072-3300504

שדרג את הסלב

מחקר חדש מבסס את מה שכל פליט ריאליטי מתחיל מבין מיד כשהוא עוזב את הבית, מועף מהאי או לא מספיק חנון - להגיע לאירועים הנכונים יזניק לך את הקריירה

הדר גילת | 13-12-2010 12:28:00

סלב מדשדש, שים לב, להגיע לאירועים הנכונים עשוי לשדרג את מעמדך.

מחקר אקדמי חדש שנערך על ידי דר' גלעד רביד, מהמחלקה להנדסת תעשייה וניהול באוניברסיטת בן גוריון בנגב, בשיתוף עם דר' אליזבט קוריד-הלקט מאוניברסיטת USC בלוס אנג'לס, מצא שלקשורים החברתיים באירועים השונים יש חשיבות רבה בבניית הקריירה."כמו למשל פריס הילטון, שבונה את הקריירה שלה תוך כדי השתתפות באירועים רבים מאוד", אומר דר' רביד.

החוקרים ניסו לחשוף בעזרת חקירת רשתות חברתיות של סלבריטאים הוליוודים, מהם היסודות של ארגון, מהי המבניות בעולם התרבות וכיצד ניתן לנצל את הידע הזה וליישם אותו גם בחיי היום יום של כל אחד מאיתנו.

המחקר בחן את כל אירועי התרבות שנערכו בעולם החל ממרץ 2006 ועד פברואר 2007. האירועים נבחנו כפי שהשתקפו במאגר הצילומים המקיף והגדול - Getty Images. התמונות במאגר Getty מתעדות אירועים רבים, כגון: הקרנות בכורה לסרט, מסיבות, תצוגות אופנה, אירועי צדקה ועוד. סך הכל אספו החוקרים למעלה מ- 600,000 תמונות המתעדות 12,000 אירועים.

דר' רביד מסביר כי "באמצעות טכנולוגיית פענוח טקסט מצאנו בתיאור התמונה מי צולם בכל אחת מהן, עם מי, באיזה אירוע ובאיזו עיר. השתמשנו בדירוג של הידוענים אשר בוצע על ידי מומחים עבור מגזין Forbes, על מנת ללמוד על המיוחדות במבנה החברתי והרשתי של המצליחים ביותר".

לדבריו, "רשת הידוענים מספרת לנו על סוג מסוים של כשרון וכיצד יכולת זו משמרת את מעמדה, אולם הבנת כשרון בהקשר ההוליוודי שלו מייצג בצורה טובה כיצד כשרון פועל בצורה כללית".

ממצאי המחקר מצביעים על כך שחברים בקבוצת העילית נמצאים באירועים רק עם אנשים שכמותם. בסיס הנתונים במחקר מתעד כ- 7,000 אנשים ועדיין 20 חברי מועדון העילית מבלים רק עם חברי קבוצה זו.

בנוסף, החוקרים גילו כי קיימים מאפיינים שאינם תלויים במבנה החברתי שמסייעים בקידום הקריירה. "כך למשל, מצאנו שביקור בלאס-וגאס הוא בעל השפעה שלילית על הידוענים המצליחים, אך ביקור בטוקיו שביפן, קשור להצלחה. הימצאות במרכזי העשייה התרבותית, לוס אנג'לס, ניו יורק, ולונדון הוא הכרחי להצלחה", אומר דר' רביד.

קריירה מכלום. הילטון
קריירה מכלום. הילטון
"80% מהדרך להצלחה זה להיראות". אלן
"80% מהדרך להצלחה זה להיראות". אלן
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד