072-3300504

סקר: האם זוכרים את הקמפיינים שלכם?

אתם משקיעים מליוני שקלים בקמפיינים ובמיתוג, אבל האם הקהל הרחב, ובפרט - המועמדים ללימודים, זוכרים את הסלוגנים שלכם? סקר יורם ברנז'ה בדק עבורכם

מורן ראדה ולובה וגנר | 27-03-2011 10:42:00

מיליוני שקלים אתם מוציאים מדי שנה על הפרסום והמיתוג של מוסדות הלימוד שלכם, אבל האם זה משתלם? האם הקמפיינים מצליחים להיחקק בתודעת קהל היעד שלכם? הסקר החדש של "יורם ברנז'ה" בא לבדוק עד כמה הסלוגנים והקמפיינים של התקופה האחרונה באמת נחקקו בתודעה של המועמדים ללימודים.

בסקר האינטרנטי לקחו חלק כ- 2,000 גולשי יורם שהתעניינו בלימודים בחודשים האחרונים. המשתתפים קיבלו שאלון אמריקאי עם 13 שאלות, בהן הם התבקשו לקשר בין הסלוגן למוסד הלימודים. ההנחיה לנסקרים היתה ברורה – בחרו בהתאם למה שאתם זוכרים מבלי להיעזר בגוגל.

ולמוסדות המובילים – אחד הקמפיינים הנזכרים ביותר בקרב הנשאלים הוא הקמפיין של האקדמית תל אביב-יפו עם הסלוגן "לדעת איפה להצטיין", ש- 58% מהנשאלים ידעו לשייך אותו למוסד. עוד בלטו בסקר: היום הפתוח של המכללה האקדמית אחווה, שנקרא "סטודייט", והיום הפתוח של אוניברסיטת חיפה, שכונה בקמפיינים "יום סגור".

פרושים  ברחובות. המרכז הבינתחומי
פרושים ברחובות. המרכז הבינתחומי

אקדמית תל אביב-יפו: "לדעת איפה להצטיין"
הקמפיין האחרון של "האקדמית תל אביב-יפו" זכה ללא מעט דקות פרסום בטלוויזיה ופריסה רחבה במודעות הפרסום, ובהתאם לכך 58% ידעו לשייך את הסלוגן למוסד. 31% סברו שמי שעומד מאחורי הקמפיין זה "המסלול האקדמי המכללה למנהל", 7% חשבו שמדובר ב"מרכז האוניברסיטאי אריאל" ו- 5% ציינו את אוניברסיטת בר אילן.

אוניברסיטת חיפה: "יום סגור"
הפרסום המאסיבי והמסקרן של היום הפתוח באוניברסיטת חיפה, שכונה בכל הקמפיינים "יום סגור" הצליח להביא לכך ש- 49% מהנשאלים ידעו מי עומד מאחורי ה"יום הסגור". 19% חשבו שמדובר באוניברסיטה העברית, 17% בחרו באוניברסיטת בר אילן ו-16% סימנו את אוניברסיטת תל אביב.

מכללת אחוה: "סטודייט"
יום פתוח נוסף שפורסם על גבי אוטובוסים, אתרי אינטרנט ואמצעי מדיה נוספים הוא היום הפתוח של מכללת אחוה שקיבל את השם המקורי "סטודייט", ואכן 51% ידעו לקשר בין אחוה ל"סטודייט". 30% חשבו שמדובר במכללת ספיר, 11% סברו כי זו אוניברסיטת בן גוריון ו-9% ציינו את המכללה האקדמית אשקלון.

המרכז האקדמי פרס: "אחד על אחד עד התואר"
על השאלה איפה מבטיחים לכם "אחד על אחד עד התואר", ידעו 47% לענות את התשובה הנכונה - "המרכז האקדמי פרס". 25% חשבו שמדובר במרכז ללימודים אקדמיים, 16% בחרו ב"מסלול האקדמי המכללה למנהל" ו- 13% ב"אקדמית תל אביב-יפו".

המרכז הבינתחומי הרצליה: "לא נולדים מנהיגים, לומדים להיות כאלה"
הסלוגן המלווה את הקמפיינים של "המרכז הבינתחומי בהרצליה" בשנים האחרונות – לא נולדים מנהיגים, לומדים להיות כאלה" הצליח לתפוס ו- 49% מהנשאלים ידעו לשייך אותו למוסד. עם זאת, 32% חשבו שמדובר ב"מסלול האקדמי המכללה למנהל", 10% בחרו באופציה של "האקדמית תל אביב-יפו" ו-9% ב"אוניברסיטת תל אביב".

המסלול האקדמי המכללה למנהל: "הכלים החדשניים להצלחה בעולם של מחר"
לאחר שנים של התמקדות ברשת החברתית (networking) שנוצרת במהלך הלימודים ב"מסלול האקדמי המכללה למנהל", החליטו במוסד ללכת השנה על קונספט החדשנות ואת כל הפרסומים למכללה ליווה המשפט "כדי להצליח בעולם של מחר, אתם חייבים את הכלים החדשניים כבר היום". מבין הנשאלים רק 34% ידעו לייחס את הסלוגן ל"מסלול האקדמי המכללה למנהל", אחוז זהה חשב שמדובר בטכניון, 21% סברו כי זה שייך ל"מרכז הבינתחומי הרצליה" ו- 11% בחרו באוניברסיטת תל אביב.

העולם של מחר. המסלול האקדמי המכללה למנהל
העולם של מחר. המסלול האקדמי המכללה למנהל

מכללת סמי שמעון: "תתחבר לרעיונות גדולים"
אז מי מבטיח לך להתחבר לרעיונות גדולים? 37% מהנשאלים ידעו כי מדובר במכללה האקדמית להנדסה סמי שמעון. את הקרב הצמוד נתנה המכללה האקדמית להנדסה אפקה עם 31% שחשבו כי היא זו שעומדת מאחורי הסלוגן. 24% מהנשאלים סברו שמדובר במכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה מכרמיאל ורק 9% טעו לחשוב כי זו המכללה האקדמית להנדסה בירושלים.

מכללת נתניה: "עושים אוניברסיטה לעסקים"
רק 22% מהמשתתפים ידעו כי הסלוגן "עושים אוניברסיטה לעסקים" שייך למכללה האקדמית נתניה. 32% חשבו כי הסלוגן הוא של "המסלול האקדמי המכללה למנהל", 28% אמרו כי זה שייך ל"מרכז הבינתחומי הרצליה" ו- 18% סברו שהקריה האקדמית קרית אונו היא זו שמשתמשת בסלוגן.

המרכז ללימודים אקדמיים: "קריירה לפני הכל"
31% מהנשאלים ידעו כי הסלוגן "קריירה לפני הכל" שייך ל"מרכז ללימודים אקדמיים", אך יחד עם זאת, לא מעטים - 27%, היו בטוחים שזה בכלל שייך ל"מסלול האקדמי המכללה למנהל" ו- 26% בחרו ב"קריה האקדמית אונו". את הרשימה סוגרת "המכללה האקדמית נתניה" עם 16% שייכו אליה את הסלוגן.

אוניברסיטת בן גוריון בנגב: "בחירה מצוינת"
כל מוסדות הלימוד חושבים שהם בחירה מצוינת, אבל רק באוניברסיטת בן גוריון בנגב החליטו לקחת את זה כסלוגן לקמפיין האחרון שלהם. 35% בלבד ידעו שמדובר באוניברסיטת מבאר שבע, 27% חשבו שהכוונה לטכניון, 19% בחרו באוניברסיטת תל אביב ו- 18% ב"מרכז הבינתחומי הרצליה".

אוניברסיטת בן גוריון ברחובות תל אביב
אוניברסיטת בן גוריון ברחובות תל אביב

מכללת עמק יזרעאל: "האקדמיה של הצפון"
בצפון הארץ ישנן מכללות רבות, אך רק אחת מגדירה את עצמה כ"אקדמיה של הצפון" – "המכללה האקדמית עמק יזרעאל", עם זאת מבחינת הנשאלים יש לה מתחרה צמודה. מהסקר עולה כי בעוד ש- 38% יודעים שמדובר ב"מכללת עמק יזרעאל", 39% חושבים שהכוונה היא ל"מכללה האקדמית תל חי". כמו כן, 13% סבורים שמדובר ב"מכללה האקדמית כנרת" ו- 11% בחרו ב"מכללה האקדמית צפת".

"המרכז האוניברסיטאי אריאל בשומרון"
שאלה נוספת שבדקנו היא כמה אנשים יודעים איפה נמצא "המרכז האוניברסיטאי". כשני-שלישים, 67%, ידעו להגיד כי המוסד נמצא באריאל. 19% חשבו שמקומו בתל אביב, 11% בחרו בתל חי ו- 3% בלבד הצביעו על צפת.

מכון הפסיכומטרי יואל גבע: "תחשבו רחוק"
בגזרת מכוני הפסיכומטרי נבדקה הצלחת הסלוגן "תחשבו רחוק" של מכון הפסיכומטרי יואל גבע. 38% ידעו לשייך בין הסלוגן למוסד, 25% חשבו שמדובר במכון smart!, 22% בחרו באופציה של קידום ו-15% הצביעו ללחמן.


* לובה וגנר היא ססטיסטיקאית המתמחה באנליזה שיווקית.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד