072-3300504

היכונו לעונת החרישה

אבטיחים, ביקיני וחום אימים. חייבים להודות שחודש יוני מסמל לא רק את הקיץ אלא גם את פתיחתה של תקופת המבחנים

עדי בילו | 31-05-2011 16:04:00

שנייה וחצי לפני שמתחילים ללעוס את המחק של העיפרון המכאני, שוקלים את האופציה לסחור בריטלין ומעבירים את הידיים בגורס הניירות שנמצא ליד מכונות הצילום באוניברסיטה, אספנו עבורכם את כל השיטות הכי טובות לעבור את תקופת המבחנים הבאה עלינו לטובה בשלום.

אין סיבה שתמצאו את עצמכם מנקים פתאום את הבית בחדווה מעושה, עושים סדר בארונות ישנים ובמגירות דפים, או מתרכזים בכל דבר אחר לא כייפי בעליל שיסיט אתכם מהלמידה. עונת המבחנים בפתח, והיא מבשרת את הסוף להתחמקויות והתחלת החרישה.

אל תתלשו שערות
אל תתלשו שערות

לוקיישן לוקיישן לוקיישן
אין כמו חדרים שקטים בספריה. חדרים נפרדים, סטריליים מכל הסביבה הספרייתית הרצינית, מאפשרים גם ללמוד במנותק מכל השאר וגם לדבר ביניכם אם יש לכם צורך בכך. תמיד אפשר לפתוח שם נשנוש שישביע את התיאבון כי אתם לא חשופים לעיני הספרנית הממורמרת, ולתפוס תנומה קלה של ייאוש בשעת בין ערביים.

אם הספרייה נחשבת לסביבה לימודית מידי עבורכם, תמיד תוכלו ללמוד בבית הקפה השכונתי, לשבת עם הלפ-טופ בסטייל (במיוחד אם אתם חברים בקהילת מעריצי סטיב ג'ובס), להזמין איזה אייס-לאטה-אגוזים ולקרוא את החומר בנחת.

אנחנו ממש לא נגד יצירתיות ומקומות מוזרים ללמידה, להיפך – אנחנו מעודדים את זה. תחשבו על ללמוד באמבטיה – אין כמו ללמוד במקום רגוע ושקט, עם ארומה של קצף אמבט בריח ורדים. רק תוודאו שלא נרטבים לכם הסיכומים, וקחו בחשבון עור סבתא מקומט בסוף החרישה.

ללמוד במקומות יצירתיים
ללמוד במקומות יצירתיים

אין מסיחים בשעת הלמידה
חוץ מההמלצה החמה למחוק את האנגרי בירדס מהסמארט-פון, תוכלו להוסיף אפליקציות שמעודדות למידה. ישנו מגוון אפליקציות שמבטיח קריאת מאמרים מהירה יותר, סריקת ברקודים של ספרים שתקל על כתיבת ביבליוגרפיה לעבודות ארוכות במיוחד, ועוד שפע של המצאות של מישהו שניסה ממש בכוח לא ללמוד.

השלב הבא יהיה סגירת חשבון הפייסבוק באופן זמני. אופציית קסמים שנקראת "Deactivate" תנתק אתכם מהעולם החיצון על שלל סטטוסיו, ותקל עליכם לשלוט בדחפים האוטומטיים להגיב לכל פוסט קטן ושולי רק כדי לקבל עוד ועוד נוטיפיקיישנס שיסיטו את העיניים שלכם משורות ממורקרות שזועקות לשינון דחוף. מה שנפלא כל כך באפשרות הזו הוא שבגמר תקופת המבחנים תוכלו לפתוח את החשבון מחדש ולשוב ולתקשר עם העולם הווירטואלי.

מה נעשה בלעדיהם?
מה נעשה בלעדיהם?

כל האמצעים כשרים
תפרגנו לעצמכם מידי פעם. אם החלטתם שללמוד בקבוצות עושה לכם את זה, אפשר לארגן ארוחות מפנקות בסופו של יום לימודים מוצלח. או שכל אחד יביא משהו מהבית או שתבשלו יחד, כשהחוק היחיד שתקף הוא שהסטודנט שהשאיל בנדיבות את המטבח לא שוטף כלים. וכן, תקנחו בקינוח, אפילו שעונת הביקיני כבר בעיצומה, כי לפעמים צריך איזה תמריץ מלבד הקפה, שמעלה את רמת האנרגיה בחדר.

על אותו משקל, חצי שעה על גיטר-הירו, ווי, או כל משחק אחר שבא ליד לא תהרוג אתכם. במקרה הטוב זה ישחרר מתחים ויכניס אתכם לריכוז ובמקרה הרע, זה יחדיר בכם רגשות אשם שבזבזתם זמן ומייד תחזרו לחמם את כסא הלימודים.

כל דבר שיעזור לכם לזכור את החומר למבחן, קביל. שימו פתקיות דביקות (Post-it) עם נקודות מחומר הלימוד על המראה בשירותים, על הכיריים במטבח, על הכרית, על מברשת השיניים או בכל מקום אחר שיתפוס את העין שלכם בימי הרביצה הממושכים בבית. ואם כבר הדבקתם פתקיות על המראה, תוכלו להוסיף מסביב קשקושים שונים, ואולי אפילו קצת חומר לימוד בעזרת טוש מחיק. ואם כל זה לא עוזר, תנסו לעמוד על הראש – אולי עם הדם יזרום קצת חומר לקופסא המנוונת.

חצי שעה לא תהרוג אתכם
חצי שעה לא תהרוג אתכם
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד