072-3300504

להיות עורך דין בארצנו

פער לעומת שנה שעברה באחוזי ההצלחה בבחינות ההסמכה של לשכת עורכי הדין: השנה עברו רק 64% מכלל הנבחנים לעומת 85% אשתקד

עדי בילו | 12-05-2011 11:30:00

בשבוע שעבר נערכו בחינות ההסמכה של לשכת עורכי הדין ועל פי הנתונים הסטטיסטיים שפרסמה הלשכה פחות משני שליש מכלל הנבחנים (2,595) עברו את המבחן בהצלחה. שיעורי ההצלחה נמוכים יחסית לשנה שעברה בה נרשמה הצלחה של 85% עבור הנבחנים, כאשר שיעור העוברים בהצלחה מבין הנבחנים שניגשו לבחינה בפעם הראשונה היה אפילו גבוה עוד יותר ועמד על כ-90%.

סטודנטים אשר נבחנו בבחינה בשבוע שעבר אכן טוענים כי הבחינה הייתה קשה ומורכבת יותר מבשנים שעברו. אחוזי ההצלחה הנמוכים יחסית אכן מעלים את התהייה בנוגע לפער הקיים בין הבחינות בשנים השונות.

ממתמחים שמתעתדים לעבור את הבחינה הקרובה נמסר כי לדעתם זו לא הרמה של הסטודנטים שירדה, אלא הקשחה של דרישותיה של לשכת עורכי הדין. "בעיניי זה טוב דרך אגב", מסבירה שירה כהן-שני, סטודנטית למשפטים המתמחה באחד המשרדים הגדולים בתל אביב. "זה פשוט יגרום לאנשים להיות מוכנים יותר ולא לבוא בזלזול לבחינה". כהן-שני מוסיפה כי אין ספק שזה מלחיץ, "אבל אני מאמינה שיהיה בסדר ברגע שתגיע הבחינה. זה בסך הכל מכין אותך לחיים כעורך דין ומאלץ אותך לשבת וללמוד כמו שצריך".

טקס הסמכת עורכי הדין בירושלים
טקס הסמכת עורכי הדין בירושלים

אוניברסיטת בר אילן מובילה
ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד יורי גיא-רון אמר כי "בחינות ההסמכה נקבעות ומפוקחות על ידי ועדת בחינות ציבורית. ללשכה אין שליטה על בחינות ההסמכה. הלשכה בשום פנים ואופן לא תפעל לחסימה מלאכותית של המקצוע, אולם היא תמשיך לפעול לדרישת רמה מקצועית גבוהה. אני חש ויודע שכל ציבור עורכי הדין שותף לעמדתי זו".

בפרישת הנתונים מובילה אוניברסיטת בר אילן עם שיעורי הצלחה של 95% של בוגריה אשר נבחנו בשבוע שעבר. אחריה בטבלה האוניברסיטה העברית בירושלים עם 93% אחוזי הצלחה. באוניברסיטת תל אביב הצליחו 90% מהבוגרים ואחרונה במישור זה היא אוניברסיטת חיפה אשר לה 82 אחוזי מעבר.

בקרב המכללות המובילה היא המכללה למנהל, אשר 80% אחוזים מבוגריה אשר נבחנו, עברו. צמוד אליה הוא המרכז הבינתחומי עם 78 אחוזי מעבר.

מובילה: בר אילן
מובילה: בר אילן
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד