072-3300504

הפגנת סטודנטים למען העו''ס

מחאת העובדים הסוציאליים משביתה את המשק ומוציאה את הסטודנטים להפגין ברחובות. בתל חי מצטרפים למאבק השכר: "לא ננוח עד שנקבל את מבוקשנו"

עדי בילו | 06-03-2011 14:45:00

בעקבות שביתת העובדים הסוציאליים, אורגנה היום (א') בצומת מחניים הפגנה בעד המאבק. מאחורי האירוע עמדו העובדים הסוציאליים מהמועצות האזוריות מיתר וקצרין ברמת הגולן וכן לקחו בו חלק הסטודנטים ממכללת תל-חי שבצפון.

במהלך ההפגנה, בה השתתפו כ- 500 סטודנטים לעבודה סוציאלית (עו"ס) ועובדים של לשכות הרווחה האזוריות, הניפו המשתתפים שלטים עם סיסמאות כמו "מדיניות רווחה זוהי זכות וגם חובה", "עם עבודת קודש לא גומרים את החודש" ו-"די לרמוס את העו"ס".

מטרת ההפגנה היתה הבעת תמיכה במאבקם של העובדים הסוציאליים ויציאה נגד מדיניות הרווחה הממשלתית המסרבת להעלות את שכרם של אלו העובדים בשירות המדינה ובמגזר הפרטי בעמותות השונות.

בשלב מסוים, יצאה ההפגנה מכלל שליטה ואל המקום הגיעו כוחות משטרה שניסו לפנות את המפגינים הרבים שחסמו את הצומת. אחת המפגינות, עדי מעיין-לוי, ציינה כי השוטרים השתמשו באלימות נגד המפגינים אך זה לא הרפה את ידם. "ניסו לפנות אותנו, אך לא ננוח עד שנקבל את מבוקשנו. העובדה כי מדובר בנותני שירותי רווחה קצת מרככת את כוחות הביטחון ומלבד זאת הסטודנטים אינם מתפרעים אלא חוסמים את הצומת בכדי להפגין על זכותם". מעיין-לוי סיפרה עוד כי הנהגים המתינו בסבלנות בצומת החסום והראו אמפתיה כלפי המפגינים.

לא מוותרים - סטודנטים בתל-חי
לא מוותרים - סטודנטים בתל-חי
עוצרים את התנועה
עוצרים את התנועה

הסטודנטים נהרו להפגנה
ענבר מדני, סטודנטית לעו"ס במכללת תל חי ואחת ממארגני ההפגנה, מספרת כי הסטודנטים התגייסו בקלות למאבק: "אנחנו מאמינים במאבק ולכן יוצאים להפגין. בחרנו במקצוע שמאמין ברווחה ולכן ברור שגם לנו מגיעה הרווחה הבסיסית. אנחנו נאבקים גם בשביל האוכלוסייה שמקבלת את השירותים שלנו. ברגע שאנחנו נקבל תנאים טובים יותר, גם אלו שפונים אלינו יקבלו מענה טוב יותר".

מדני מדגישה שזו לא עוד הפגנה אילמת, "זו בהחלט הפגנת מחאה שבה אנחנו רוצים להשמיע את קולנו. זו לא הפגנה שקטה בה אנשים עומדים עם שלטים, אלא להיפך". היא מוסיפה כי ישנה חשיבות יתרה להפגנה בשטחי הפריפריה, "חשוב שייראו שגם כאן יש עובדים וסטודנטים שמוכנים לקום ולהתגייס למאבק, לקחת חלק פעיל ולפעול למען העתיד שלנו".

אסף משיח, סטודנט שנה שנייה לעו"ס במכללת תל-חי שהצטרף להפגנה, כבר מוטרד מהעתיד. "אני חושב על המשפחה, תלוש המשכורת שאביא, וזה פשוט מקומם. חשוב שלעובד סוציאלי בעל ותק של חמש שנים תהיה עליה גם בשכר ולא רק במעמד או בתפקיד."

ולמרות המחאה הגדולה, נתונים מראים שהצעירים בישראל עדיין משתוקקים להירשם ללימודי עבודה סוציאלית באוניברסיטאות ובמכללות. דיקן בית הספר לעו"ס ורווחה חברתית באוניברסיטה העברית, פרופ' ג'וני גל, מספר שהביקוש ללימודים בתחום כל כך גבוה, עד שרק חמישית מהנרשמים ללימודי עו"ס מצליחים להתקבל בסופו של דבר. נתון זה מפתיע לאור העובדה שהעבודה הקשה לא מיתרגמת לשכר סביר.

פרופ' גל מוסיף שבכל העולם שכרם של העובדים הסוציאליים הוא נמוך וכי רק במדינות בו הורגש מחסור חמור בעובדים, העלתה הממשלה את שכרם. לדעתו, העובדים הסוציאליים הם עמוד השדרה של מערכת הרווחה בישראל, ובכדי להבטיח שהם מספקים שירות ברמה גבוהה, רמת השכר חייבת להיות בהתאם.

די לרמוס את העו"ס
די לרמוס את העו"ס
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד