072-3300504

תובנות מאוסטרליה

ערן בן יהושע, סטודנט לניהול, תיירות ומלונאות באוניברסיטת בן גוריון, הקים עסק לשירותי מדיה וגרפיקה בשם "מדיה-אייד" כבר בתחילת השנה הראשונה ללימודים

מושיקו אופיר | 16-01-2011 11:29:00

כמה זמן חשבת לפתוח עסק?

"המחשבה לפתוח את העסק החלה כבר בתחילת השנה הראשונה ללימודים, לאחר שחזרתי מאוסטרליה, שם למדתי את המקצוע. לקח לי זמן לחשוב איך ומה יש לעשות על מנת שהעסק יתחיל לזוז כמו שצריך".

למה החלטת שדווקא בלימודים תפתח את העסק?

"ההחלטה לפתוח את העסק אינה קשורה באופן ישיר ללימודים. את התזמון המדויק בחרתי באופן די שרירותי, כשהרגשתי שיש קצת אוויר מהלימודים ואפשר להריץ את העניין".

כיצד אפשר לנהל עסק וגם ללמוד?

"העסק שלי מתבצע מהבית וברובו נעשה מול המחשב, למעט פגישות היכרות ועבודה עם הלקוחות. הדרך לנהל את העסק וגם לעבוד היא פשוט תכנון זמן נכון ובניית לוח זמנים. כאשר אני יודע שיש לי עבודה והתחייבתי ללקוח, אני משתדל לפנות יותר זמן וכמובן לעמוד בלו"ז שנקבע. כמובן שמראש אני מודיע ללקוח כמה זמן ייקח לי לבצע את העבודה, בהתחשב בעומס שיש לי באופן אישי. כאשר מדובר בעסק קטן ודי אישי, בהחלט ניתן לקיימו תוך כדי הלימודים".

מה היתרונות בניהול העסק?

"היתרונות הם נגזרת של סגנון העבודה. שוב, מכיוון שזוהי עבודה מהבית שאינה תלויה בדבר, יש לי מרחב עבודה גדול ויכולת לתמרן בין פרויקטים. בנוסף, יש את יתרון הזמן שכן אני אדון לעצמי ויכול לתכנן את קצב העבודה ושעות העבודה".
האם אתה משתמש בכלים האקדמיים שאתה לומד גם בעסק?
"בהחלט כן. במהלך התואר אנחנו עוברים קורסים הנוגעים לשיווק עסקי, פרסום, חשבונאות וכו'. כל התחומים הללו נוגעים באופן ישיר לניהול עסק. כמובן שהעסק במימדים קטנים יחסית לנלמד בקורסים אך בהחלט ניתן לקחת מן הקורסים את הנקודות הרלוונטיות".

עד כמה הסביבה הסטודנטיאלית שמקיפה אותך מסייעת לך לקידום העסק?

"הסביבה הסטודנטיאלית היא בעצם קהל היעד העיקרי שלי. אני נותן מענה לסטודנטים אחרים הפותחים עסקים קטנים, וכן לסטודנטים שרוצים להפתיע חבר ליומולדת, למשל. הכיוון הוא בהחלט לתפוס פלח שוק רחב יותר הכולל בתוכו סטודנטים, שכידוע מה שבאמת חשוב להם הוא המחיר הנמוך. ניתן להגיד כי האסטרטגיה השיווקית היא הנמכת מחירים ביחס למתחרים. בנוסף, עקב ההימצאות בסביבה צעירה ודינמית, רואים יותר את התופעה המכונה 'מפה לאוזן' - דבר העוזר לי ללא ספק".

האם היית ממליץ לסטודנטים אחרים לפתוח עסק במהלך לימודיהם?

"אני חושב שפתיחת עסק בכלליות היא דבר מומלץ. הדבר מעיד על יוזמה ושאפתנות. זה במאקרו. במיקרו כמובן, חייב לבדוק לפני פתיחת העסק האם הוא כדאי, מה הם הסיכונים, מהו קהל היעד והאם הוא רלוונטי לאזור החברתי והפיזי שבו אני נמצא. באשר לפתיחת עסק גדול כמו מסעדה או בר, כמובן שנכנס אפקט הסיכון הכספי, ההשקעה, וכן הזמן הרב שנגזל ממך ועלול לפגוע בלימודים - דבר שפחות מומלץ בעיניי".

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד