072-3300504

משהו ללבוש

קולג' באנגליה פרסם קוד לבוש למרצים. הם לא נשארו חייבים ויצאו להילחם על זכותם להגיע ללמד בג'ינס קרוע, שיער צבוע וקעקועים חשופים. ובאיזה צד אתם?

דפנה גוטפריד | 12-10-2009 14:45:00

כמה מחשבה אתם מקדישים בבוקר לבגדים שאתם מתכננים ללבוש ללימודים? ויותר מעניין מזה, כמה זמן אתם חושבים שהמרצים שלכם משקיעים בבגדים שהם לובשים להרצאות?

ההנהלה בבירמינגהם מטרופוליטן קולג, באנגליה החליטה לקחת את כל העניין צעד אחד קדימה ולרגל שנת הלימודים שנפתחת בקרוב היא מאיימת לשלוח הביתה מרצים אשר יגיעו ללמד כשהם אינם לבושים בהתאם לקוד הלבוש החדש שנקבע, הכולל בין השאר חרם על ג'ינס.

איגוד המרצים לא נשאר חייב והאשים את הנהלת הקולג' שהיא מתנהגת כמו משטרת האופנה. (לפחות הם לא צריכים לספוג קיתונות של בוז ממשטרת האופנה של אילנה ברקוביץ', שעלולה למתג אותם כ"בריט על טריפ").

קוד הלבוש החדש על פי רויטרס, דורש מהמרצים להגיע להרצאות כשהם לבושים בחליפת עסקים; ג'קט מהודר, מכנסים או חצאית בהתאמה, חולצה מחויטת או שמלה מהודרת. מכנסים משופשפים, ג'ינס, תכשיטים ראוותנים, תסרוקות שיער שערורייתיות וצבעוניות, נאסרו בחומרה.

העגילים צריכים להיות עדינים ובשום פנים ואופן לא מוגזמים או מושכי תשומת לב יתר על המידה. פירסינג, כמובן, אסורים, אלא עם כן הם באזור האוזן. כמו כן, המדיניות החדשה דורשת כי קעקועים מכל סוג שהוא יכוסו ויוסתרו מהעין.

ניק ורני, חבר באיגוד האוניברסיטאות והקולג'ים(UCU), אמר כי "המדיניות החדשה מחזירה אותנו בזמן לתקופה הויקטוריאנית". לדבריו מעולם לא ראה את צוות המרצים כה עצבני. "הם ממש זועמים. מדובר במקצוענות שלהם והעובדה שאין להם מושג מה ילבשו בשנה הבאה כשילכו ללמד".

הקווים המנחים שניתנו למרצים מאוד רחוקים ממראה המרצה הסטריאוטיפי המוכר והמעט מוזנח, הכולל ג'קט קורדרוי מיושן המלוכלך בגיר בשוליים ומחובר בעזרת תלאים מבד באזור המרפק. "האם גיוון והאדרת השוני התרבותי לגמרי נעלמו מעיניהם?" שואל ורני.

האיגוד האשים כי קוד הלבוש החדש הוא מפלה ואישי, ואילו ההנהלה ענתה בתגובה כי "הקולג' הוא ארגון מקצועי ולכאורה עסקי וחברי הצוות אחראים לעודד ולקדם את הערכים האלו גם בעזרת בגדיהם והופעתם החיצונית".

בעת כתיבת שורות אלו המרצים עדיין נאבקים על זכותם לבוא ללמד בג'ינס קרוע אל מול הנהלת הקולג' אשר לא מוכנה לוותר.

בגדי המרצים החדשים?
בגדי המרצים החדשים?
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד