדמיים מוכרים, המאפשרים מסלול שאינו אקדמי, אך כזה שמספק תעודה מוכרת ובעלת ערך. אפשרות נוספת היא מסלולי לימוד שיכולים לקדם ולהכווין אתכם לתחומים ספציפיים, כמו קורסים מקצועיים במכונים המוסמכים לכך. לדוגמא, בתי הספר המתמקצעים בהדרכות היי-טק בתחומים שונים כמו מנהל רשתות, קורס פיתוח לאייפון, עיצוב גרפי ועוד, המקנים ידע פרקטי ותעודה בסוף הקורס.

עם הכוונה התמונה תהיה ברורה יותר
עם הכוונה התמונה תהיה ברורה יותר
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד