072-3300504

סקס במעונות

סקופ: מחקר חדש חושף כי סטודנטים החיים במעונות משותפים משתתפים בהילולות שתייה וסקס יותר מחבריהם במעונות נפרדים

איתי קינן | 30-11-2009 15:06:00

אם פעם חשדתם שמגורים במעונות המשותפים לגברים ולנשים מגדילים את הסיכויים לחגוג כל הלילה במסיבות שתייה וסקס פרועות, בדיוק כמו בסרטים האמריקאים, אתם לגמרי צודקים.

מחקר חדש שנערך בארצות הברית חושף כי סטודנטים החיים במעונות משותפים משתתפים יותר בהילולות שתייה וסקס במהלך שנת הלימודים מחבריהם שבחרו במעונות נפרדים, כך דווח בסוכנות הידיעות רויטרס.

המחקר המאשש את חששותיהם של ההורים המודאגים ביותר, מוכיח מעל לכל ספק כי לצורת המגורים יש השפעה על אופי החיים הסטודנטיאליים. במחקר השתתפו כ-500 סטודנטים מחמש אוניברסיטאות בארצות הברית. על פי תוצאותיו לסטודנטים החיים במעונות משותפים יש פי 2.5 סיכויים להתהולל על בסיס שבועי מאשר לסטודנטים שחיים במעונות נפרדים.

תוצאות המחקר שפורסמו בכתב עת העוסק בבריאות בקולג'ים אמריקאים לא ממש הפתיעו אף אחד, בעיקר לא את הסטודנטים. "הרבה תגובות שקיבלנו מסטודנטים היו בסגנון: 'טוב, אנחנו יודעים את זה'", אמר החוקר בריאן ווילוגבי מאוניברסיטת מינסוטה. אחת הטענות היא שבאופן טבעי צעירים הנוטים לשתות ולחגוג יעדיפו ללמוד באוניברסיטאות המאפשרות מגורים משותפים, בעוד צעירים שקטים ומופנים יעדיפו את המגורים הנפרדים.

ווילוגבי ושותפו למחקר ג'ייסון קרול גילו כי יותר מ-41 אחוזים מהסטודנטים החיים במעונות משותפים אמרו כי הם חוגגים על בסיס שבועי, בהשוואה ל-18 אחוזים שענו כך וחיים במעונות נפרדים. בנוסף, בעוד ש-63 אחוזים מהסטודנטים החיים במעונות נפרדים דיווחו כי לא קיימו יחסי מין כלל בשנה האחרונה, רק 44 אחוז מהסטודנטים החיים במגורים משותפים דיווחו על כך. בין הסטודנטים החיים במגורים המשותפים לפחות 13 אחוז אמרו כי היו להם יותר משלושה שותפים מיניים בשנה האחרונה, לעומת חמישה אחוזים מהסטודנטים במגורים הנפרדים.

עם זאת, ווילוגבי וקרול בחנו גם את הנטיות הדתיות של הסטודנטים ואת מאפייני האישיות שלהם, בעיקר תכונות כמו אימפולסיביות והחצנה, ומצאו כי אין באמת קשר בין המגורים המשותפים לשתייה ולסקס. לטענת וולוגבי ייתכן שהמגורים המשותפים, ולא תכונות אופי מסוימות של הסטודנטים, יוצרים נורמה חברתית חדשה, שלא נוצרת במגורים הנפרדים. סטודנטים, לטענתו, ככל הנראה מצפים שמגורים משותפים יספקו יותר הזדמנויות לחגיגת שתייה וסקס, שכנראה גורמים להם ליצור את הסיטואציה ולעמוד בציפיות שלהם. "זה לא בהכרח צפוי לקרות שנשים וגברים חיים יחד".

ווילגובי אמר כי בעקבות התוצאות האוניברסיטאות צריכות לחקור את הנושא יותר לעומק, ובמקביל יש להגביר את מודעות ההורים לנושא. לדבריו 90 אחוזים ממגורי האוניברסיטאות ברחבי ארצות הברית משותפים וכי זה נובע כחלק ממגמה רחבה יותר שמתרחקת מהתפישה המסורתית שעל הנהלת הקולג' לתפוס את מקום ההורים הרחוקים ולהתערב בחיי הסטודנטים. "המעבר למגורים משותפים התרחש מבלי לתת את הדעת על ההשלכות שלו", אומר ווילוגבי.

מעונות נפרדים זה לחנונים
מעונות נפרדים זה לחנונים
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד