072-3300504

עדיין בשלב המשחקים

משחקי המחשב הם הפתרון האולטימטיבי להתחמקות ממטלות אקדמיות מבלי לפתח רגשות אשם חמורים. כדי לעזור לכם לבזבז את הזמן בצורה הכי פחות יעילה, ריכזנו עבורכם כמה משחקים מיותרים במיוחד

דפנה גוטפריד | 19-01-2010 12:37:00

זה כמעט בלתי אפשרי ללמוד שעות על גבי שעות מבלי לעשות איזו הפסקה מתודית (או עשרים) כדי לנקות את הראש. אז אחרי שסיימתם לשתות את כוס הקפה הרביעית, אפשר לנוח עוד טיפה.

ידוע שההפסקה הטובה ביותר היא זו שנעשית במחשב עצמו, ככה לא מתרחקים מחומר הלימוד, אבל גם לא באמת צריכים לקרוא אותו. מה שמנחם בכל הסיפור הוא שמאז פריצת הפס הרחב לחיינו הרבה יותר קל להתבטל ולנוח מכתיבת עבודות מבלי לפתח ייסורי מצפון קשים – הכירו את משחקי המחשב.

באבלס
באבלס

שולה המוקשים – געגועי לצוללות
ראשון משחקי המחשב ומי שהרגיל מיליוני סטודנטים ברחבי העולם לבזבז את שעותיהם מול משחקים, היה שולה המוקשים, אותו ניתן למצוא על כל מחשב שמכבד את עצמו.

המטרה היא להצליח להמשיך ולהתקדם ברחבי הלוח מבלי ליפול על מוקש. היופי האמיתי במשחק הוא במטפורה הקיומית הטמונה בו - אינך באמת בטוח איפה אתה דורך ומה מחכה לך שם, ותמיד תצטרך להיות דרוך ולנסות ולנחש מה היריב שמולך רוצה להשיג.

יש שיאמרו שמדובר במשחק מאתגר ביותר, מכיוון שהוא דורש מחשבה או לפחות איזשהו ניסיון להקשה לוגית במטרה להתקדם, עם זאת מרגע שמצאת את הטריק לפצח אותו (וכמעט בכל משחק יש כזה), גם המשחק הזה הופך לפעולה בלתי רצונית שאתה ממשיך וממשיך לעשות כדי להתחמק מלעשות משהו אחר בזמן הזה.

משחקי מחשב

באבלס – מעשה בשלושה בלונים
אחד ממשחקי הרשת הפופולריים ביותר הוא ללא ספק הבאבלס. למעשה אין כמעט אדם המבלה מספר רב של שעות ביום מול המחשב, שלא עוצר קצת כדי לפוצץ בלונים צבעוניים בסדרות של שלוש, במטרה לפנות מקום לעוד בלונים צבעוניים אותם יהיה צריך גם לפוצץ בסדרות של שלוש (באותו הצבע, כמובן).

יש במשחק הזה הכל, הוא גם מכניס מעט צבע בימים אפרוריים, הוא גם מציב בפניך מטרה מורכבת אך לא לגמרי בלתי מושגת ובעיקר, עוזר להוציא את האגרסיות שהצטברו בך עד עכשיו בעזרת פיצוץ בלונים תמים.

יתרון נוסף למשחק הרשת החביב הוא שלמרות שמדובר במשחק אינטרנט לכל דבר, יודעי דבר כבר גילו שניתן לשמור גרסת אוף ליין של המשחק, ולשחק בו גם בשעות קשות בהן אתם נמצאים הרחק מחיבור האינטרנט הקרוב.

טאקי – מי אחרון אליי
מקדם ההתמכרות של משחק הקלפים הוותיק מתעצם פי מאה בגרסת האונליין שלו. אם פעם היית צריך להיפגש עם חברים ולהכין שוקו ומרשמלו, רק כדי לשבת יחד במעגל ולהתווכח על דברים כמו: "האם אחרי ששמים פלוס בצבע אחד אפשר לשים גם קלף פלוס בצבע אחר", "האם אחרי ששמת קלף טאקי בצבע מסוים אתה חייב להגיד סוף, או שהבא אחריך יכול לנצל את הטאקי גם כן", "האם הקלף לשינוי כיוון החדש הוא גם החלפת חפיסות קלפים, מה מעמדם של הקלפים החדשים" וכמובן, מי אמר 'אחרון', למה ומתי.

בגרסה האינטרנטית של המשחק החוקים הרבה יותר ברורים, פשוט כי המחשב מכריז עליהם בכל סיבוב. ניתן לשחק נגד המחשב, ואפילו לחשוד באנשיו שהם מרמים אותך, ממש כמו במשחק האמיתי, ואפשר אפילו לשחק מול אנשים אמיתיים, אבל אז נראה אתכם מצליחים להתנתק.

א-חרון
א-חרון

סוליטר – האבות המייסדים
אם בעבר סבתא שלי הייתה צריכה לנקות אבק, לשאוב את השטיח ולפנות את השולחן בסלון כדאי שיהיה מקום לשחק קלפים, הרי שהיום ניתן לפרוש הכל על שטח הדסקטופ של המחשב שלכם, ואפילו לא צריך להכניס את הדילר הביתה.

קשה לדמיין את חיינו ללא הסוליטר, משחק הקלפים הוותיק בו המטרה היא לסדר את הקלפים לפי הסדר, מהאס ועד המלך. המשחק, שלא מצריך אפילו חיבור לרשת, הוא הפתרון האולטימטיבי לכל בעיה, החל מבלאק אאוט בעת כתיבת עבודה וכלה בנוק אאוט בעיצומה של הרצאה מרדימה.

מטיבי לכת יוכלו תמיד להעביר את הזמן עם הגרסה המתוחכמת יותר "ספיידר סוליטר", בו צריך לסדר את הקלפים בסדר הפוך, מהמלך לאס, כשלפניך חלוקה למספר ערמות ובהתאם להן גם החלוקה לפי צבעים.

עדין להיט
עדין להיט

בג'ולד בליטס - טטריס גרסת הבלינג
עוד בימים שחיילים יפניים התמכרו למשחק הטטריס היה ברור שהעולם כפי שהכרנו אותו עומד להשתנות. אז נכון שגרסת המחשב לא יכולה להתחרות בטטריס המיתולוגי – אבל למה להתחרות? בזמן הלימודים יש מספיק זמן פנוי לשחק בכל המשחקים.

בג'ולד בליטס הוא טטריס יהלומים, כל מה שצריך לעשות בו הוא לבטל שורה כלשהי בה מופיעים שלושה יהלומים באותו הצבע ולהוריד אותה מהלוח. בגדול, מדובר באחד ממשחקי הפייסבוק הבולטים, אם כי אפשר למצוא אותו גם במסנג'ר ולשחק ראש בראש עם חברים. רק הישמרו – מדובר במשחק בעל מקדם התמכרות גבוה.

טטריס למתקדמים
טטריס למתקדמים

החווה - צייר לי כבשה וורודה
כבר משחר פעילותו של הפייסבוק, אי אז בשנת 2007 הרחוקה, משחקים שונים היו חלק ממקור המשיכה, אם זה "מומחה מוזיקה" בו היית צריך לנחש את השיר אחרי מספר שניות, נשיכות של זומבים וערפדים למיניהם או שאלוני בחן את עצמך על כל נושא שיש בעולם בערך. אבל דבר לא הכין את העולם לקראת הטירוף שיטלטל אותו עם פתיחת החווה, או בשמה הבינלאומי – פארמוויל.

על פניו, לא באמת ברור מה מושך המוני בני האדם שהם תוצר מובהק של הצלחת תהליך התיעוש והשתלטות המודרניזציה, לבלות את מיטב שעות היום בקצירת אבטיחים, שתילת חצילים, איסוף תותים, חליבת פרות, גידור תרנגולים, טיפוח ברווזים, איסוף לימונים מהעצים, בניית גדרות שחורות או וורודות, קניית אגם צלול וכמובן, חלוקת כבשים כמתנות לשכניהם.

איך שלא יהיה, העובדה היא פשוטה - החווה הצליחה במספר חודשים קצרים להשתלט על כל חלקת זמן פנוי שיש לאנשים הרציניים ביותר, הנכנסים לרגע באמצע יום עמוס, רק כדי לראות את שתילי הקולרבי המתחילים ללבלב. כנראה שהמודרניזציה הצליחה עד כדי כך שכל מה שהאדם מהישוב חושק בו זה לעבד את חלקת האלוהים הוירטואלית שלו.

לעבוד את הפארמוויל
לעבוד את הפארמוויל
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד