072-3300504

נתוני "צניחת" האוניברסיטאות

מידי שנה נערך הדירוג של דן אנד ברדסטריט לאוניברסיטאות בישראל, וכמו בכל דירוג יש מי שירד בשנת 2010 ויש מי שדווקא מטפס במעלה הטבלה. הפתוחה דווקא בעלייה

עדי בילו | 04-05-2011 14:55:00

על פי הדירוג השנתי של דן אנד ברדסטריט אוניברסיטת בן גוריון שבנגב אשר דורגה במקום החמישי בטבלה בזכות הכנסות בסך 1.3 מיליארד ש"ח, דווקא יורדת השנה לאחר שרשמה לעצמה ירידה של 9 אחוזים בהכנסותיה. באותה מגמת ירידה נמצאת גם אוניברסיטת בר אילן אשר הכנסותיה ירדו ב10 אחוזים בשנה האחרונה, ועומדות כעת על 1.08 מיליארד שקלים.

מבין האוניברסיטאות שעלו דווקא, מובילה בצמיחתה האוניברסיטה הפתוחה אשר זוקפת לזכותה גידול של 11% בהכנסות בשנת 2010. בשל עליה של 20% בהקצבות הממשלתיות שניתנו לה וכן בזכות רווח נוסף של 10% בהכנסות משכר הלימוד, הכניסה השנה האוניברסיטה הפתוחה סכום של 505 מיליון ש"ח וכרגע היא מדורגת במקום השמיני הכללי. מספר הסטודנטים באוניברסיטה הפתוחה בשנת הלימודים האחרונה היה גבוה יותר מבכל האוניברסיטאות האחרות בארץ ועמד על יותר מ-45 אלף סטודנטים.

אחרי האוניברסיטה הפתוחה, במדד העלייה, ממוקמת האוניברסיטה העברית, גם היא עם הישג מרשים של עליה של 8% אחוזים בהכנסותיה, והיא גם זו המובילה מבין כל מוסדות הלימוד כאשר סכום הרווח איתו סיימה את שנת 2010 עומד על 2.4 מיליארד שקלים. צמוד אליה הוא הטכניון אשר הכנסותיו הן 2.1 מיליארד ש"ח, סכום נכבד ביותר, אך עבור מוסד זה הוא מייצג גידול של 3% בלבד. המדורגת השלישית בטבלה היא אוניברסיטת תל אביב אשר הכנסותיה הן 2.07 מיליארד ש"ח, ואלו מזכות אותה בגידול של 6%.

לצד האוניברסיטאות המתנדנדות לעיתים על הגרף, דווקא המכללות הפרטיות והציבוריות בארץ ממשיכות להראות נתוני צמיחה מרשימים. הגידול הבולט ביותר חל השנה במכללת אורנים (25%), ולאחריה במרכז האוניברסיטאי אריאל בשיעור של 23% אשר הכנסותיו עומדות 242 מיליון שקלים. המכללה אשר מובילה את טבלת הצמיחה בסכומי הכנסותיה היא המכללה למנהל, מכללה פרטית, המתגאה בהכנסות של 291 מיליון ש"ח.

לא בהכרח במגמת עליה
לא בהכרח במגמת עליה
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד