072-3300504

מתחיל משא ומתן על גובה שכר הלימוד

נציגי האוצר, החינוך והסטודנטים הודיעו על פתיחת משא ומתן באשר לעתיד ההשכלה הגבוהה. עוד נמסר שכרגע שכר הלימוד לא יועלה ושכצעד בונה אמון יועברו 100 מיליון ש"ח לסטודנטים

הדר גילת | 23-03-2010 16:29:00

במסיבת עיתונאים משותפת של המועצה להשכלה גבוהה (המל"ג), משרד האוצר ונציגי הסטודנטים, נמסר כי בניגוד לפרסומים של הימים האחרונים, כרגע לא סוכם על העלאת שכר הלימוד במוסדות להשכלה גבוהה.

באירוע, בו נכחו שר החינוך ויושב ראש המל"ג, גדעון סער, יו"ר הוועדה לתכנון ותקצוב, פרופ' מנואל טרכטנברג, יו"ר התאחדות הסטודנטים, בועז טופורובסקי, שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ וראש אגף התקציבים באוצר, ד"ר אודי ניסן, הודיעו הנוכחים על פתיחת משא ומתן באשר לגובה שכר הלימוד ועתיד ההשכלה הגבוהה.

כחלק מ"צעדים בוני אמון" לקראת המשא ומתן הודיעו משרדי החינוך והאוצר על העברת סכום של 100 מיליון שקלים, שיועבר לסטודנטים שלמדו באקדמיה בשנת הלימודים שעברה (תשס"ט) ולאלו הלומדים בשנת הלימודים הנוכחית (תש"ע). כלומר, כל מי שלמד בשנים הללו יקבל מהמדינה החזר של כ-700 שקלים.

בנוסף לכך, המדינה התחייבה כי בשלוש השנים הקרובות שכר הלימוד לא יועלה ללא הסכמת הסטודנטים. "כל מי שניסה להוביל מהלך לרפורמה ללא שיתוף הסטודנטים נכשל ובכך חשיבות המהלך הנוכחי", ציין שר החינוך סער.

גם יו"ר הוועדה לתכנון ותקצוב של המועצה להשכלה גבוהה, מנואל טרכטנברג, הביע את חשיבות שיתופם של הסטודנטים במשא ומתן הצפוי ואמר ?כחבר ועדת שוחט אני מכה היום על חטא שלא שיתפנו את הסטודנטים". טרכטנברג הוסיף כי "כל אחד מהצדדים יכול להכשיל את המהלך, אבל רק שותפות וסיוע של כולם יובילו אותנו להצלחה".

במסיבת העיתונאים הבטיח שר האוצר שטייניץ כי "כל הגורמים יהיו שותפים במהלך להבראת מערכת ההשכלה הגבוהה, מדובר במערכת החשובה ביותר במדינת ישראל. יש לבצע עסקת חבילה בהשכלה הגבוהה בדומה לזו שנעשתה במשק, על מנת לשקם את תשתיות המחקר ולשקם את איכות ההוראה במוסדות".

יחד עם זאת, יו?ר התאחדות הסטודנטים, בועז טופורובסקי, הדגיש ש"אין כל סיכום על העלאת שכר הלימוד וכי הסטודנטים נכנסים למשא ומתן בתום לב". טופורובסקי ציין כי הסיכומים האחרונים שהושגו הינם בעלי חשיבות רבה, בשל מעורבותם של הסטודנטים בקבלת ההחלטות.

100 מיליון שקלים לסטודנטים
100 מיליון שקלים לסטודנטים
אין סיכום על העלאת שכ"ל. טופורובסקי
אין סיכום על העלאת שכ"ל. טופורובסקי
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד