072-3300504

מסיבה להשכיר

לצעירים הירושלמים נמאס שכל פעם ששומעים על העיר זה רק בהקשרים שליליים, וגם שכר הדירה הגבוה לא עושה עמם חסד, אז הם החליטו לאחד הכל ולהתחיל מסורות של "מסיבות דירה". פאן בבירה

הדס חיימוב | 08-12-2009 12:35:00

לעיתים נראה שירושלים לא מפסיקה לתפוס כותרות שליליות ולהיות במרכז החדשות, אבל לא הכל קודר ומשהו טוב מתחיל לקרות בעיר. לאחרונה, צצים וקמים ארגונים צעירים שמטרתם להפוך את הבירה למקום שלא רק באים אליו פעם בשנה לאכול חומוס ולראות את הכותל, אלא כזה שממש שווה לגור בו.

אחד מהגופים שמנסה לדאוג להנאה של הסטודנטים ולתדמית הבירה הוא ארגון ה-"דג מלוח" בראשותו של ישראל הס, שמידי פעם יוצא עם הברקה חדשה שבאה לעשות לתושבים הצעירים קצת כיף. אין כאן הרבה פוליטיקה אלא רק מטרה צנועה לתת חיים לעיר הזו, שעם השנים שקעה באפרוריות.

התושבים הצעירים והסטודנטים שמתחילים עם השנים למלא את העיר, מחממים את מזג האוויר הצונן בפאבים חדשים ובמסעדות, אבל בעיקר במעשי שובבות. כחלק משינויי האווירה מארגן ה-"דג מלוח" הפנינג משחקי ילדות בגינות העיר, והאמת? שלא צריך עוד כלום ביום שישי קייצי חוץ ממשחק חיי שרה נוסטלגי ובירה צוננת שמחכה לך בצד. ומכיוון שאין מנוח לרשעים - ביוזמה מחודשת של 'דג מלוח' ובשיתוף אגודת הסטודנטים בירושלים יוצאות לדרך מסיבות 'שכר דירה' בכל רחבי הכרך.

הס מ"הדג מלוח" מסביר את הרציונאל: "עיריית ירושלים מנסה אך מתרשלת בסבסוד ועזרה בכל הקשור לשכר הדירה של סטודנטים. אנחנו מצאנו דרך אלטרנטיבית, ולא פחות חשוב - מהנה, להקל עליהם". המסיבות נותנות לעיר קצת מנוח מהרצינות הרגילה שאופפת אותה ביום-יום.

עושים פאן לסטודנטים
עושים פאן לסטודנטים

נדבו דירה - קבלו 20% מההכנסות
כשמחירי הדירות בירושלים מתחילים לנשוק לאלו של מרכז תל אביב, סטודנטים מוצאים את עצמם מחפשים עוד ועוד דרכים לעשות קצת כסף מהצד. אז יש כאלה שתורמים את גופם, בעודם בחיים, לתככי המעבדות באוניברסיטה, ויש כאלה... שעושים מסיבה!

כל מה שצריך זו דירה שאפשר לצופף בה כ-100 איש ועוד חצר או מרפסת שאפשר לדחוס בה עוד 50 אנשים וזהו - אתם מוכנים! אז תזיזו הצידה כל דבר שיכול להישבר/להיקרע/להיעלם ללא שוב ותשאירו את השאר למארגנים, כי להזמנות, לפרסום, לדי.ג'יי ולאלכוהול הם אחראיים.

אז, כן, בסוף הזוהמה שהשאירו אחריהם סטודנטים מעושנים ומבושמים קלות היא צרה שלכם, אבל כך גם 20 אחוז מההכנסות. ואם זה נשמע למישהו כמו מתכון לבעיות, בואו נגיד שאין הרבה עבודות שבסופן תמצאו עצמכם זרוקים בפינה, מזילים ריר על עצמכם ומחייכים על הכסף הכי כייפי שעשיתם בחיים.

כל בית צריך מרפסת
כל בית צריך מרפסת

בדרך להיט הלהיט הבא?
חובבי מסיבות הדירה כבר יודעים שמי ששולט בתחום הם הסטודנטים מבאר שבע שמידי שבוע סוגרים קומה בבניין ופותחים את דירותיהם למאות חברים שכבר יודעים, גם הפעם, שהם לא יגיעו לשיעור של 8.

בירושלים, העניין רק בחיתוליו וקשה לומר ששתי מסיבות הדירה הראשונות היו להיט - מעט אנשים ומעט מדי מקום, אך המסיבה השלישית שהתקיימה ביום חמישי בשבוע בעבר היתה בהחלט משהו ששווה לכתוב עליו.

המסיבה, שהתקיימה בדירה מדהימה בשכונת נחלאות (המקסימה כשלעצמה), משכה אליה לא פחות מ-300 צעירים וצעירות שבמשך שעות רקדו, שתו ואפילו זללו (כנאפה מתוק-מתוק).

פתיחת הדלתות הייתה ב-20:00 ועד 22:00 כבר מילאו את הדירה מאות אנשים שרקדו בין קירות עשויים אבנים ענקיות ותקרה לבנה מעוטרת קשתות. ומי ששבע מהמוזיקה העכשווית שבקעה מעמדת הדי.ג'יי יצא החוצה לחצר מרוצפת האבן ומלאת הצמחייה כדי לנשום קצת אוויר הרים צלול כיין.

החוגגים שנפרדו בכניסה מעשרים שקלים זכו ליהנות ממשקה ראשון חינם והבאר המאולתר הציג לראווה את הרעלים של הערב - יין, וודקה, ערק ובירה. אבל הרי אווירה טובה היא כל מה שבאמת צריך לערב נעים, וזו, הייתה בשפע.

אז נכון, המשטרה כהרגלה הגיעה והורידה את הווליום, אך גם אחרי ששככה הקרחנה, סטודנטים עייפים משבוע של עבודה ולימודים בילו את זמנם בחיקויים של מרצים, שיחות על "איפה הכי כדאי לשבת באולם 300". ולאחר שעזב אחרון החוגגים ב- 2:30 לפנות בוקר ונרגעו הרוחות, נחלאות נרדמה לעוד לילה קריר כשכולו תקווה שגם המסיבה הבאה תהיה במרחק הליכה.

רוקדים עד אמצע הלילה
רוקדים עד אמצע הלילה
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד