072-3300504

מתחדשים ברקטור וסיורים בגטאות פולין. חדשות אקדמיה

סטודנטים ממציאים מכ"ם אופטי לעיוורים, רקטור חדש לאוניברסיטת חיפה ומסע מרגש לפולין. הכל בחדשות

יובל אל-אור | 24-05-2010 12:07:00

סטודנטים במחלקה להנדסת חשמל ומחשבים באוניברסיטת בן-גוריון, פיתחו מתווה של מכ"ם אופטי לעיוורים, שיזהה מכשולים על ידי סריקת תמונת עומק המתקבלת באמצעות עיבוד שתי תמונות, ומצולמות משתי זוויות שונות - בדומה למערכת הראייה של האדם.

המערכת החדשה, שאמורה להיות פשוטה להפעלה, תתבסס על מכשיר הנחייה דיגיטלי ממוחשב, שתי מצלמות ווידאו ומקור אור סורק, כאשר הרעיון הוא בעיקר לתת מענה למכשולי גובה – בעייה שמקל החישה של העיוורים לא נותן לה פיתרון.

המכשיר יזהה מכשולים הנקרים בדרכו של המשתמש ויתריע בפניו עליהם, זאת באמצעות סט של התראות קוליות. את המערכת פיתחו הסטודנטים אלעד קופרברג ועינב טסה, בהנחייתו של פרופ' שלומי ארנון.

סיורים בגטאות פולין
משלחת של כ- 60 סטודנטים ומלווים מהאוניברסיטה הפתוחה יצאו בשבוע שעבר למסע לפולין, שם סיירו באתרים מתקופת השואה. במהלך המסע ביקרו הסטודנטים במחנות השמדה, גטאות, קברי יהודים ועיירות שונות מהתקופה.

במסגרת הסיור, שהתקיים בסימן 65 שנה לסיום מלחמת העולם השנייה, התייחדו הסטודנטים עם זכרם של נספי השואה. מסע זה היה הראשון שערכה האוניברסיטה הפתוחה לפולין.

מתחדשים ברקטור
פרופסור דוד פרג'י נבחר על ידי סנאט אוניברסיטת חיפה לכהן כרקטור הבא של המוסד. פרופ' פרג'י יחל בתפקידו בחודש אוקטובר. הוא יחליף בתפקיד את פרופסור יוסי בן-ארצי.

פרופ' פרג'י, 55, המשמש כיום כמשנה לרקטור, הוא ביו-סטטיסטיקאי ופרופסור מן המניין בחוג לסטטיסטיקה באוניברסיטת חיפה. את תואר הדוקטורט שלו קיבל בשנת 1984 מאוניברסיטת וויסקונסין-מדיסון. את הפוסט-דוקטורט עשה פרופ' פרג'י במחלקה לביו-סטטיסטיקה בבית הספר לבריאות הציבור של אוניברסיטת הרווארד היוקרתית.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד