072-3300504

כנגד ארבעה מרצים דיברה התורה

מרצים הם עם מיוחד ובטח כבר הבנתם שלכל אחד מהם יש את השגעונות שלו. לכבוד הפסח קיטלגנו אותם עבורכם ועכשיו רק נותר לכם לבחור בתבונה אצל מי אתם רוצים ללמוד

דניאל אוחיון | 25-03-2010 12:05:00

אני זוכר את היום הראשון שנכנסתי לאקדמיה. קמתי בבוקר, אחרי לילה ללא שינה עמוקה במיוחד, לבשתי את מיטב מחלצותיי ונסעתי אל עבר הלא נודע. אמנם כלפי חוץ השתדלתי לשדר רוגע וביטחון אך מבפנים? מלא ספקות. איך אמצא את הבניין הנכון? איך אסתדר עם הלימודים? והכי חשוב – האם אהיה שם לבד או שמא אמצא לי חברים משכבר הימים או כאלה חדשים?

אף אחד לא הראה לי את הדרך. לאחר שנה וחצי, של המון דם, יזע, דמעות ומרפקים הפכתי מצעיר פעור לפזמני"ק יודע כל. עם הזמן והניסיון, הצלחתי לפתח תיאוריה איך ניתן לחזות מראש כיצד הולך להראות הקורס עם המרצה החדש והלא מוכר.

אהההההה
אהההההה

חכם (לך תתווכח איתו)
הוא בדרך כלל זקן, וותיק המרצים שתעודותיו המלאות אותיות מוזרות בלועזית מעטרות את כל קירות משרדו (במקום שטיח קיר סטנדרטי). עם קצת חוסר מזל יתברר לכם שהוא שובץ בטעות לקורס עם חבורת אינפנטילים שכמותכם ולכן כעונש הוא יפציץ אתכם במידע שברובו יהיה חסר ערך למבחן. זה לא ימנע ממנו להביט בכם במבט מזלזל על חוסר ידיעותיכם הבסיסית.

אך אל דאגה ואל חשש – במבחן הוא יפנק אתכם. שאלות סבירות ולא קשות במיוחד, וכמובן - פקטור של נקודה וזה בכדי לשמור על סימטריות של התפלגות הציונים.

לאט, לאט, אני לא מספיקה
לאט, לאט, אני לא מספיקה

רשע (ידפוק אותך בבחינה)
המרצה הרשע הוא מרצה בגיל העמידה, ממורמר שלא הצליח בשוק האזרחי ולכן חזר עם הזנב בין הרגליים לאקדמיה כאשר חבריו למחזור מגלגלים מיליונים בחברות ביו-טק. הוא יודיע שהשיעור עם נוכחות חובה, אך לא יודיע מתי מקריאים שמות (מקריאים! לא מעבירים דף...). תרגילים? חובה, וכמובן בלי אפשרות לקבלת דחייה ואפילו מהסיבה המוצדקת ביותר – אם זה מילואים, חתונה של אח או אפילו השתלת כליה שנעשתה בהרדמה מקומית.

עצה שלי, אם לא הצלחתם למחוק אותו בתקופת השינויים – אל תתעסקו איתו, תהיו ילדים טובים ותתפללו חזק שמכותיו החזקות והנאמנות (במבחן, כן?! אנחנו נגד אלימות!) יפסיקו לכאוב עד סוף התואר.

אני חוזה שתיכשל בבחינה
אני חוזה שתיכשל בבחינה

תם (אבל לא טמבל)
המרצה התם הוא מרצה שעד היום לא בטוח למה קיבלו אותו להיות חבר סגל באוניברסיטה. מהר מאוד תגלו שאתם אוהבים להיות בשיעור שלו, אבל עוד יותר מהר תעדיפו שלא להיות שם. זה לא שהוא גרוע במיוחד וזה לא שהוא לא יבדוק נוכחות, אבל בגלל שאתם נוכלים אתם תדאגו להשאיר בתורנות מישהו שיסמן את שמכם בכל אחד ממפגשי הסמסטר.

ולמרות הכל, המלצתי בחום היא להגיע לשיעור האחרון וזה בכדי שתשמעו את ה"שאלות לדוגמא" שהוא ייתן בחזרה, כי "ייתכן מאוד" שהן יהיו במבחן.

שמישהו יכתוב שהייתי פה
שמישהו יכתוב שהייתי פה

שאינו יודע (!)
המרצה הזה הוא חובבן אמיתי. הוא יבוא עם עיניים טרוטות, שיער פזור ופרוע וזיפים בני יומם. אמנם אין לו לילות רצופי שינה,אבל תהיו בטוחים כי הוא לא מקיים את הפסוק "והגית בו (בחומר הנלמד) יומם ולילה". הוא יגמגם חליפות, יקריא ממצגות ללא פיסוק מתאים ואת התרגילים הוא יפתור כאשר דף הפתרונות בידו ועיניו מסתכלות בו בתדהמה ובצפייה שאחד מיושבי השורה הראשונה יבוא ויציל אותו.

חברים יקרים, אל תעשו את הטעות הנפוצה ואל תלשינו עליו למזכירות, כי יש סיכוי גבוה שבבוא המבחן הוא ישוטט בכיתות וירמוז לכם עם האצבע על התשובה הנכונה, או שיפקטר אתכם ב-100 נקודות.

המרצה, זה יוצא חמש
המרצה, זה יוצא חמש

דניאל אוחיון הוא סטודנט שנה שנייה לתואר ראשון בלוגיסטיקה וכלכלה, באוניברסיטת בר אילן

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד