072-3300504

סערת יהורם גאון: הסטודנט מדבר

אלון כץ לא חשב שראיון שערך עם יהורם גאון במסגרת קורס בלימודים יפורסם יום אחד בכל גופי התקשורת. לקום בבוקר ולגלות כמה כוח יש לציטוט אחד

עדי בילו | 10-03-2011 12:46:00

אומרים שסקופ עיתונאי טוב מתפשט כמו אש בשדה קוצים, אבל אלון כץ, סטודנט שנה שנייה לתקשורת במרכז האוניברסיטאי אריאל בשומרון, לא חשב שהאש תתפשט מהר כל כך, ובכזה סדר גודל.

אתמול (ד') פורסם ב"ידיעות אחרונות" ציטוט של יהורם גאון שהרעיד את המדינה. בדברים התייחס הזמר הוותיק למוזיקה המזרחית ואמר: "זה כזה זבל שהשטן לא ברא. זה זבל איום". למרבה ההפתעה, האייטם הלוהט פורסם לראשונה בעיתון "אריאלה", עיתון הסטודנטים של המרכז האוניברסיטאי באריאל, על ידי כץ שאפילו לא נחשב לכתב קבוע של העיתון.

הכל התחיל כשבמסגרת קורס כתיבה עיתונאית התבקש כץ לערוך ראיון עם אושיה מעניינת. "שלחתי מייל לכמה פוליטיקאים וזמרים, ובניהם גם ליהורם גאון, כי אני באמת אוהב ומעריך אותו. להפתעתי הוא חזר אלי, הוא היה מאוד נחמד וסימפטי והראיון זרם", הוא מספר.

הראיון עם גאון נערך כבר בחודש ינואר ורק עכשיו מתפרסמים הדברים: "עבר הרבה זמן מאז, הגשתי את המטלה וכבר קיבלתי עליה ציון. אני מודה שבמהלך השיחה לא שמתי לב למה שהוא אמר, ורק אחר כך תמללתי את הראיון בבית והבנתי שיש לי חומר טוב ביד". המרצה והסטודנטים האחרים בקורס התלהבו מהסיפור, מה שהוביל את כץ לפרסם אותו בעיתון הסטודנטים.

בדרך כלל המפרסמים בעיתון הם סטודנטים שנה שלישית, אבל כץ קיבל הזדמנות לפרסם את הראיון "אחרי שפרסמתי את הכתבה ב"אריאלה" היו תגובות רועשות, כולם ראו את זה. שיערתי שזה יגיע בסופו של דבר לעיתונות הארצית, אבל לא חשבתי שזה יעשה בלגן כל כך גדול". הוא עצמו לא פנה לגופי התקשורת, אלא התעורר בבוקר הפרסום לקול צלצולי הטלפון מדוברות המכללה, מתחנות רדיו וממרצים שונים. כשהתאושש הבין שהכתבה שלו מעיתון הסטודנטים הגיעה עד ל"ידיעות אחרונות" וגררה דיונים גועשים בכל כלי התקשורת וברשתות החברתיות.

לכץ אין ייסורי מצפון על החשיפה בעיתונות. "אני לא מרגיש לא נעים, כי אני יודע שאלו הדעות שלו. הוא גם אמר כמה פעמים אחרי שזה פורסם שהוא עומד מאחורי הדברים, ואם זו הדעה שלו צריך לכבד אותו".

בתגובה להשתלשלות העניינים ולתאוצה שהסיפור תפס מסביר כץ כי הוא אינו סבור שהעניין הוצא מהקשרו. "הציטוט הגיע לעיתון ולאתרים כפי שהיה. הוא פשוט אוהב את המוזיקה של פעם ולא מתחבר לזמר המזרחי של היום, בגלל זה הוא גם לא מפריך את הפרסום".

לא מתחבר. גאון
לא מתחבר. גאון
נעלב? משה פרץ
נעלב? משה פרץ
גילה אחרון על הפרסום. כץ
גילה אחרון על הפרסום. כץ
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד