072-3300504

מועמדים ללימודים: הימים הפתוחים חשובים

מתלבטים אם להשאיר את הימים הפתוחים או לבטל אותם, רוצים לדעת איך אפשר למשוך סטודנטים ליום הפתוח ומה חושבים המועמדים ללימודים על תערוכות לימודים ממוקדות תחום לימוד? התשובות

לובה וגנר | 23-10-2012 08:30:00

כבר שנים ארוכות שהימים הפתוחים מלווים את המועמדים ללימודים בתחילת דרכם האקדמית, אבל האם הם באמת תורמים? מה הכי חשוב להם? ואיך אפשר לשפר אותם ולקלוע לצרכים של הסטודנטים לעתיד?

סקר "יורם לימודים" בא לפתור את הדילמות ולסייע לכם להבין טוב יותר מה חושבים המועמדים ללימודים על הימים הפתוחים, מה הם רוצים למצוא בהם ואיך אפשר לדרבן אותם להגיע.

בסקר, שהתבצע בתחילת חודש דצמבר השנה, השתתפו 900 איש, בגילאי 18-35. הנסקרים הינם גולשי יורם לימודים שהתעניינו בלימודים אקדמיים בשנתיים האחרונות.

90% - הימים הפתוחים חשובים
כ- 90% מהנסקרים העידו שחשוב להם להגיע לימים הפתוחים, מתוכם – 66% אמרו כי זה חשוב להם במידה רבה ורבה מאוד ו- 24% ציינו כי זה חשוב להם במידה בינונית. רק כעשרה אחוזים ציינו כי זה חשוב להם במידה נמוכה ומטה. מי שרואים את החשיבות הרבה ביותר בימים הפתוחים הם המועמדים ללימודי תואר ראשון ולימודי הנדסאי.

ביקור בימים פתוחים - חשוב מאוד
ביקור בימים פתוחים - חשוב מאוד

90% - הימים הפתוחים תורמים
כ- 90% סבורים שהימים הפתוחים תורמים בבחירת מוסד הלימודים – 63% ציינו כי הם תורמים במידה רבה או רבה מאוד ו- 27% אמרו כי הם תורמים במידה בינונית. 10% ציינו כי הם תורמים במידה נמוכה ומטה, כאשר רק כ- 1.6% מתוכם חושבים שהימים הפתוחים לא תורמים כלל.

רק 4% מכלל האוכלוסייה לא מתכוונים לבקר ביום פתוח
מהנתונים שאספנו עולה כי רק 4% מכלל האוכלוסייה לא מתכוונים לבקר באחד מהימים הפתוחים. 38% מהנסקרים היו לפחות ביום פתוח אחד ולכ- 58% יש רצון להגיע ליום פתוח, אולם טרם הזדמן להם.

הכי חשוב - קבלת מידע על חוג הלימוד
הפרמטרים החשובים ביותר למועמדים ללימודים המבקרים בימים הפתוחים הם: קבלת מידע על חוג הלימודים שבו הם מתעניינים (71%), קבלת מידע על מגוון חוגי הלימוד שיש במוסד (60%), תחושה כללית של האווירה במוסד (52%), התרשמות מאוכלוסיית הסטודנטים (37%). הדבר שהכי פחות מעניין את הסטודנטים הוא מתקני הלימוד השונים – כיתות לימוד, קפיטריה וכיוצא באלה. רק 29% העידו כי זה אחד הדברים החשובים להם.

מה הכי חשוב למועמדים ללימודים בימים הפתוחים?
מה הכי חשוב למועמדים ללימודים בימים הפתוחים?

74% - מעדיפים תערוכות לימודים המתמקדות בתחום לימוד אחד
בסקר הקודם של "מדד יורם" נמצא כי מועמדים ללימודים קודם בוחרים את תחום הלימוד ורק לאחר מכן את המוסד בו הם רוצים ללמוד. הסקר הנוכחי מחדד את הנקודה הזו, כאשר כ- 74% מהנשאלים מצהירים שהם יעדיפו ללכת לתערוכת לימודים המתמקדת בתחום הלימודים שמעניין אותם ומרכזת את כל מוסדות הלימוד המלמדים את התחום, מאשר להגיע לימים הפתוחים במתכונת הנוכחית.

בסקר נוסף שערכנו במקביל נמצא כי גם מועמדים ללימודים בני 35 ומעלה מעדיפים בצורה מובהקת - 77.5% - ללכת לתערוכת לימודים המרכזת תחום מסוים בלבד.

רוצים למשוך מועמדים? הציעו הנחות בדמי הרישום ומלגות
כמו בכל תחומי החיים, גם בעולם הלימודים הנחות ומבצעים יכולים להיות שם המשחק. 60% מהנשאלים אמרו כי היה יותר סיכוי שהם היו מגיעים לימים פתוחים המציעים למבקריהם מלגות והנחות כספיות. בנוסף, 30.7% השיבו ש"אולי – תלוי בגובה ההנחה המוצעת". מהנתונים עולה עוד ש- 56% מבין אלו שלא היו מעולם בימים הפתוחים, היו שוקלים בחיוב להגיע לאירועים המציעים למבקריהם הנחות כספיות שונות.

בנוסף, בדקנו מה דעתם של המועמדים ללימודים לגבי מתן הנחה בדמי הרישום ללימודים. הנחקרים נשאלו האם ירשמו ביום הפתוח למוסד לימודים המציע להירשם לשורותיו ללא דמי רישום. 58.8% השיבו כי יעשו זאת רק אם בכל מקרה הם התכוונו להירשם למוסד, ו- 33.2% השיבו כי יגיעו וירשמו לכל מוסד שיציע להם הרשמה בחינם ביום הפתוח.

כמו תמיד, הטבות - תמיד עובד
כמו תמיד, הטבות - תמיד עובד

50% - חשוב לנו ללכת לימים הפתוחים בכל סוגי המוסדות
53% מהנסקרים לא פוסלים את האפשרות כי יעדיפו לקחת חלק בימים פתוחים וירטואליים על פני הימים הפתוחים המסורתיים.

מרבית הנחקרים לא נותנים חשיבות יתר לשאלה האם הימים הפתוחים הם של האוניברסיטאות או של המכללות וכ- 50% אומרים שחשוב להם ללכת לימים הפתוחים בכל סוגי מוסדות הלימוד. עם זאת עבור כ- 31% יותר חשוב ללכת לימים הפתוחים של האוניברסיטאות, לעומת 17% שאומרים כי יותר חשוב להם ללכת לימים הפתוחים של המכללות.

* לובה וגנר היא ססטיסטיקאית המתמחה באנליזה שיווקית.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד