072-3300504

קולג' משלם לסטודנטים לא לבוא

קולג' בארצות הברית מציע מענק בסך עשרת אלפים דולר לסטודנטים שיהיו מוכנים להישאר בבית עוד שנה ולא להתחיל את שנת הלימודים הקרובה

איתי קינן | 20-10-2009 11:52:00

אנו מוציאים בכל שנה אלפי שקלים על לימודים, לעיתים אנו מוכנים לשלם רק על הסיכוי שאולי נתקבל ללימודים. מה הייתם עושים עם היוצרות היו מתהפכות, אם במקום לשלם על לימודים המוסד בו אתם מתעדים ללמוד יציע לשלם לכם כדאי שלא תגיעו ללימודים?

קולג' אית'אקה בארצות הברית יעניק ל-31 סטודנטים לא פחות מעשרת אלפים דולר כל אחד, רק כדי שידחו את הלימודים בקולג' בשנה. כך פורסם ב"ניו יורק טיימס".

הנהלת אית'אקה קיוותה שהשנה יתחילו ללמוד כ- 1,700 סטודנטים בשנה א', אך מצאה עצמה מנסה לשבץ בכיתות השונות כ-2,027 סטודנטים שמתכננים להתחיל את שנת הלימודים החודש.

התוצאה היא כיתות שגדולות ב-20 אחוזים מיעד המטרה. למרות הבעייתיות שנוצרה ברור כי עדיף להיתקע עם עודף תלמידים, מאשר לנסות ולפתוח את שנת הלימודים עם כיתות שקטנות ב-20 אחוז מיעד המטרה. עם זאת, גם פתיחת שנת הלימודים בכיתות מלאות עלולה לגרור השלכות שליליות כבדות, למשל, ליקר עלויות לטווח הקצר או לטווח הארוך, ולתרום לחוסר היציבות הכלכלית של המוסד.

בניגוד לקיצוצים באוניברסיטאות בארץ, הנהלת אית'אקה הייתה צריכה להרחיב את מצבת המרצים בקולג' ולבנות מבני מגורים נוספים, בעלות של 2.5 מיליון דולר. עוד עובדה שלא מיטיבה עם מצבו הכלכלי של הקולג'.

מעט מאוד אוניברסיטאות או קולג'ים הצליחו לחרוג בהיקף כה רחב במספר הנרשמים לשנת הלימודים הקרובה. עם זאת, נראה כי קולג' אית'אקה סבל בשנים האחרונות מבעיה הפוכה. בשנת 2008 מספר הנרשמים היה נמוך ב-11 אחוזים ממספר היעד. לכן, הרבה מהצעדים שננקטו בשנה האחרונה נועדו לפצות את הקולג' על המצב שנוצר. חלק מהצעדים כללו הקלה בדרישות הקבלה, השנה התקבלו לקולג' כ-73 אחוז מהפונים לעומת שנה קודמת בה התקבלו רק 59 אחוז.

ג'ים מיקה, ממשרד הרישום של קולג' אית'אקה אמר כי "גודל הכיתות החל להתגבש רק לקראת סוף חודש אפריל. עד לאותו הזמן היה נראה כי גודל הכיתות יהיה תואם ליעד שהוחלט מראש". בנושא התשלומים לסטודנטים הוא הדגיש כי "התקווה היא למצוא סטודנטים אשר ירוויחו מהשנה הנוספת, וינצלו את הזמן לעבוד ולהרוויח עוד כסף בו ישלמו על הלימודים בקולג'".

מלבד התשלום על סך עשרת אלפים דולר שהציעו לכל תלמידי השנה הראשונה בקולג', הנהלת הקולג' גם הציעה תשלום על סך אלפיים דולר לסטודנטים משנים מתקדמות שיעזבו את חדריהם במעונות ויעברו להתגורר מחוץ לקמפוס. כמו כן, סטודנטים שיהיו מוכנים להצטופף בחדר במעונות ולישון על הספה, יזכו בנחה של 20 אחוזים משכר הדירה וכבלים בחינם.

יש מחיר לחופש
יש מחיר לחופש
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד