072-3300504

המילה של פייסבוק

המילה Unfriend, שפירושה פעולת הסרת חבר ברשת החברתית נבחרה להיות מילת השנה של מילון ניו אוקספורד האמריקאי. עכשיו לכו חפשו את החברים שלכם

דפנה גוטפריד | 23-11-2009 13:21:00

שחקני פארמוויל כבר לא לבד, אם נדמה לכם שרשת הפייסבוק השתלטה על כל חלקה טובה, אתם ממש לא טועים. מיליון ניו אוקספורד האמריקאי פרסם כי מילת השנה שלו לשנת 2009 היא המילה Unfriend, שהיא למעשה מושג שהגיח לחיינו מתוך האינטרנט. כך מדווחת סוכנות הידיעות רויטרס.

פירוש המילה Unfriend היא פעולת הסרת חברות מרשימת החברים באחת הרשתות חברתיות, דוגמת פייסבוק. "המילה גם מתארת מנהג וגם יש לה פוטנציאל להאריך ימים", הסבירה כריסטין לינדברג, חוקרת הלשון הראשית של אוקספורד. "בהקשר של הרשתות החברתיות באינטרנט, המשמעות שלה מובנת, כך שהאימוץ שלה כפועל מודרני הופך אותה לבחירה מעניינת כמילת השנה".

המילה Unfriend הביסה בדרך לראש הרשימה מילים נוספות מתחום הטכנולוגיה, כגון, Netbook שהוא הלפטופ הקטן, Hashtag שהוא הסימון # בו משתמשים בטוויטר כדי שפוסטים בנושאים מסוימים ימצאו ביתר קלות על ידי הגולשים האחרים ו- Sexting שזהו הכינוי לפעולת שליחת הודעת טקסט סקסית (כלומר, דברים טיפה יותר נועזים מ"ערה").

מילים נוספות מהתחום הטכנולוגי שהגיעו לשלבים הסופיים השנה הם Paywall שפירושו חסימת חלקים מסוימים מאתר תוכן וחשיפתם ללקוחות משלמים בלבד ו- Intexticated שמתייחסת למי שאיבד ריכוז לרגע בעקבות שליחת מסרים או עדכון הטוויטר דרך הנייד.

מתחום הכלכלה נתרמו המילים " Zombie Bank" שפירושה מוסד כלכלי שעדיין פועל למרות שהחובות שלו גדולים יותר מהנכסים שלו. מתחום הפוליטיקה נתרמה המילה "Birther" המתייחסת לאנשים העוסקים בתיאוריות קנוניה בנוגע למקום היוולדו של נשיא ארה"ב, ברק אובמה. אחת המילים שקיבלו ציון לשבח על חדשנות היא Deleb שפירושה סלב מת.

בעקבות פרסום ההחלטה של אנשי אוקספורד החל דיון בבלוגים השונים האם Unfriend היא המילה הראויה ביותר או שאולי המילה Defriend, שמשמעותה זהה, היא מילה ראויה יותר. על הדיון שגם התפתח בחסות הטוויטר (וניתן למצוא אותו תחת dictionaryfail#), ענתה דוברת המילון, כריסטינה פורדי, כי המחקר שלהם מצא כי השימוש במילה Unfriend יותר נפוץ. אגב, מעניין שאף אחד מהדיונים לא מוטרד מכך שהמילה שהכי מאפיינת את שנת 2009 פירושה ביטול חברות.

דוברת הפייסבוק, מרדית צ'ין, אמרה כי שני המושגים קיימים באתר ומתארים את הפעולה של הסרת חבר, אך עתה הם שוקלים להפוך את Unfriend למילה הרשמית. "באופן כללי אנו נרגשים מהרעיון שאנשים מתחברים או לא-מתחברים אחד עם השני באתרים כמו פייסבוק, וזה הפך באופן רשמי לחלק מהלקסיקון", הסבירה.

אמור לי מי מחק אותך...
אמור לי מי מחק אותך...
ריטוויט - המילה של שנה הבאה?
ריטוויט - המילה של שנה הבאה?
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד