072-3300504

מחקר: נשים נמוכות מרוויחות פחות

מחקר בריטי חדש מגלה כי נשים נמוכות מרוויחות בממוצע 5,000 ליש"ט פחות מנשים גבוהות, וכי רק 10% מהנשים הנמוכות מרוויחות מעל 30 אלף פאונד בשנה

יובל אל-אור | 18-04-2010 17:22:00

אם כבר אישה, אז עדיף גבוהה. כאילו שלא מספיק שמחקרים מראים באופן עקבי כי בשוק העבודה קיימים פערי שכר משמעותיים בין גברים לנשים, לטובת הגברים, מחקר בריטי חדש טוען כי גם בין הנשים עצמן קיימים פערי שכר גדולים.

מהממצאים עולה שנשים נמוכות מרוויחות פחות מנשים גבוהות. במחקר שערכה רשת החנויות הבריטית "לונג טול סאלי", הושוו משכורותיהן של נשים בעלות מאפיינים תעסוקתיים וחיצוניים דומים, כאשר השוני היחיד ביניהן היה הגובה. החוקרים מצאו כי ישנה התאמה בין גובה האישה לגובה המשכורת שלה, כלומר, ככל שהאישה גבוהה יותר כך השכר שלה גבוה יותר – כך מדווח עיתון "דיילי טלגרף".

ממצאי המחקר עולה כי נשים שגובהן הוא 1.72 מטרים ומעלה מרוויחות בממוצע 5,000 לירות שטרלינג יותר מנשים נמוכות. עוד נטען במחקר כי בעוד שרק עשרה אחוזים מהנשים שהוגדרו נמוכות הרוויחו משכורת של 30 אלף פאונד ומעלה בשנה, בקרב הנשים הגבוהות מדובר ב- 20 אחוזים שמרוויחות שכר שכזה לשנה.

נוסף על כך, החוקרים ציינו כי אישה שגובהה 1.80 מטרים ומעלה מגדילה ב-80 אחוז את הסיכויים של לקבל תפקיד ניהולי, זאת לעומת נשים נמוכות יותר.

יחד עם זאת, יתכן והיתרון המרכזי של הנשים הגבוהות טמון בעיקר בביטחון העצמי שהגובה מקנה להן. בצורה כזאת הן מרגישות יותר בנוח מהנשים הנמוכות לבוא בדרישות לקידום ולתנאים טובים יותר. כך למשל ניתן לראות במחקר כי 90 אחוזים מהנשים הנמוכות ציינו שהן לא מרוצות מהמראה החיצוני שלהן. מנגד, 20 אחוזים מהנשים הגבוהות אמרו שהן סבורות כי הנתונים הפיסיים מגדילים להן את תחושת הביטחון העצמי.

נמוכות נהנות פחות
נמוכות נהנות פחות
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד